Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty rozwoju osobistego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 380-SS1-3XACC
Kod Erasmus / ISCED: 05.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0110) Pedagogika Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Warsztaty rozwoju osobistego
Jednostka: Wydział Nauk o Edukacji
Grupy: 3rok 1st. PS stac. sem zimowy
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest stymulowanie rozwoju osobistego poprzez rozwój szeregu kompetencji społecznych z zakresu postawy asertywnej i asertywnych form komunikowania się, radzenia sobie w konflikcie, skutecznych sposobów radzenia sobie ze stresem, umiejętności autoprezentacji, argumentacji i prowadzenia dyskusji w grupie.

Pełny opis:

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: Stacjonarne

Kod przedmiotu: 380-SS1-3XACC

Język przedmiotu: polski.

Rodzaj przedmiotu: fakultatywny, do wyboru

Dziedzina: nauki społeczne, dyscyplina: pedagogika

Rok studiów /semestr:3 rok /semestr 5

Wymagania wstępne: Brak

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin ćwiczeń

Metody dydaktyczne: dyskusja grupowa, praca indywidualna i w grupie, analiza przypadku, burza mózgów, odgrywanie ról, gry symulacyjne, praca z tekstem, ćwiczenia rozwoju osobistego, zadania tematyczne

Punkty ECTS: 3

Bilans nakładu pracy studenta

Udział w ćwiczeniach: 30 godz.

Przygotowanie do zajęć - zadania domowe: 13 godz.

Przygotowanie do zajęć - zaznajomienie z literaturą przedmiotu: 25 godz.

Konsultacje: 7 godzin

Razem: 75h, co odpowiada 3pkt ECTS

Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami:

- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 37h (odpowiada 1,5pkt ECTS)

- nie wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 38h (odpowiada 1,5pkt ECTS)

Literatura:

Literatura podstawowa:

Król-Fijewska M., Fijewski, P. (2013) Asertywność menedżera, Warszawa: PWE

Król-Fijewska, M. (2012). Stanowczo, łagodnie, bez lęku. Warszawa: Wydawnictwo W.A.B.

Leary M., (2010) Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: GWP

Stewart J. (Red.) (2003) Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Warszawa: PWN

Sumińska, S., Grodecka, P. (2022). Radzenie sobie ze stresem. Poradnik. Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy.

Randak-Jezierska, M. (2021). Znaczenie autoprezentacji w pracy menadżera W: Psychospołeczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi (red.) A. Bazan-Bulanda, A. Kwiatek, M. Skiba, 118-125.

Wiszejko-Wierzbicka, D. (2021). Jak dyskutować? Warszawa.

Efekty uczenia się:

KA6_WG8 Student różnicuje mechanizmy rządzące takimi zjawiskami społecznymi jak komunikacja, asertywność, sytuacje konfliktowe

KA6_WK5 Student potrafi projektować działania generujące zmiany struktur społecznych w oparciu o wiedzę zakresu kompetencji interpersonalnych jak komunikacja, asertywność, zarządzanie konfliktem, autoprezentacja, argumentacja i prowadzenie dyskusji

KA6_UW1 Student potrafi ocenić i rozpoznawać sytuacje zagrożenia komunikacyjnego oraz narastania sytuacji konfliktu, udzielić pomocy w formie poradnictwa oraz pokierowania do właściwych, kompetentnych osób i instytucji

KA6_UW2 Student kategoryzuje podstawowe pojęcia teoretyczne z zakresu komunikacji, asertywności, sytuacji konfliktowej, radzenia sobie ze stresem oraz potrafi posługiwać się nimi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji interpersonalnych

KA6_UO5 Student potrafi współpracować w grupie w zakresie zadań związanych z rozwojem osobistym i kompetencjami interpersonalnymi oraz przyjmować w niej różne role

KA6_KO2 Student potrafi projektować swój rozwój osobisty oraz wspomagać rozwój podopiecznych przez wyzwalanie sił rozwojowych oraz identyfikowanie zasobów i możliwości

KA6_KR1 Student różnicuje dylematy etyczne i krytycznie analizuje wybrane sytuacje, a także potrafi zaproponować adekwatne rozwiązania tych dylematów

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę na podstawie kolokwium ustnego

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Kisielewska
Prowadzący grup: Monika Kisielewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest stymulowanie rozwoju osobistego poprzez rozwój szeregu kompetencji społecznych z zakresu postawy asertywnej i asertywnych form komunikowania się, radzenia sobie w konflikcie, skutecznych sposobów radzenia sobie ze stresem, umiejętności autoprezentacji, argumentacji i prowadzenia dyskusji.

Pełny opis:

Profil studiów: Ogólnoakademicki

Forma studiów: Stacjonarne

Kod przedmiotu: 380-SS1-3XACC

Język przedmiotu: polski.

Rodzaj przedmiotu: fakultatywny, do wyboru

Dziedzina: nauki społeczne, dyscyplina: pedagogika

Rok studiów /semestr:3 rok /semestr 5

Wymagania wstępne: Brak

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin ćwiczeń

Metody dydaktyczne: dyskusja grupowa, praca indywidualna i w grupie, analiza przypadku, burza mózgów, odgrywanie ról, gry symulacyjne, praca z tekstem, ćwiczenia rozwoju osobistego, zadania tematyczne

Punkty ECTS: 3

Bilans nakładu pracy studenta

Udział w ćwiczeniach: 30 godz.

Przygotowanie do zajęć - zadania domowe: 13 godz.

Przygotowanie do zajęć - zaznajomienie z literaturą przedmiotu: 25 godz.

Konsultacje: 7 godzin

Razem: 75h, co odpowiada 3pkt ECTS

Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami:

- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 37h (odpowiada 1,5pkt ECTS)

- nie wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 38h (odpowiada 1,5pkt ECTS)

Literatura:

Literatura podstawowa:

Król-Fijewska M., Fijewski, P. (2013) Asertywność menedżera, Warszawa: PWE

Król-Fijewska, M. (2012). Stanowczo, łagodnie, bez lęku. Warszawa: Wydawnictwo W.A.B.

Leary M., (2010) Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: GWP

Stewart J. (Red.) (2003) Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Warszawa: PWN

Sumińska, S., Grodecka, P. (2022). Radzenie sobie ze stresem. Poradnik. Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy.

Randak-Jezierska, M. (2021). Znaczenie autoprezentacji w pracy menadżera W: Psychospołeczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi (red.) A. Bazan-Bulanda, A. Kwiatek, M. Skiba, 118-125.

Wiszejko-Wierzbicka, D. (2021). Jak dyskutować? Warszawa.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)