Warsztaty rozwoju osobistego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 380-SS1-3XACC |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
|
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty rozwoju osobistego |
Jednostka: | Wydział Nauk o Edukacji |
Grupy: |
3rok 1st. PS stac. sem zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest stymulowanie rozwoju osobistego poprzez rozwój szeregu kompetencji społecznych z zakresu postawy asertywnej i asertywnych form komunikowania się, radzenia sobie w konflikcie, skutecznych sposobów radzenia sobie ze stresem, umiejętności autoprezentacji, argumentacji i prowadzenia dyskusji w grupie. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Kod przedmiotu: 380-SS1-3XACC Język przedmiotu: polski. Rodzaj przedmiotu: fakultatywny, do wyboru Dziedzina: nauki społeczne, dyscyplina: pedagogika Rok studiów /semestr:3 rok /semestr 5 Wymagania wstępne: Brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin ćwiczeń Metody dydaktyczne: dyskusja grupowa, praca indywidualna i w grupie, analiza przypadku, burza mózgów, odgrywanie ról, gry symulacyjne, praca z tekstem, ćwiczenia rozwoju osobistego, zadania tematyczne Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta Udział w ćwiczeniach: 30 godz. Przygotowanie do zajęć - zadania domowe: 13 godz. Przygotowanie do zajęć - zaznajomienie z literaturą przedmiotu: 25 godz. Konsultacje: 7 godzin Razem: 75h, co odpowiada 3pkt ECTS Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 37h (odpowiada 1,5pkt ECTS) - nie wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 38h (odpowiada 1,5pkt ECTS) |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Król-Fijewska M., Fijewski, P. (2013) Asertywność menedżera, Warszawa: PWE Król-Fijewska, M. (2012). Stanowczo, łagodnie, bez lęku. Warszawa: Wydawnictwo W.A.B. Leary M., (2010) Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: GWP Stewart J. (Red.) (2003) Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Warszawa: PWN Sumińska, S., Grodecka, P. (2022). Radzenie sobie ze stresem. Poradnik. Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy. Randak-Jezierska, M. (2021). Znaczenie autoprezentacji w pracy menadżera W: Psychospołeczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi (red.) A. Bazan-Bulanda, A. Kwiatek, M. Skiba, 118-125. Wiszejko-Wierzbicka, D. (2021). Jak dyskutować? Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
KA6_WG8 Student różnicuje mechanizmy rządzące takimi zjawiskami społecznymi jak komunikacja, asertywność, sytuacje konfliktowe KA6_WK5 Student potrafi projektować działania generujące zmiany struktur społecznych w oparciu o wiedzę zakresu kompetencji interpersonalnych jak komunikacja, asertywność, zarządzanie konfliktem, autoprezentacja, argumentacja i prowadzenie dyskusji KA6_UW1 Student potrafi ocenić i rozpoznawać sytuacje zagrożenia komunikacyjnego oraz narastania sytuacji konfliktu, udzielić pomocy w formie poradnictwa oraz pokierowania do właściwych, kompetentnych osób i instytucji KA6_UW2 Student kategoryzuje podstawowe pojęcia teoretyczne z zakresu komunikacji, asertywności, sytuacji konfliktowej, radzenia sobie ze stresem oraz potrafi posługiwać się nimi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji interpersonalnych KA6_UO5 Student potrafi współpracować w grupie w zakresie zadań związanych z rozwojem osobistym i kompetencjami interpersonalnymi oraz przyjmować w niej różne role KA6_KO2 Student potrafi projektować swój rozwój osobisty oraz wspomagać rozwój podopiecznych przez wyzwalanie sił rozwojowych oraz identyfikowanie zasobów i możliwości KA6_KR1 Student różnicuje dylematy etyczne i krytycznie analizuje wybrane sytuacje, a także potrafi zaproponować adekwatne rozwiązania tych dylematów |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę na podstawie kolokwium ustnego |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Kisielewska | |
Prowadzący grup: | Monika Kisielewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest stymulowanie rozwoju osobistego poprzez rozwój szeregu kompetencji społecznych z zakresu postawy asertywnej i asertywnych form komunikowania się, radzenia sobie w konflikcie, skutecznych sposobów radzenia sobie ze stresem, umiejętności autoprezentacji, argumentacji i prowadzenia dyskusji. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Kod przedmiotu: 380-SS1-3XACC Język przedmiotu: polski. Rodzaj przedmiotu: fakultatywny, do wyboru Dziedzina: nauki społeczne, dyscyplina: pedagogika Rok studiów /semestr:3 rok /semestr 5 Wymagania wstępne: Brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin ćwiczeń Metody dydaktyczne: dyskusja grupowa, praca indywidualna i w grupie, analiza przypadku, burza mózgów, odgrywanie ról, gry symulacyjne, praca z tekstem, ćwiczenia rozwoju osobistego, zadania tematyczne Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta Udział w ćwiczeniach: 30 godz. Przygotowanie do zajęć - zadania domowe: 13 godz. Przygotowanie do zajęć - zaznajomienie z literaturą przedmiotu: 25 godz. Konsultacje: 7 godzin Razem: 75h, co odpowiada 3pkt ECTS Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 37h (odpowiada 1,5pkt ECTS) - nie wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 38h (odpowiada 1,5pkt ECTS) |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Król-Fijewska M., Fijewski, P. (2013) Asertywność menedżera, Warszawa: PWE Król-Fijewska, M. (2012). Stanowczo, łagodnie, bez lęku. Warszawa: Wydawnictwo W.A.B. Leary M., (2010) Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: GWP Stewart J. (Red.) (2003) Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Warszawa: PWN Sumińska, S., Grodecka, P. (2022). Radzenie sobie ze stresem. Poradnik. Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy. Randak-Jezierska, M. (2021). Znaczenie autoprezentacji w pracy menadżera W: Psychospołeczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi (red.) A. Bazan-Bulanda, A. Kwiatek, M. Skiba, 118-125. Wiszejko-Wierzbicka, D. (2021). Jak dyskutować? Warszawa. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.