Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Elementy socjologiczne w coachingu i pracy trenera

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 440-SS1-3CPT1
Kod Erasmus / ISCED: 14.253 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Elementy socjologiczne w coachingu i pracy trenera
Jednostka: Instytut Socjologii
Grupy: 3L stac.I st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów w teorii i praktyce z elementami socjologicznymi w coachingu i pracy trenera.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: fakultatywny

Dziedzina i dyscyplina naukowa: nauki społeczne

Rok studiów/semestr: II rok, I stopień, semestr IV, III rok, I stopień, semestr VI

Wymagania wstępne: wiedza z socjologii ogólnej

Liczba godzin zajęć: 30h laboratorium

Metody dydaktyczne: warsztat, dyskusja, film, praca w grupach, prezentacja, gry symulacyjne, praca z tekstem, praca indywidualna,

odgrywanie ról

Punkty ECTS: 3

Bilans nakładu pracy studenta - Samodzielna praca studenta:

Przygotowanie do ćwiczeń 20 godzin

Przygotowanie do zaliczenia 20 godzin

Wskaźniki ilościowe: Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim:

Udział w ćwiczeniach – 30 godzin,

Konsultacje – 11 godzin

Literatura:

1. S. Thorpe, J. Clifford, Podręcznik coachingu, Poznań 2017

2. M. Sidor-Rządkowska (red.), Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, Kraków 2009

3. B. Kożusznik, Wpływ społeczny w organizacji, Warszawa 2005

4. Mądre i pożyteczne. Jak psychologia pomaga żyć, Kielce 2016

5. J. Starr, Podręcznik coachingu, Warszawa 2015

6. M. Montana Czarnawska, Tajniki dialogu, Warszawa 1997

7. J. Stewart, Mosty zamiast murów, Warszawa 2007

8. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2013

9. E. Aronson, Człowiek-istota społeczna, Warszawa 2009

10. RAMACH, W. P. U. E. W., & ERASMUS, P. Podręcznik dla trenerów.

11. Szmidt, K. J. (2013). Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Wydanie II poszerzone. Helion.

Efekty uczenia się:

KP6_WG1 - zna i rozumie definicje najważniejszych terminów socjologicznych, potrafi wskazać specyficzne problemy podejmowane przez socjologię

KP6_UW8 - potrafi identyfikować problemy społeczne wybranej zbiorowości / grupy oraz analizować, oceniać i proponować ich rozwiązania

KP6_KO1 - jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych

KP6_KO2 - jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim

sposoby weryfikacji: praca w małych grupach, aktywność na zajęciach, zaliczenie,

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie zajęć jest na ocenę.

Pozytywne zaliczenie przedmiotu składa się z:

- końcowej prezentacji,

- obecności - można być 2 razy nieobecnym bez usprawiedliwienia, wszystkie nadprogramowe nieobecności należy zaliczyć na konsultacjach w toku problemowej dyskusji,

- aktywność na zajęciach.

Dopuszcza się przeprowadzenie "wejściówek" i innych form pisemnych sprawdzianów.

Ocenę pozytywną uzyskuje się po zdobyciu min. 51% wymaganych punktów.

Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu.

Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Winiecka
Prowadzący grup: Katarzyna Winiecka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów w teorii i praktyce z elementami socjologicznymi w coachingu i pracy trenera.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: fakultatywny

Dziedzina i dyscyplina naukowa: nauki społeczne

Rok studiów/semestr: II rok, I stopień, semestr IV, III rok, I stopień, semestr VI

Wymagania wstępne: wiedza z socjologii ogólnej

Liczba godzin zajęć: 30h laboratorium

Metody dydaktyczne: warsztat, dyskusja, film, praca w grupach, prezentacja, gry symulacyjne, praca z tekstem, praca indywidualna,

odgrywanie ról

Punkty ECTS: 3

Bilans nakładu pracy studenta - Samodzielna praca studenta:

Przygotowanie do ćwiczeń 20 godzin

Przygotowanie do zaliczenia 20 godzin

Wskaźniki ilościowe: Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim:

Udział w ćwiczeniach – 30 godzin,

Konsultacje – 11 godzin

Literatura:

1. S. Thorpe, J. Clifford, Podręcznik coachingu, Poznań 2017

2. M. Sidor-Rządkowska (red.), Coaching. Teoria, praktyka, studia przypadków, Kraków 2009

3. B. Kożusznik, Wpływ społeczny w organizacji, Warszawa 2005

4. Mądre i pożyteczne. Jak psychologia pomaga żyć, Kielce 2016

5. J. Starr, Podręcznik coachingu, Warszawa 2015

6. M. Montana Czarnawska, Tajniki dialogu, Warszawa 1997

7. J. Stewart, Mosty zamiast murów, Warszawa 2007

8. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2013

9. E. Aronson, Człowiek-istota społeczna, Warszawa 2009

10. RAMACH, W. P. U. E. W., & ERASMUS, P. Podręcznik dla trenerów.

11. Szmidt, K. J. (2013). Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Wydanie II poszerzone. Helion.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)