Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 400-ES1-2PMA |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.702
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing |
Jednostka: | Filia Uniwersytetu w Białymstoku w Wilnie, Wydział Ekonomiczno-Informatyczny |
Grupy: |
3L stac. I st. studia ekonomiczne - przedmioty kierunkowe - WILNO Wilno - ekonomia 2 rok 1 st. stacjonarne sem.zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej ze specyfiką działalności marketingowej, poznanie metod realizacji funkcji marketingowej w przedsiębiorstwie poprzez odpowiednie działania, z wykorzystaniem właściwych narzędzi. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z rozpoznaniem warunków rynkowych i dostosowaniem do nich instrumentów marketingowych prowadzących do skutecznego oddziaływania na nabywców. Studenci powinni rozumieć znaczenie działalności marketingowej w gospodarce, mieć świadomość dynamicznych zmian w tym obszarze oraz konieczności poszerzania wiedzy na ten temat. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Praktyczny forma studiów Stacjonarne, rodzaj przedmiotu: Kierunkowy dziedzina i dyscyplina nauki: ekonomia, zarządzanie, rok studiów 2, semestr 3, wymagania wstępne mikroekonomia, liczba godzin dydaktycznych: wykład, 15 godzin, ćwiczenia 30 godzin. Metody dydaktyczne: Wykład częściowo tradycyjny, prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i komentowania, Ćwiczenia: angażujące studentów do pracy w formie pracy grupowej w postaci zespołowych prezentacji multimedialnych.,, punkty ECTS- 4 bilans nakładu pracy studenta :Liczba godzin: Udział w wykładach 15 Studia literatury: 20 Przygotowanie do egzaminu końcowego 10 Udział w ćwiczeniach 30 Przygotowanie do ćwiczeń 10 Przygotowanie prac domowych-pisemnych 5 Udział w konsultacjach 5 Przygotowanie do zaliczenia końcowego 5 Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 50 punkty ECTS 2 - o charakterze praktycznym: liczba godzin: 50 punkty ECTS 2 |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Ph. Kotler i inni, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002 2. Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, (red.) L.Garbarski, PWE, Warszawa 2011 3. G.Antonides, W.F.vanRaaij, Zachowanie konsumenta, PWN, Warszawa 2010 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 4. Podstawy marketingu, red. A.Czubała, PWE, Warszawa 2012 5. M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów, HELION, Gliwice 2006 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 1MAR_W01 Student ma podstawową wiedzę odnośnie ewolucji i miejsca funkcji marketingowej w organizacji oraz jej realizacji w relacjach z otoczeniem Z1_W03 1MAR_W02 Ma elementarną wiedzę o relacjach organizacji z otoczeniem, zwłaszcza w ujęciu bliższego i dalszego otoczenia marketingowego Z1_W04 UMIEJĘTNOŚCI 1MAR_U01 Potrafi prawidłowo analizować uwarunkowania otoczenia marketingowego i interpretować przyczyny zachowań podmiotów w nim funkcjonujących Z1_U01 1MAR_U02 Potrafi prawidłowo analizować i interpretować zachowania klientów i konkurentów w otoczeniu marketingowym Z1_U06 1MAR_U03 Potrafi przygotować prezentacje multimedialne poświęcone zagadnieniom z zakresu marketingu, właściwie dobierając do tego materiały źródłowe Z1_U07 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1MAR_K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie dynamiczny charakter wiedzy marketingowej, przez co uświadamia sobie potrzebę stałego uczenia się Z1_K01 1MAR_K02 Potrafi pracować w grupie przy rozwiązywaniu problemów marketingowych Z1_K02 |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny: 51% - 100% egzamin uznany za zdany (oceny wg rozkładu wśród spełnienia kryterium zdania egzaminu) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Kruk | |
Prowadzący grup: | Marek Kruk, Stanislav Pilžys | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Kruk | |
Prowadzący grup: | Marek Kruk, Stanislav Pilžys | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.