University of Bialystok - Central Authentication System
Strona główna

Communication in Business

General data

Course ID: 450-ZS2-1KWB
Erasmus code / ISCED: 14.301 The subject classification code consists of three to five digits, where the first three represent the classification of the discipline according to the Discipline code list applicable to the Socrates/Erasmus program, the fourth (usually 0) - possible further specification of discipline information, the fifth - the degree of subject determined based on the year of study for which the subject is intended. / (unknown)
Course title: Communication in Business
Name in Polish: Komunikacja w biznesie
Organizational unit: Institute of Management
Course groups: (in Polish) Zarządzanie 2 stopień 1 rok Stacjonarne lato
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Prerequisites (description):

(in Polish) Studenci powinni mieć ogólną wiedzę dotyczącą komunikacji w przedsiębiorstwie.

Mode:

Blended learning

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi komunikacji w biznesie. W ramach przedmiotu przedstawione zostaną podstawowe metody i zasady, na których opiera się prawidłowa komunikacja oraz przeszkody, jakie mogą pojawić się w procesie komunikacji. Przeanalizowane zostaną również poziomy komunikacji w biznesie oraz specyfika komunikacji na każdym poziomie.

Full description: (in Polish)

Profil studiów Ogólnoakademicki.

Forma studiów stacjonarne.

Rodzaj przedmiotu Moduł 1 - Przedmioty Ogólne

Dziedzina i dyscyplina - dziedzina: nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości.

Rok studiów/semestr - Rok pierwszy, semestr drugi

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Brak wymagań wstępnych.

Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin w tym 30 godzin ćwiczeń.

Metody dydaktyczne: analiza studiów przypadków, zadania grupowe, dyskusje w grupie, referaty/prezentacje Studentów.

Punkty ECTS 4

Bilans nakładu pracy Studenta

Udział w ćwiczeniach - 30 godzin

Przygotowanie do ćwiczeń, w tym do kolokwium - 48 godzin

Przygotowanie prezentacji/referatu - 12 godzin

Konsultacje - 10 godzin

Łączny nakład pracy Studenta 100 godz.

Wskaźniki ilościowe

Nakład pracy Studenta związany z zajęciami:

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 40 godz. 1,6 ECTS

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

1. Brdulak H., Brdulak J., Negocjacje handlowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne PWE, Warszawa 2000.

2. Cichobłaziński L., Techniki negocjacji i mediacji, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2008.

3. Krzyminiewska G., Techniki negocjacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2015.

4. Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2000.

5. Bargiel – Matusiewicz K., Negocjacje i Mediacje, PWE, Warszawa 2014.

6. Hożyk A., Negocjacje. Sprawdzone strategie, Edgar 2012.

7. Robbins P. R., Organizational Behavior, Prentice Hall International, Inc, New Yersey 2001.

Literatura uzupełniająca:

1. Budzyński W., Negocjowanie i zawieranie umów handlowych. Uwarunkowania, ryzyka, pułapki, zabezpieczenia, Wydawnictwo POLTEXT, Warszawa 2014.

2. Schmidt H., Negocjacje handlowe, BC Edukacja 2008.

3. Mastenbroek W., Negocjowanie, PWN, Warszawa 1997.

4. Heussechen P., Perrotion R., Kupić z zyskiem. Negocjacje handlowe, POLTEXT, Warszawa 1994.

5. Peeling N., Negocjacje. Co dobry negocjator wie, robi i mówi, PWE 2010.

6. Rosa G., Komunikacja i negocjacje w biznesie, Wnus, Szczecin 2009.

Learning outcomes: (in Polish)

KWB_UW01 wykorzystuje zdobytą wiedzę oraz poddaje krytycznej analizie przydatność i skuteczność stosowanej w praktyce wiedzy z zakresu komunikacji, proponując odpowiednie rozwiązania (KA7_UW5) - aktywność, case study, kolokwium

KWB_UK01 posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień

ustnych z zakresu komunikacji (KA7_UK2) - aktywność, case study, prezentacja

KWB_UO01 potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, w

szczególności rolę przywódcy (KA7_UO1) - case study, aktywność

KWB_UK02 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie

potrzebę ciągłego doskonalenia zawodowego i osobistego ze względu na innowacyjne procesy zachodzące w świecie; potrafi zmotywować innych w proces uczenia się (KA7_UK1) - aktywność, case study, kolokwium

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na ocenę końcową składa się aktywność na zajęciach (0-2 pkty na każdych zajęciach, max. z aktywności do zdobycia w semestrze 26 pktów), case study (0-3 pkty, max. z case study do zdobycia w semestrze 39 pktów) przygotowanie prezentacji (0-5 pktów). Obowiązkowe jest pozytywne zaliczenie kolokwium (min. 51%). Kolokwium w formie testu.

Punktacja ogólna zaliczenia przedmiotu:

91-100% punktów możliwych do zdobycia - ocena bardzo dobra

81-90% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra plus

71-80% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra

61-70% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna plus

51-60% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna

Możliwe są 2 nieobecności na zajęciach, które należy zaliczyć na konsultacjach w ciągu 2 tygodni. Nieobecność na 50% zajęć skutkuje brakiem kwalifikacji i możliwości zaliczenia danych zajęć

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Bialystok.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl contact accessibility statement site map USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)