Język angielski cz.2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 470-HS1-1JAN2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.351
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski cz.2 |
Jednostka: | Wydział Historii |
Grupy: |
3L stac.I st.studia historyczne - lektoraty |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Założenia (opisowo): | Treści kształcenia z zakresu języka obcego, umożliwiające komunikowanie się na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
W trakcie kursu realizowane będą trreści kształcenia z zakresu języka obcego, umożliwiające komunikowanie się na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki : językoznawstwo Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Rok studiów: I ( semestr II ) Wymagania wstępne: Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin, w tym 20 godz. zajęć w sali oraz 10 godz. zajęć zdalnych synchronicznych. Metody dydaktyczne: ćwiczenia, konsultacje, dyskusja moderowana, metoda heurystyczna, metoda problemowa, praca w grupie. Punkty ECTS: 3 Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela (ćwiczenia, konsultacje, zajęcia zdalne synchroniczne) : 35 godz., punkty ECTS 1,4 - samodzielna praca studenta (przygotowanie do zajęć, zaliczenia):40 godz. punkty ECTS 1,6 |
Literatura: |
Smith J., Exploring British Culture, Cambridge, 2017 Cullen P., Cambridge Vocabulary for IELTS advanced, Cambridge University Press, 2017 McCarthy M., O’Dell F., Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2016 Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills, Advanced Latham - Koening Ch., Oxenden C., English File, Advanced, OUP, 2019. McCarthy M., O'Dell F., English Vocabulary in Use, CUP, 2013. McCarthy M., O'Dell F., Academic Vocabulary in USe, CUP, 2008. Smith J., Exploring British Culture, Cambridge, 2017 Cullen P., Cambridge Vocabulary for IELTS advanced, Cambridge University Press, 2017 McCarthy M., O’Dell F., Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2016 zasoby internetowe: www.englishgrammarsecrets.com www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers) www.forum-network.org quizlet.com www.myenglishpages.com aclil2climb.blogspot.com/p/useful-resources www.esljokes.net www.english-online.at learnenglish.britishcouncil.org/en/word-street www.learn-english-today.com/lessons www.pearsonlongman.com/summit2e/members/level2/sample-units/unit10-student-edition.pdf www.ted.com http://www.breakingnewsenglish.com http://www.onestopenglish.com/ http://www.bbc.com/news/ http://www.warsawvoice.pl/WVpage/pages/index.php http://www.englishclub.com http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Historia http://en.wikipedia.org/wiki/Category:History serwisy informacyjne: www.bbcworld.com, www.euronews.net , www.cnn.com, www.theguardian.com, www.npr.org, |
Efekty uczenia się: |
KP6_WG7 Rozumie, w stopniu zaawansowanym, podstawową terminologię fachową nauk historycznych w przynajmniej jednym języku nowożytnym KP6_WK7 ma podstawową wiedzę na temat zasad ochrony własności intelektualnej KP6_UK1 potrafi przygotować prezentację multimedialną oraz wykorzystywać nowoczesne technologie informacyjne, UK2, UK3, UK4, KP6_UK7 potrafi sformułować wypowiedź ustną na temat określonej problematyki w języku obcym (poziom B2), przetłumaczyć tekst w języku obcym oraz przełożyć własny tekst na język obcy KP6_KR1 ma potrzebę stosowania zasad etycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Forma zaliczenia: zaliczenie na ocenę. Ocena zaliczeniowa jest średnią ocen uzyskanych w trakcie semestru zimowego: za testy, prace pisemne, prezentacje, prace domowe, aktywność na zajęciach, oraz zadania na platformie eduPortal (jeśli dotyczy). Warunki zaliczenia przedmiotu: - zaliczenie na min. 51% prac pisemnych, - napisanie testu umiejętnościowego, - napisanie prac pisemnych, - aktywność w czasie projektów grupowych - regularne uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalne są dwie nieobecności nieusprawiedliwione w semestrze) W przypadku nadprogramowej nieobecności studenta, obowiązany jest on do zaliczenia wszelkich zaległych prac w ciągu dwóch tygodni od nieobecności . Opuszczenie przez studenta więcej niż połowy zajęć jest podstawą do braku otrzymania zaliczenia a ewentualne zaliczenie przedmiotu ustalane będzie indywidualnie w porozumieniu z wydziałem. Skala ocen: 91-100 bdb 81-90 db+ 71-80 db 61-70 dst+ 51-60 dst |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LEK
ŚR LEK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Grabowska, Anna Kuźma | |
Prowadzący grup: | Anna Grabowska, Anna Kuźma | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
W trakcie kursu realizowane będą trreści kształcenia z zakresu języka obcego, umożliwiające komunikowanie się na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki : językoznawstwo Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Rok studiów: I ( semestr II ) Wymagania wstępne: Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin, w tym 20 godz. zajęć w sali oraz 10 godz. zajęć zdalnych synchronicznych. Metody dydaktyczne: ćwiczenia, konsultacje, dyskusja moderowana, metoda heurystyczna, metoda problemowa, praca w grupie. Punkty ECTS: 3 Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela (ćwiczenia, konsultacje, zajęcia zdalne synchroniczne) : 35 godz., punkty ECTS 1,4 - samodzielna praca studenta (przygotowanie do zajęć, zaliczenia):40 godz. punkty ECTS 1,6 |
|
Literatura: |
Smith J., Exploring British Culture, Cambridge, 2017 Cullen P., Cambridge Vocabulary for IELTS advanced, Cambridge University Press, 2017 McCarthy M., O’Dell F., Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2016 Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills, Advanced Latham - Koening Ch., Oxenden C., English File, Advanced, OUP, 2019. McCarthy M., O'Dell F., English Vocabulary in Use, CUP, 2013. McCarthy M., O'Dell F., Academic Vocabulary in USe, CUP, 2008. Smith J., Exploring British Culture, Cambridge, 2017 Cullen P., Cambridge Vocabulary for IELTS advanced, Cambridge University Press, 2017 McCarthy M., O’Dell F., Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2016 zasoby internetowe: www.englishgrammarsecrets.com www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers) www.forum-network.org quizlet.com www.myenglishpages.com aclil2climb.blogspot.com/p/useful-resources www.esljokes.net www.english-online.at learnenglish.britishcouncil.org/en/word-street www.learn-english-today.com/lessons www.pearsonlongman.com/summit2e/members/level2/sample-units/unit10-student-edition.pdf www.ted.com http://www.breakingnewsenglish.com http://www.onestopenglish.com/ http://www.bbc.com/news/ http://www.warsawvoice.pl/WVpage/pages/index.php http://www.englishclub.com http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Historia http://en.wikipedia.org/wiki/Category:History serwisy informacyjne: www.bbcworld.com, www.euronews.net , www.cnn.com, www.theguardian.com, www.npr.org, |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Kubas | |
Prowadzący grup: | Adam Kubas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
|
Skrócony opis: |
W trakcie kursu realizowane będą trreści kształcenia z zakresu języka obcego, umożliwiające komunikowanie się na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki : językoznawstwo Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Rok studiów: I ( semestr II ) Wymagania wstępne: Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR Łączna liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin, w tym 20 godz. zajęć w sali oraz 10 godz. zajęć zdalnych synchronicznych. Metody dydaktyczne: ćwiczenia, konsultacje, dyskusja moderowana, metoda heurystyczna, metoda problemowa, praca w grupie. Punkty ECTS: 3 Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela (ćwiczenia, konsultacje, zajęcia zdalne synchroniczne) : 35 godz., punkty ECTS 1,4 - samodzielna praca studenta (przygotowanie do zajęć, zaliczenia):40 godz. punkty ECTS 1,6 |
|
Literatura: |
Smith J., Exploring British Culture, Cambridge, 2017 Cullen P., Cambridge Vocabulary for IELTS advanced, Cambridge University Press, 2017 McCarthy M., O’Dell F., Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2016 Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills, Advanced Latham - Koening Ch., Oxenden C., English File, Advanced, OUP, 2019. McCarthy M., O'Dell F., English Vocabulary in Use, CUP, 2013. McCarthy M., O'Dell F., Academic Vocabulary in USe, CUP, 2008. Smith J., Exploring British Culture, Cambridge, 2017 Cullen P., Cambridge Vocabulary for IELTS advanced, Cambridge University Press, 2017 McCarthy M., O’Dell F., Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2016 zasoby internetowe: www.englishgrammarsecrets.com www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers) www.forum-network.org quizlet.com www.myenglishpages.com aclil2climb.blogspot.com/p/useful-resources www.esljokes.net www.english-online.at learnenglish.britishcouncil.org/en/word-street www.learn-english-today.com/lessons www.pearsonlongman.com/summit2e/members/level2/sample-units/unit10-student-edition.pdf www.ted.com http://www.breakingnewsenglish.com http://www.onestopenglish.com/ http://www.bbc.com/news/ http://www.warsawvoice.pl/WVpage/pages/index.php http://www.englishclub.com http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Historia http://en.wikipedia.org/wiki/Category:History serwisy informacyjne: www.bbcworld.com, www.euronews.net , www.cnn.com, www.theguardian.com, www.npr.org, |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.