Elementy socjologiczne w coachingu i pracy trenera
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 440-SS1-3CPT1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.253
|
Nazwa przedmiotu: | Elementy socjologiczne w coachingu i pracy trenera |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: |
3L stac.I st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów w teorii i praktyce z elementami socjologicznymi w coachingu i pracy trenera. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: fakultatywny Dziedzina i dyscyplina naukowa: nauki społeczne Rok studiów/semestr: II rok, I stopień, semestr IV, III rok, I stopień, semestr VI Wymagania wstępne: wiedza z socjologii ogólnej Liczba godzin zajęć: 30h laboratorium Metody dydaktyczne: warsztat, dyskusja, film, praca w grupach, prezentacja, gry symulacyjne, praca z tekstem, praca indywidualna, odgrywanie ról Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta - Samodzielna praca studenta: Przygotowanie do ćwiczeń 20 godzin Przygotowanie do zaliczenia 20 godzin Wskaźniki ilościowe: Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim: Udział w ćwiczeniach – 30 godzin, Konsultacje – 11 godzin |
Literatura: |
1. S. Thorpe, J. Clifford, Podręcznik coachingu, Poznań 2017 2. M. Sidor-Rządkowska (red.), Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, Kraków 2009 3. B. Kożusznik, Wpływ społeczny w organizacji, Warszawa 2005 4. Mądre i pożyteczne. Jak psychologia pomaga żyć, Kielce 2016 5. J. Starr, Podręcznik coachingu, Warszawa 2015 6. M. Montana Czarnawska, Tajniki dialogu, Warszawa 1997 7. J. Stewart, Mosty zamiast murów, Warszawa 2007 8. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2013 9. E. Aronson, Człowiek-istota społeczna, Warszawa 2009 10. RAMACH, W. P. U. E. W., & ERASMUS, P. Podręcznik dla trenerów. 11. Szmidt, K. J. (2013). Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Wydanie II poszerzone. Helion. |
Efekty uczenia się: |
KP6_WG1 - zna i rozumie definicje najważniejszych terminów socjologicznych, potrafi wskazać specyficzne problemy podejmowane przez socjologię KP6_UW8 - potrafi identyfikować problemy społeczne wybranej zbiorowości / grupy oraz analizować, oceniać i proponować ich rozwiązania KP6_KO1 - jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych KP6_KO2 - jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim sposoby weryfikacji: praca w małych grupach, aktywność na zajęciach, zaliczenie, |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie zajęć jest na ocenę. Pozytywne zaliczenie przedmiotu składa się z: - końcowej prezentacji, - obecności - można być 2 razy nieobecnym bez usprawiedliwienia, wszystkie nadprogramowe nieobecności należy zaliczyć na konsultacjach w toku problemowej dyskusji, - aktywność na zajęciach. Dopuszcza się przeprowadzenie "wejściówek" i innych form pisemnych sprawdzianów. Ocenę pozytywną uzyskuje się po zdobyciu min. 51% wymaganych punktów. Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu. Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Winiecka | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Winiecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów w teorii i praktyce z elementami socjologicznymi w coachingu i pracy trenera. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: fakultatywny Dziedzina i dyscyplina naukowa: nauki społeczne Rok studiów/semestr: II rok, I stopień, semestr IV, III rok, I stopień, semestr VI Wymagania wstępne: wiedza z socjologii ogólnej Liczba godzin zajęć: 30h laboratorium Metody dydaktyczne: warsztat, dyskusja, film, praca w grupach, prezentacja, gry symulacyjne, praca z tekstem, praca indywidualna, odgrywanie ról Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta - Samodzielna praca studenta: Przygotowanie do ćwiczeń 20 godzin Przygotowanie do zaliczenia 20 godzin Wskaźniki ilościowe: Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim: Udział w ćwiczeniach – 30 godzin, Konsultacje – 11 godzin |
|
Literatura: |
1. S. Thorpe, J. Clifford, Podręcznik coachingu, Poznań 2017 2. M. Sidor-Rządkowska (red.), Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, Kraków 2009 3. B. Kożusznik, Wpływ społeczny w organizacji, Warszawa 2005 4. Mądre i pożyteczne. Jak psychologia pomaga żyć, Kielce 2016 5. J. Starr, Podręcznik coachingu, Warszawa 2015 6. M. Montana Czarnawska, Tajniki dialogu, Warszawa 1997 7. J. Stewart, Mosty zamiast murów, Warszawa 2007 8. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2013 9. E. Aronson, Człowiek-istota społeczna, Warszawa 2009 10. RAMACH, W. P. U. E. W., & ERASMUS, P. Podręcznik dla trenerów. 11. Szmidt, K. J. (2013). Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Wydanie II poszerzone. Helion. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.