Procesy grupowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 440-SS1-3PGR1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.253
|
Nazwa przedmiotu: | Procesy grupowe |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: |
3L stac.I st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Cele: • umożliwienie studentom pozyskania wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu procesów grupowych • umożliwienie studentom doświadczenia procesów grupowych • zapoznanie studentów ze specyfiką funkcjonowania w społeczeństwie w zróżnicowanych kontekstach grupowych |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: fakultatywny Dziedzina i dyscyplina naukowa: nauki społeczne Rok studiów/semestr: III rok, I stopień, semestr V Wymagania wstępne: wiedza z socjologii ogólnej Liczba godzin zajęć: 30h laboratorium Metody dydaktyczne: warsztat, dyskusja, film, praca w grupach, prezentacja, gry symulacyjne, praca z tekstem, praca indywidualna, odgrywanie ról Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta - Samodzielna praca studenta: Przygotowanie do ćwiczeń 20 godzin Przygotowanie do zaliczenia 20 godzin Wskaźniki ilościowe: Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim: Udział w ćwiczeniach – 30 godzin, Konsultacje – 11 godzin |
Literatura: |
1. Z Okraj, DESIGN THINKING INSPIRACJE DLA DYDAKTYKI, Difin, 2020, 2. Joanna Heidtman, Kinga Wysieńska, Procesy grupowe perspektywa socjologiczna, SCHOLAR, 2013 |
Efekty uczenia się: |
KP6_WG1: zna i rozumie definicje najważniejszych terminów socjologicznych, potrafi wskazać specyficzne problemy podejmowane przez socjologię KP6_UW8: potrafi rozstrzygać dylematy etyczne związane z pracą socjologa KP6_KO1: jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych KP6_KO2: jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim Sposoby weryfikacji: praca w małych grupach, zadanie praktyczne, ocena aktywności na zajęciach,, referat w postaci prezentacji multimedialnej, projekt grupowy,. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie zajęć jest na ocenę. Pozytywne zaliczenie przedmiotu składa się z: - końcowej prezentacji (60 pkt), - obecności -(30 pkt.) można być 3 razy nieobecnym bez usprawiedliwienia, wszystkie nadprogramowe nieobecności należy zaliczyć na konsultacjach w toku problemowej dyskusji, - aktywność (29 pkt.). Ocenę pozytywną uzyskuje się po zdobyciu min. 51% wymaganych punktów. Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu. Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Winiecka | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Winiecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Cele: • umożliwienie studentom pozyskania wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu procesów grupowych • umożliwienie studentom doświadczenia procesów grupowych • zapoznanie studentów ze specyfiką funkcjonowania w społeczeństwie w zróżnicowanych kontekstach grupowych |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: fakultatywny Dziedzina i dyscyplina naukowa: nauki społeczne Rok studiów/semestr: III rok, I stopień, semestr V Wymagania wstępne: wiedza z socjologii ogólnej Liczba godzin zajęć: 30h laboratorium Metody dydaktyczne: warsztat, dyskusja, film, praca w grupach, prezentacja, gry symulacyjne, praca z tekstem, praca indywidualna, odgrywanie ról Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta - Samodzielna praca studenta: Przygotowanie do ćwiczeń 20 godzin Przygotowanie do zaliczenia 20 godzin Wskaźniki ilościowe: Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim: Udział w ćwiczeniach – 30 godzin, Konsultacje – 11 godzin Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu. Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania. |
|
Literatura: |
1. Z Okraj, DESIGN THINKING INSPIRACJE DLA DYDAKTYKI, Difin, 2020, 2. Joanna Heidtman, Kinga Wysieńska, Procesy grupowe perspektywa socjologiczna, SCHOLAR, 2013 |
|
Uwagi: |
Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu. Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.