Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Media and Society

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 440-ERS-1MAS
Kod Erasmus / ISCED: 14.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Media and Society
Jednostka: Instytut Socjologii
Grupy: 3L stac.I st.studia socjologiczne - przedmioty obowiązkowe
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

During the course students gain basic knowledge about the functioning of mass media and new media in contemporary society. The media-society relationship will be discussed in historical, social, cultural and technological context. The media in Poland and in selected countries of the world will be analyzed.

Pełny opis:

Profile: general, full-time studies

Course time: 30 hours

Methods and assessment objectives:

individual and group work, text analysis, discussion, presentation.

Scheme of assessment

attendance, active in class participation, entry tests, project work

5 ECTS credits

32 h contact hours

(30 hours in class, 2 hour - consultations )

98 hrs - independent and guided study, (reading and preparation for classes, project work)

Quantitative indicators

Student workload

- contact hours: 32 hrs, 1,3 ECTS credits

- independent or guided study: 98 hrs , 3,7 ECTS credits

Literatura:

Albarran, A.B. (2010), The Transformation of the Media and Communication Industries, Ediciones Universidad de Navarra, S.A. (EUNSA)

Hassan, B. et al & (2018). Measuring Strategic Communication from the Audience’s Point of View (Evidence from a Specific Sector in a Developing Economy), Organizational Behaviour, 115 , 49718-49731.

Hobbs, R. .& S. McGee, S (2014). Teaching about Propaganda:

An Examination of the Historical Roots of Media Literacy, Journal of Media Literacy Education 6(2), 56 - 67.

Latzer, Michael. (2013). Media Convergence. SSRN Electronic Journal. 10.2139/ssrn.2271508.

O’Keeffe, A. (2012) Media and discourse analysis, The Routledge Handbook of Discourse Analysis, Routledge, p. 454-451.

Stuart Allan (2010) New Culture. Issues in cultural and media studies, Third Edition, Open University Press - selected texts

Efekty uczenia się:

W trakcie kursu Student osiąga następujące efekty uczenia się:

KA7_WG1: potrafi samodzielnie definiować terminy socjologiczne

KA7_WG2: ma pogłębioną wiedzę na temat specyfiki terminologii socjologicznej

KA7_WG3: ma pogłębioną wiedzę na temat relacji socjologii do innych nauk społecznych

KA7_UW7: Potrafi formułować własne opinie, wyciągać wnioski z analizy

KA7_KK4:Jest otwarty na wykorzystanie wiedzy z innych dyscyplin naukowych w rozstrzyganiu problemów społecznych.

Metody i kryteria oceniania:

Assessment scheme:

- project work (max 8 points),

- entry tests (max 6 points) -

- in class participation (max 6 points)

0-10.5 - 2.0 (fail)

10.6-12.5 (3.0)

12.6 - 13.9 (3.5)

14 - 17.3 (4.0)

17.4- 17.9 (4.5)

18-20 (5.0)

Entry tests and in class participation are graded on an ongoing basis

1 class absence is allowed

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)