Obrazy życia społecznego we współczesnym filmie dokumentalnym. Między cinema verite a propagandą (fakultet)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 440-SS1-3OZS1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.253
|
Nazwa przedmiotu: | Obrazy życia społecznego we współczesnym filmie dokumentalnym. Między cinema verite a propagandą (fakultet) |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: |
3L stac.I st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu: • zapoznanie z podstawowymi nurtami i dziełami kina dokumentalnego zajmującymi się tematyką społeczną; • nabycie umiejętności identyfikowania i analizowania problemów społecznych ukazywanych w kinie dokumentalnym; • nabycie świadomości wieloaspektowości i złożoności elementów życia społecznego |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Fakultatywny. Dziedzina i dyscyplina: Socjologia i kulturoznawstwo Rok studiów /semestr: Rok 3, semestr VI Wymagania wstępne: Brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 30 godz. ćwiczeń, zajęcia odbywają się w cyklu co 2 tygodnie po 4 h. Metody dydaktyczne: ćwiczenia, konsultacje Punkty ECTS: 4 Bilans nakładu pracy studenta: 104 godz. obejmuje: udział w zajęciach - 30; konsultacje związane z przygotowaniem referatu - 6 godz; przygotowanie referatu - 38 godz; przygotowanie studenta do zajęć - 30 godz. Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 36 godz., co odpowiada 1,4 pkt. ECTS; nakłada pracy, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 68 godz - 2,6 pkt ECTS |
Literatura: |
i) D. Wiertow, Człowiek z kamerą. Wybór pism, Warszawa 1976. i) M. Przylipiak, Poetyka kina dokumentalnego, Gdańsk 2000, s 175-198. i) A. Kołodyński, Tropami filmowej prawdy, Warszawa 1981. i) B. Winston, On nigdy nie użył słowa „rewolucja”, „Kwartalnik filmowy” 1998, nr 23 (83), s. 203-215. i) B. Zając, La vérité? Quelle vérité? Eksperymenty z rzeczywistością w kinie niefikcjonalnym lat 60., „Panoptikum” 2013, nr 12 (19), s. 62-75. i) A. Grimshaw, Kino antropologiczne Jeana Roucha, „Kwartalnik Filmowy” 2004, nr 47-48, s. 45-74. M. Przylipiak, Kino bezpośrednie 1963-1970. Czas autorów, Gdańsk 2014, s. 275-289; 313-316. |
Efekty uczenia się: |
KA6_WG1 - zna i rozumie definicje najważniejszych terminów socjologicznych, potrafi wskazać specyficzne problemy podejmowane przez socjologię KA6_UW10 - potrafi identyfikować problemy społeczne wybranej zbiorowości / grupy oraz analizować, oceniać i proponować ich rozwiązania KA6_KO1 - jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych. KA6_KO2 - jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. Dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim |
Metody i kryteria oceniania: |
i) obecność i aktywność na zajęciach; i) referat (ewentualnie prezentacja multimedialna) wraz z konspektem; i) praca pisemna na podstawie referatu lub na inny temat związany z tematyką kursu |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Krzywosz | |
Prowadzący grup: | Maciej Krzywosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.