Communication in Business
General data
Course ID: | 450-ZS2-1KWB |
Erasmus code / ISCED: |
14.301
|
Course title: | Communication in Business |
Name in Polish: | Komunikacja w biznesie |
Organizational unit: | Institute of Management |
Course groups: |
(in Polish) Zarządzanie 2 stopień 1 rok Stacjonarne lato |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Prerequisites (description): | (in Polish) Studenci powinni mieć ogólną wiedzę dotyczącą komunikacji w przedsiębiorstwie. |
Mode: | Blended learning |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi komunikacji w biznesie. W ramach przedmiotu przedstawione zostaną podstawowe metody i zasady, na których opiera się prawidłowa komunikacja oraz przeszkody, jakie mogą pojawić się w procesie komunikacji. Przeanalizowane zostaną również poziomy komunikacji w biznesie oraz specyfika komunikacji na każdym poziomie. |
Full description: |
(in Polish) Profil studiów Ogólnoakademicki. Forma studiów stacjonarne. Rodzaj przedmiotu Moduł 1 - Przedmioty Ogólne Dziedzina i dyscyplina - dziedzina: nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości. Rok studiów/semestr - Rok pierwszy, semestr drugi Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Brak wymagań wstępnych. Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin w tym 30 godzin ćwiczeń. Metody dydaktyczne: analiza studiów przypadków, zadania grupowe, dyskusje w grupie, referaty/prezentacje Studentów. Punkty ECTS 4 Bilans nakładu pracy Studenta Udział w ćwiczeniach - 30 godzin Przygotowanie do ćwiczeń, w tym do kolokwium - 48 godzin Przygotowanie prezentacji/referatu - 12 godzin Konsultacje - 10 godzin Łączny nakład pracy Studenta 100 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy Studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 40 godz. 1,6 ECTS |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Brdulak H., Brdulak J., Negocjacje handlowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne PWE, Warszawa 2000. 2. Cichobłaziński L., Techniki negocjacji i mediacji, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2008. 3. Krzyminiewska G., Techniki negocjacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2015. 4. Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2000. 5. Bargiel – Matusiewicz K., Negocjacje i Mediacje, PWE, Warszawa 2014. 6. Hożyk A., Negocjacje. Sprawdzone strategie, Edgar 2012. 7. Robbins P. R., Organizational Behavior, Prentice Hall International, Inc, New Yersey 2001. Literatura uzupełniająca: 1. Budzyński W., Negocjowanie i zawieranie umów handlowych. Uwarunkowania, ryzyka, pułapki, zabezpieczenia, Wydawnictwo POLTEXT, Warszawa 2014. 2. Schmidt H., Negocjacje handlowe, BC Edukacja 2008. 3. Mastenbroek W., Negocjowanie, PWN, Warszawa 1997. 4. Heussechen P., Perrotion R., Kupić z zyskiem. Negocjacje handlowe, POLTEXT, Warszawa 1994. 5. Peeling N., Negocjacje. Co dobry negocjator wie, robi i mówi, PWE 2010. 6. Rosa G., Komunikacja i negocjacje w biznesie, Wnus, Szczecin 2009. |
Learning outcomes: |
(in Polish) KWB_UW01 wykorzystuje zdobytą wiedzę oraz poddaje krytycznej analizie przydatność i skuteczność stosowanej w praktyce wiedzy z zakresu komunikacji, proponując odpowiednie rozwiązania (KA7_UW5) - aktywność, case study, kolokwium KWB_UK01 posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych z zakresu komunikacji (KA7_UK2) - aktywność, case study, prezentacja KWB_UO01 potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, w szczególności rolę przywódcy (KA7_UO1) - case study, aktywność KWB_UK02 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia zawodowego i osobistego ze względu na innowacyjne procesy zachodzące w świecie; potrafi zmotywować innych w proces uczenia się (KA7_UK1) - aktywność, case study, kolokwium |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę końcową składa się aktywność na zajęciach (0-2 pkty na każdych zajęciach, max. z aktywności do zdobycia w semestrze 26 pktów), case study (0-3 pkty, max. z case study do zdobycia w semestrze 39 pktów) przygotowanie prezentacji (0-5 pktów). Obowiązkowe jest pozytywne zaliczenie kolokwium (min. 51%). Kolokwium w formie testu. Punktacja ogólna zaliczenia przedmiotu: 91-100% punktów możliwych do zdobycia - ocena bardzo dobra 81-90% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra plus 71-80% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra 61-70% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna plus 51-60% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna Możliwe są 2 nieobecności na zajęciach, które należy zaliczyć na konsultacjach w ciągu 2 tygodni. Nieobecność na 50% zajęć skutkuje brakiem kwalifikacji i możliwości zaliczenia danych zajęć |
Copyright by University of Bialystok.