University of Bialystok - Central Authentication System
Strona główna

Consumer psychology

General data

Course ID: 450-ZN2-2PPKO
Erasmus code / ISCED: 04.002 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Consumer psychology
Name in Polish: Psychologia konsumenta
Organizational unit: Institute of Management
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Przedmiot dotyczy wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie psychologii konsumenta. Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do pracy w dziedzinie zarządzania oraz marketingu z uwzględnieniem psychologicznych podstaw podejmowania decyzji przez nabywców rynkowych

Mode:

(in Polish) w sali

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie z procesami postrzegania konsumenta, wpływem emocji, motywów , postaw na jego decyzja, a także procesem analizy zachowań nabywców w oparciu o podstawy psychologii

Full description: (in Polish)

Poziom kształcenia: Studia drugiego stopnia
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: niestacjonarne
Język przedmiotu: Język polski
Rodzaj przedmiotu: przedmiot specjalizacyjny
Rok studiów /semestr: pierwszy rok / czwarty semestr
Wymagania wstępne: brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: Wykład - 18 godzin
Metoda dydaktyczna: Wykład z wykorzystaniem technik multimedialnych, angażujący studentów
Punkty ECTS: 3
Wskaźniki ilościowe
Aktywność studenta:
Udział w wykładach – 30 godz.
Przygotowanie się do wykładu - studiowanie literatury – 20 godz.
Udział w konsultacjach – 2 godz.
Przygotowanie do egzaminu – 22 godz.
Egzamin – 2 godz.
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 34 godz., 1,36 ECTS
o charakterze praktycznym – 0 godz

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

1. A. Falkowski, T. Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich, GWP.

2. D. Maison, Psychologia konsumenta, PWN.

3. M. Lindstrom, Zakupologia, Znak.

Literatura uzupełniająca:

1. B. Mróz, Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, SGH.

2. B. Schwartz, Paradoks wyboru, PWN

3. D. Ariely, Potęga irracjonalności, Smak Słowa.

4. W. D. Hoyer, D. J. Macinnis, R. Pieters, Consumer behaviour, Cengage Learning.

Learning outcomes: (in Polish)

1PK_W01: ma wiedzę na temat różnych rodzajów relacjach zachodzących w procesie nabywania produktów, w tym między przedsiębiorcą a konsumentem, a także ma pogłębioną wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowej konsument - przedsiębiorca KA7_WG4

1PK_W02: ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako konsumencie, biorącym udział w całym procesie decyzji nabywczych: od rozpoznania potrzeby po sprzężenie zwrotne KA7_WG5

1PK_W03: ma pogłębioną wiedzę o normach i regułach zachowań nabywców (w tym: organizacyjnych, zawodowych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania KA7_WG7

1PK_UO1 umiejętności: potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zachowania nabywców a także wskazać metody ich badania KA7_UW1

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

- zaliczenie ustne

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest dyskusja na wylosowane zagadnienie problemowe. Listę zagadnień problemowych studenci otrzymają nie później niż na dwa tygodnie przed terminem zaliczenia.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Bialystok.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7 (2024-10-21)