Stosunek do zmian kimatycznych- przygotowanie i realizacja wywiadu pogłębionego.
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 440-SS2-1STP1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.251
|
Nazwa przedmiotu: | Stosunek do zmian kimatycznych- przygotowanie i realizacja wywiadu pogłębionego. |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: |
2L stac.II st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Podstawowym celem przedmiotu jest wyposażenie studentów i studentek w praktyczne umiejętności niezbędne przy projektowaniu i realizacji wywiadów pogłębionych dotyczących stosunku do zmian klimatycznych. |
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki Forma studiów–stacjonarne Rodzaj przedmiotu–fakultatywny (moduł) Dziedzina i dyscyplina nauki – nauki socjologiczne, socjologia Rok studiów/semestr–rok I st. II/sem. II. Wymagania wstępne–brak. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 16 godzin, laboratorium Metody dydaktyczne – laboratorium, konsultacje Punkty ECTS: 3 • Bilans nakładu pracy studenta – Udział w laboratorium - 16 godzin, udział w konsultacjach - 7 godzin, udział w zaliczeniu – 2 godziny, przygotowanie do zaliczenia – 25 godzin, przygotowanie do zajęć: 25 godzin, razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt. ECTS • Wskaźniki ilościowe – nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 22,5 godziny, co odpowiada 0,9 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 52,5 godziny, co odpowiada 2,1 pkt. ECTS = łącznie 3 pkt. ECTS |
Literatura: |
1. Badania jakościowe. Metody i narzędzia, Dariusz Jemielniak (red.),Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012. 2. Becker Howard S., Warsztat Pisarski badacza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013. 3. Foer Johnathan S., Klimat to my. Ratowanie planety zaczyna się przy śniadaniu, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2020. 4. Fucks Ralf, Zielona rewolucja, Instytut Wydawniczy Książka i Prasa, Warszawa 2016 5. Graham Gibbs, Analizowanie danych jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011. 6. Jeden las za daleko. Demokracja, kapitalizm i nieposłuszeństwo ekologiczne w Polsce, Przemysław Czapliński, Joanna B. Bednarek, Dawid Gostyński (red.), Instytut Wydawniczy Książka i Prasa, Warszawa 2019. 7. Klimatyczne ABC. Interdyscyplinarne podstawy współczesnej wiedzy o zmianie klimatu, Magdalena Budziszewska, Aleksandra Kardaś, Zbigniew Bohdanowicz (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2020. 8. Szahaj Andrzej, Kapitalizm wyczerpania?, Instytut wydawniczy Książka i Prasa, Warszawa 2019. 9. Kvale Steinar, Prowadzenie wywiadów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011. 10. Marvasti Amir B., Qualitative Research in Sociology. An Introduction, SAGE Publications, London Thousand Oaks New Delhi 2004 Materiały audio i wideo: Podkast "Klimatyczne rozmowy"(YT, Spotify) Film „Można panikować” reż. Jonathan L. Ramsey | "It's Okay to Panic" 2020 (YT) Szkoła klimatu, Daria Naróć, TEDxSzczecin (YT) |
Efekty uczenia się: |
KP7_WG1 Student(ka) ma pogłębioną wiedzę na temat specyfiki terminologii socjologicznej i potrafi samodzielnie definiować terminy socjologiczne niezbędne do postawienia pytań badawczych oraz profesjonalnej realizacji wywiadu pogłębionego dotyczącego stosunku do zmian klimatycznych KP7_WG2 Student(ka)ma pogłębioną wiedzę na temat specyfiki terminologii socjologicznej, którą potrafi łączyć z terminologią dotycząca zmian klimatycznych, zaczerpniętą z innych dziedzin nauki. KP7_WG17 Student(ka) ma rozszerzoną wiedzę na temat stosowalności jakościowych metod badawczych i technik zbierania danych, w szczególności wywiadu pogłębionego. Zna przewagi takiej techniki badawczej i jej ograniczenia. KP7_UW3 Student(ka) potrafi dokonać krytycznej oceny danych zastanych na temat zmian klimatycznych, dzięki którym będzie w stanie postawić pytania badawcze do wywiadu pogłębionego. KP7_UW7 Student(ka) potrafi formułować własne opinie, wyciągać wnioski z analizy danych zastanych dot. zmian klimatycznych oraz innych opracowywanych materiałów KP7_KK3 Student(ka) potrafi krytycznie wykorzystywać źródła wiedzy z zakresu innych dyscyplin naukowych, a także materiały o charakterze publicystycznym. |
Metody i kryteria oceniania: |
Laboratorium: zaliczenie na ocenę Metody pracy: ćwiczenia laboratoryjne, praca z tekstem i materiałami audio/wideo, przygotowanie scenariusza wywiadu pogłębionego |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Skowrońska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Skowrońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Skowrońska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Skowrońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.