Pułapki myślenia - teorie manipulacji i błędy poznawcze (fakultet)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 410-KS1-3PMT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pułapki myślenia - teorie manipulacji i błędy poznawcze (fakultet) |
Jednostka: | Instytut Filozofii |
Grupy: |
3L stac. studia I stopnia kognitywistyka - przedm. fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Celem zajęć jest przekazanie wiedzy na temat mechanizmów myślenia prowadzących do błędów lub zniekształceń poznawczych. Część materiału będzie poświęcona technikom manipulacji i automanipulacji. Zakres tematów obejmuje psychologię poznawczą (2 systemy Kahnemana, heurystyki, torowanie, błędy i zniekształcenia poznawcze), psychologię emocji (afekt, etykietowanie emocji), psychologię społeczną (dysonans poznawczy, posłuszeństwo względem autorytetu, konformizm), mechanizmy obronne, mechanizmy warunkowania, gamifikację, modyfikację zachowań według teorii typów logicznych i teorii grup (podejście krótkoterminowe strategiczne), efekt placebo. |
Literatura: |
Cialdini B. R. Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2004) (lub inne wydania) J. M. Rakowska. Terapia krótkoterminowa.Warszawa: PWN (2000) Ariely D. Potęga irracjonalności (dowolne wydanie) Kahneman, D. Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym. Media Rodzina (2012) Dooley, R. Brainfluence. John Wiley & Sons (2011) P.Zimbardo, R.Gerrig (2006). Psychologia i życia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN |
Metody i kryteria oceniania: |
wykład, dyskusja, praca grupowa |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Skok | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Skok | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.