Conflict and crisis in the organization
General data
Course ID: | 450-ZN2-2PKKO |
Erasmus code / ISCED: |
04.002
|
Course title: | Conflict and crisis in the organization |
Name in Polish: | Konflikt i kryzys w organizacji |
Organizational unit: | Institute of Management |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Blended learning |
Short description: |
(in Polish) Zarządzanie w organizacji dotyczy relacji interpersonalnych i międzyorganizacyjnych. Aby zarządzanie było skuteczne wymaga wiedzy o mechanizmach powstawania i przebiegu sytuacji konfliktowych i kryzysowych. W związku z tym wiedza i umiejętności związane z zarządzaniem stanowią wyzwanie dla studentów jako przyszłych menedżerów. Przedmiot pozwala poznać przyczyny sytuacji konfliktowych i kryzysowych w organizacji. Celem zajęć jest nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności w zakresie rozpoznawania przyczyn sytuacji konfliktowych i kryzysowych w organizacji oraz umiejętności radzenia sobie z konfliktem i kryzysem. |
Full description: |
(in Polish) Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Moduł 4 - Przedmiot specjalnościowy Dziedzina nauki: nauki ekonomiczne Dyscyplina nauki: zarządzanie Rok studiów/semestr: 2 rok, 3 semestr W formie stacjonarnej realizowane są: a) wszystkie godziny zajęć ćwiczeniowych, b) 15% godzin zajęć wykładowych, W formie zdalnej realizowane są: a) 85% godzin zajęć wykładowych. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 9 godzin wykładu i 9 godzin ćwiczeń. Metody dydaktyczne: Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych i elementami dyskusji. Projekt zespołowy w formie studium przypadku w zakresie wykorzystania wybranych i narzędzi zarządzania sytuacją konfliktową i kryzysową. |
Bibliography: |
(in Polish) Deutsch M, Coleman P.T., Rozwiązywanie konfliktów, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2005, Gigol T., Kryzys przedsiębiorstwa a przywództwo, Difin, Warszawa 2015. Potocki A., Winkler R., Żbikowska A., Techniki komunikacji w organizacjach gospodarczych, Difin, Warszawa 2003. Roszkowska E., Wybrane modele negocjacji, Wydawnictwo UwB, Białystok 2011, Slatter S., Lovett D., Restrukturyzacja firmy. Zarządzanie przedsiębiorstwem w sytuacjach kryzysowych, WIG-Press, Warszawa 2001, Wachowiak P., Profesjonalny menedżer, umiejętność pełnienia ról kierowniczych, Difin, Warszawa 2001 Wachowiak P., Konflikty w organizacji, [w:] Romanowska M., [red.]: Podstawy organizacji i zarządzania, Difin, Warszawa 2001 Zelek A., Zarządzanie kryzysem w przedsiębiorstwie – perspektywa strategiczna, ORGMASZ, Warszawa 2003. Literatura uzupełniająca: Buhler P., Zarządzanie, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2002, Dana D., Rozwiązywanie konfliktów, PWE, Warszawa 1993, Edelman R.J., Konflikty w pracy, GWP Gdańsk 2003 Urbanowska-Sojkin E., Zarządzanie przedsiębiorstwem. Od kryzysu do sukcesu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 1998, Zelek A., Strategie biznesu. Od klasyki do postmodernizmu w zarządzaniu, Wydawnictwo Zachodniej Szkoły Biznesu, Szczecin 2008. Zimbardo P., Gerrig R., Psychologia i życie, PWN, Warszawa 2011 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student: S2A_W04 Ma wiedzę na temat czynników zakłócających więzi społeczne w organizacjach, będących źródłami kryzysów i konfliktów - Z2_W04 S2A_W05 Ma wiedzę na temat zachowań człowieka w sytuacjach konfliktowych i kryzysowych- Z2_W05 S2A_W07 Ma pogłębioną wiedzę o normach i regułach społecznych organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze w zakresie sytuacji konfliktowych i kryzysowych - Z2_W07 S2A_U01 Potrafi wyjaśniać przyczyny sytuacji konfliktowych i kryzysowych - Z2_U01 S2A_U05 Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do wyjaśnienia mechanizmu powstawania i przebiegu sytuacji konfliktowych i kryzysowych - Z2_U05 S2A_U07 Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do proponowania rozwiązań sytuacji konfliktowych i kryzysowych- Z2_U07 S2A_K02 Potrafi pracować w grupie przy rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych i kryzysowych- Z2_K02 S2A_K04 Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z zarządzaniem sytuacjami konfliktowymi - Z2_K04 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wykład - wynik testów do każdego wykłądu oraz wynik egzaminu. Ćwiczenia - aktywność na zajęciach oraz projekt zespołowy w formie studium przypadku. |
Copyright by University of Bialystok.