Pomiar osiągnięć edukacyjnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-SPP-1JNE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pomiar osiągnięć edukacyjnych |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
Psycholog_rozkład |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z zasadami prowadzenia pomiaru szkolnych osiągnięć ucznia. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z zasadami prowadzenia pomiaru szkolnych osiągnięć ucznia. |
Literatura: |
Brzdąk J., Miazgowicz J., Samoocena pracy szkoły, Wydawnictwo Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli WOM, Katowice 1998. Illeris K., Trzy wymiary uczenia się. Poznawcze, emocjonalne i społeczne ramy współczesnej teorii uczenia się, Wydawnictwo Naukowe DSWE TWP we Wrocławiu, Wrocław 2006. Niemierko B., Diagnostyka edukacyjna. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009. Niemierko B., Pomiar wyników kształcenia, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1999. Niemierko B., Testy osiągnięć szkolnych. Podstawowe pojęcia i techniki obliczeniowe, Wydawnictwa Szkole i Pedagogiczne, Warszawa 1975. Stevens S.S., Mathematics, Measurement, and Psychophysics, [w:] Handbook of Experimental Psychology, red. S.S. Stevens, Wiley, New York 1991, s. 1–49. Szaran T., Pomiar dydaktyczny. Biblioteka Metodyczna. Edukacja Obywatelska, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2000 |
Efekty uczenia się: |
Absolwent zna i rozumie: K_W01 Organizację i funkcjonowanie systemu oświaty w Polsce. K_W04 Ideę inkluzji oraz strategie jej implementacji w środowisku oświatowym. Absolwent potrafi: K_U01 Diagnozować potrzeby rozwojowe i edukacyjne uczniów oraz planować i realizować adekwatne wsparcie. K_U02 Wspierać nauczycieli i rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych. K_U03 Wspierać proces nauczania-uczenia się uczniów w oparciu o wiedzę w zakresie prawidłowości i metod efektywnego uczenia się Absolwent jest gotów do: K_K01 Podejmowania współpracy z nauczycielami, rodzicami i innymi podmiotami na rzecz kompleksowego wspierania rozwoju uczniów |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody nauczania: wykład, dyskusja, pokaz, praca z książką, burza mózgów, gry dydaktyczne, metody ewaluacyjne. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenia cząstkowe ćwiczeń (kolokwium), ocena aktywności studenta na ćwiczeniach, pisemne prace zespołowe na ćwiczeniach, samoocena studentów, zaliczenie ćwiczeń na ocenę, egzamin. 51% punktów uzyskanych przez studenta z zaliczenia ćwiczeń i wykładu jest niezbędne do uzyskania oceny pozytywnej. 50% nieobecności nieusprawiedliwionych podczas wykładów kwalifikuje do niezaliczenia przedmiotu. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CW
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Szorc | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Szorc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z zasadami prowadzenia pomiaru szkolnych osiągnięć ucznia. |
|
Literatura: |
Brzdąk J., Miazgowicz J., Samoocena pracy szkoły, Wydawnictwo Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli WOM, Katowice 1998. Illeris K., Trzy wymiary uczenia się. Poznawcze, emocjonalne i społeczne ramy współczesnej teorii uczenia się, Wydawnictwo Naukowe DSWE TWP we Wrocławiu, Wrocław 2006. Niemierko B., Diagnostyka edukacyjna. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009. Niemierko B., Pomiar wyników kształcenia, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1999. Niemierko B., Testy osiągnięć szkolnych. Podstawowe pojęcia i techniki obliczeniowe, Wydawnictwa Szkole i Pedagogiczne, Warszawa 1975. Stevens S.S., Mathematics, Measurement, and Psychophysics, [w:] Handbook of Experimental Psychology, red. S.S. Stevens, Wiley, New York 1991, s. 1–49. Szaran T., Pomiar dydaktyczny. Biblioteka Metodyczna. Edukacja Obywatelska, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2000 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.