(in Polish) Stosunek do zmian klimatycznych-analiza danych zastanych.
General data
Course ID: | 440-SS2-1STA1 |
Erasmus code / ISCED: |
14.251
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Stosunek do zmian klimatycznych-analiza danych zastanych. |
Organizational unit: | Institute of Sociology |
Course groups: |
(in Polish) 2L stac.II st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | elective courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów z analizą danych sondażowych. Zajęcia poświęcone będą zagadnieniom związanych ze zmianami klimatycznymi. Podczas kursu studenci analizować będą dane z badania Europejski Sondaż Społeczny. |
Mode: | Blended learning |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia poświęcone są analizie danych dotyczących zmian klimatycznych. Uczestnicy będą posługiwać się danymi pochodzącymi z Europejskiego Sondażu Społecznego. Analizy prowadzone będą w programie SPSS. |
Full description: |
(in Polish) profil studiów - ogólnoakademicki forma studiów - stacjonarne rodzaj przedmiotu – do wyboru język prowadzenia przedmiotu - polski dziedzina i dyscyplina nauki - nauki socjologiczne, socjologia rok studiów/semestr -studia II st. rok I/sem. II wymagania wstępne - brak liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 16 godz. laboratorium metody dydaktyczne - konsultacje, zadania praktyczne, dyskusja, zaliczenie forma zaliczenia przedmiotu - zaliczenie na ocenę liczba punktów ECTS - 3 Bilans nakładu pracy studenta: -udział w laboratorium – 16 godzin, -udział w konsultacjach – 7 godzin, Praca własna studenta: -przygotowanie do zajęć 30 godziny -przygotowanie do zaliczenia 20 godzin -udział w zaliczeniu 2 godziny Razem 52 godziny Razem 75 godz. co odpowiada 3 pkt ECTS • Wskaźniki ilościowe –nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 23 godziny, co odpowiada 0,9 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 52 godziny, co odpowiada 1,1 pkt. ECTS |
Bibliography: |
(in Polish) Landau S., 2004, A Handbook of Statistical Analyses using SPSS (dostępny online). Kossakowska B., Bedyńska S., Wprowadzenie do danych i podstawy pracy z programem IBM SPSS Statistic; Predictive Solution. Górniak J., Wachnicki J., Pierwsze kroki w analizie danych SPSS for Windows; Predictive Solution. SPSS manual: https://www.spss-tutorials.com/basics/ |
Learning outcomes: |
(in Polish) KP7_WG1 ma pogłębioną wiedzę na temat specyfiki terminologii socjologicznej i potrafi samodzielnie definiować terminy socjologiczne KP7_WG2 ma pogłębioną wiedzę na temat specyfiki terminologii socjologicznej KP7_WG17 ma rozszerzoną wiedzę na temat stosowalności poszczególnych metod badawczych i technik zbierania danych, zna ich ograniczenia KP7_UW3 potrafi dokonać krytycznej oceny danych. KP7_UW7 potrafi formułować własne opinie, wyciągać wnioski z analizy KP7_KK3 potrafi krytycznie wykorzystywać źródła wiedzy |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podczas zaliczenia końcowego sprawdzana będzie wiedza studentów z zakresu analizy danych sondażowych. Studenci otrzymają zadania do rozwiązania w oparciu o przygotowany zbiór danych sondażowych. Zadaniem studentów jest rozwiązania zadań i podanie odpowiedzi. Studenci będą mieli do rozwiązania 5 zadań. Do zaliczenia przedmiotu uprawnia poprawnie rozwiązanie 3 z nich. |
Copyright by University of Bialystok.