Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Komunikacja w biznesie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 450-ZN2-1KWB Kod Erasmus / ISCED: 14.301 / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Komunikacja w biznesie
Jednostka: Instytut Zarządzania
Grupy: 2L niestac.studia zarządzania II st. - przedm.obowiązkowe
Zarządzanie 1 rok 2 st. Niestacjonarne sem letni
Punkty ECTS i inne: 4.00
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi komunikacji w biznesie. W ramach przedmiotu przedstawione zostaną podstawowe metody i zasady, na których opiera się prawidłowa komunikacja oraz przeszkody, jakie mogą pojawić się w procesie komunikacji. Przeanalizowane zostaną również poziomy komunikacji w biznesie oraz specyfika komunikacji na każdym poziomie.

Pełny opis:

Profil studiów Ogólnoakademicki.

Forma studiów stacjonarne.

Rodzaj przedmiotu Moduł 1 - Przedmioty Ogólne

Dziedzina i dyscyplina - dziedzina: nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości.

Rok studiów/semestr - Rok pierwszy, semestr drugi

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Brak wymagań wstępnych.

Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 18 godzin w tym 18 godzin ćwiczeń.

Metody dydaktyczne: analiza studiów przypadków, zadania grupowe, dyskusje w grupie, referaty/prezentacje Studentów, zadania w e-learningu.

Punkty ECTS 4

Bilans nakładu pracy Studenta

Udział w ćwiczeniach - 18 godzin

Przygotowanie do ćwiczeń, w tym do kolokwium - 48 godzin

Przygotowanie prezentacji/referatu - 12 godzin

Konsultacje - 10 godzin

Łączny nakład pracy Studenta 100 godz.

Wskaźniki ilościowe

Nakład pracy Studenta związany z zajęciami:

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 40 godz. 1,6 ECTS

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Brdulak H., Brdulak J., Negocjacje handlowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne PWE, Warszawa 2000.

2. Cichobłaziński L., Techniki negocjacji i mediacji, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2008.

3. Krzyminiewska G., Techniki negocjacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2015.

4. Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2000.

5. Bargiel – Matusiewicz K., Negocjacje i Mediacje, PWE, Warszawa 2014.

6. Hożyk A., Negocjacje. Sprawdzone strategie, Edgar 2012.

7. Robbins P. R., Organizational Behavior, Prentice Hall International, Inc, New Yersey 2001.

Literatura uzupełniająca:

1. Budzyński W., Negocjowanie i zawieranie umów handlowych. Uwarunkowania, ryzyka, pułapki, zabezpieczenia, Wydawnictwo POLTEXT, Warszawa 2014.

2. Schmidt H., Negocjacje handlowe, BC Edukacja 2008.

3. Mastenbroek W., Negocjowanie, PWN, Warszawa 1997.

4. Heussechen P., Perrotion R., Kupić z zyskiem. Negocjacje handlowe, POLTEXT, Warszawa 1994.

5. Peeling N., Negocjacje. Co dobry negocjator wie, robi i mówi, PWE 2010.

6. Rosa G., Komunikacja i negocjacje w biznesie, Wnus, Szczecin 2009.

Efekty uczenia się:

KWB_UW5 Student potrafi wykorzystać w praktyce i w pracach badawczych zdobytą wiedzę z komunikacji oraz poddać krytycznej analizie przydatność i skuteczność stosowanej w praktyce wiedzy - aktywność studenta, poziom przygotowanej prezentacji, rozwiązywanie case study, kolokwium

KWB_UK2 Student posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych dotyczących komunikacji - aktywność studenta, poziom przygotowanej prezentacji, rozwiązywanie case study, kolokwium

KA7_U01 Student potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, w szczególności rolę przywódcy - aktywność studenta, poziom przygotowanej prezentacji, rozwiązywanie case study

KA7_UK1 Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego ze względu na dynamikę procesów rynkowych i społecznych zachodzących w świecie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób - aktywność studenta, poziom przygotowanej prezentacji, rozwiązywanie case study, kolokwium

Metody i kryteria oceniania:

Oceniana jest aktywność na zajęciach, przygotowanie prezentacji oraz poziom rozwiązywanych zadań. Obowiązkowe jest pozytywne zaliczenie kolokwium (min. 51%). Kolokwium w postaci testu na platformie Blackboard (w formie zdalnej).

Punktacja ogólna zaliczenia przedmiotu:

91-100% punktów możliwych do zdobycia - ocena bardzo dobra

81-90% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra plus

71-80% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra

61-70% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna plus

51-60% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna

Na ocenę końcową składa się zaliczone kolokwium, praca na zajęciach oraz aktywność.

Możliwe są 2 nieobecności na zajęciach, które należy zaliczyć na konsultacjach w ciągu 2 tygodni. Nieobecność na 40% zajęć kwalifikuje do niezaliczenia przedmiotu.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (w trakcie)

Okres: 2020-10-01 - 2021-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Kuzionko-Ochrymiuk
Prowadzący grup: Ewa Kuzionko-Ochrymiuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi komunikacji w biznesie. W ramach przedmiotu przedstawione zostaną podstawowe metody i zasady, na których opiera się prawidłowa komunikacja oraz przeszkody, jakie mogą pojawić się w procesie komunikacji. Przeanalizowane zostaną również poziomy komunikacji w biznesie oraz specyfika komunikacji na każdym poziomie.

Pełny opis:

Profil studiów Ogólnoakademicki.

Forma studiów stacjonarne.

Rodzaj przedmiotu Moduł 1 - Przedmioty Ogólne

Dziedzina i dyscyplina - dziedzina: nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości.

Rok studiów/semestr - Rok pierwszy, semestr drugi

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Brak wymagań wstępnych.

Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 18 godziny w tym 18 godzin ćwiczeń.

Metody dydaktyczne: analiza studiów przypadków, zadania grupowe, dyskusje w grupie, referaty/prezentacje Studentów, zadania w e-learningu.

Punkty ECTS 4

Bilans nakładu pracy Studenta

Udział w ćwiczeniach - 18 godzin

Przygotowanie do ćwiczeń, w tym do kolokwium - 26 godzin

Przygotowanie prezentacji/referatu - 12 godzin

Konsultacje - 14 godzin

Łączny nakład pracy Studenta 70 godz.

Wskaźniki ilościowe

Nakład pracy Studenta związany z zajęciami:

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 32 godz. 1,3 ECTS

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Brdulak H., Brdulak J., Negocjacje handlowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne PWE, Warszawa 2000.

2. Cichobłaziński L., Techniki negocjacji i mediacji, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2008.

3. Krzyminiewska G., Techniki negocjacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2015.

4. Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2000.

5. Bargiel – Matusiewicz K., Negocjacje i Mediacje, PWE, Warszawa 2014.

6. Hożyk A., Negocjacje. Sprawdzone strategie, Edgar 2012.

7. Robbins P. R., Organizational Behavior, Prentice Hall International, Inc, New Yersey 2001.

Literatura uzupełniająca:

1. Budzyński W., Negocjowanie i zawieranie umów handlowych. Uwarunkowania, ryzyka, pułapki, zabezpieczenia, Wydawnictwo POLTEXT, Warszawa 2014.

2. Schmidt H., Negocjacje handlowe, BC Edukacja 2008.

3. Mastenbroek W., Negocjowanie, PWN, Warszawa 1997.

4. Heussechen P., Perrotion R., Kupić z zyskiem. Negocjacje handlowe, POLTEXT, Warszawa 1994.

5. Peeling N., Negocjacje. Co dobry negocjator wie, robi i mówi, PWE 2010.

6. Rosa G., Komunikacja i negocjacje w biznesie, Wnus, Szczecin 2009.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.