Stosunek do zdrowia-przygotowanie i realizacja wywiadu pogłębionego.
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 440-SS2-1SPZ2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.251
|
Nazwa przedmiotu: | Stosunek do zdrowia-przygotowanie i realizacja wywiadu pogłębionego. |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: |
2L stac.II st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma charakter praktyczny. Pozwala nauczyć się konstruowania narzędzi badawczych. Przygotowuje studentów i studentki do realizacji badania jakościowego ( wywiadu pogłębionego). |
Literatura: |
• Puchalski Krzysztof, Potoczne myślenie o zdrowiu i chorobie, Zeszyty Prasoznawcze, Kraków 2015, T. 58, nr 2 (222), 255–275. • Stefańska Anna, Marcinkowski Marian, Pedagogiczne i socjologiczne spojrzenie na zdrowie i bezpieczeństwo zdrowotne Polaków, Studia Edukacyjne, nr 51/2018, 387- 402. • Piątkowski Włodzimierz, Nowakowska Luiza, Nurt krytyczny w klasycznej, polskiej socjologii medycyny. Zarys problematyki, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Sociologica 45, 2013, 15-34. • Ostrowska Antonina, Profilaktyka zdrowotna: Interpretacje, definicje sytuacji, racjonalności (Przypadek profilaktyki ginekologicznej kobiet), Studia socjologiczne, 2011, 3(202), 73-94. • Anna Wójtewicz, Ciało w kulturze konsumpcji, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2014 ( fragmenty) • Raport „Niedostateczny poziom aktywności fizycznej w Polsce jako zagrożenie i wyzwanie dla zdrowia publicznego” został opracowany pod redakcją naukową prof. dr. hab. Wojciecha Drygasa, dr Małgorzaty Gajewskiej i prof. dr. hab. Tomasza Zdrojewskiego. Cały raport dostępny do pobrania na stronie Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego. • Narodowy Test Zdrowia Polaków: https://www.nn.pl/dam/zasoby/raporty/Narodowy-Test-Zdrowia-Polakow-2020-raport.pdf • Steinar, Prowadzenie wywiadów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011 • Graham Gibbs, Analizowanie danych jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011 |
Efekty uczenia się: |
KP7_WG1 Student(ka) ma pogłębioną wiedzę na temat specyfiki terminologii socjologicznej i potrafi samodzielnie definiować terminy socjologiczne niezbędne do postawienia pytań badawczych oraz profesjonalnej realizacji wywiadu pogłębionego dotyczącego stosunku do zdrowia Sposób weryfikacji: projekt badawczy, ćwiczenia laboratoryjne, ocena aktywności KP7_WG2 Student(ka)ma pogłębioną wiedzę na temat specyfiki terminologii socjologicznej, którą potrafi łączyć z terminologią dotyczącą zdrowia, a zaczerpniętą z innych dziedzin nauki. Sposób weryfikacji: ćwiczenia laboratoryjne, ocena aktywności KP7_WG17 Student(ka) ma rozszerzoną wiedzę na temat stosowalności jakościowych metod badawczych i technik zbierania danych, ze szczególnym uwzględnieniem przewag i ograniczeń techniki wywiadu pogłębionego. Sposób weryfikacji: projekt badawczy, ćwiczenia laboratoryjne, ocena aktywności KP7_UW3 Student(ka) potrafi dokonać krytycznej oceny danych zastanych na temat stosunku do zdrowia, dzięki którym będzie w stanie postawić pytania badawcze do wywiadu pogłębionego. Sposób weryfikacji: projekt badawczy, ćwiczenia laboratoryjne KP7_UW7 Student(ka) potrafi formułować własne opinie, wyciągać wnioski z analizy danych zastanych dot. zdrowia oraz innych opracowywanych materiałów |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Skowrońska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Skowrońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.