Przedmiot fakultatywny 1 ( Teoria myśli ekonomicznej)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 470-HS1-2PFK1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.351
|
Nazwa przedmiotu: | Przedmiot fakultatywny 1 ( Teoria myśli ekonomicznej) |
Jednostka: | Wydział Historii |
Grupy: |
3L stac.I st.studia historyczne - przedmioty fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest prezentacja, porównanie ze sobą i ocena głównych teorii ekonomicznych. Zajęcia mają za zadanie pokazać, że w danym okresie nie było jednej powszechnie akceptowanej teorii ekonomicznej, a jedynie teoria dominująca (standard, paradygmat ekonomii). |
Pełny opis: |
PROFIL STUDIÓW: ogólnoakademicki FORMA STUDIÓW: stacjonarne RODZAJ PRZEDMIOTU: przedmiot fakultatywny DZIEDZINA: nauki humanistyczne DYSCYPLINA: historia ROK STUDIÓW/ SEMESTR: studia I st/ rok II/ semestr III WYMAGANIA WSTĘPNE: brak wymagań wstępnych LICZBA GODZIN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH: ćwiczenia 30 h METODY DYDAKTYCZNE: elementy wykładu, dyskusja, praca pod kierunkiem z tekstem źródła FORMY ZALICZENIA PRZEDMIOTU: kolokwium (test) PUNKTY ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta z udziałem bezpośrednim nauczyciela – 40 godz. (zajęcia + konsultacje+ kolokwium zaliczeniowe) Nakład pracy własnej studenta – 35 godz. (przygotowanie do zajęć + przygotowanie i udział w kolokwium zaliczeniowym) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego nakładu nauczyciela: liczba godzin 40 h (ECTS: 1,8) - o charakterze praktycznym: 35 h (ECTS: 1,2) Prowadzący przewiduje możliwość dodatkowych, oprócz godzin dyżurów, konsultacji na prośbę studenta Ze względu na możliwość zmian uwarunkowań prawnych forma zajęć okresowo może ulec zmianie |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Historia myśli ekonomicznej. Zarys problemu, red. S. Czaja, Wrocław 2020. M. Bochenek, Historia rozwoju ekonomii, t. 1–6, Toruń 2017. D.C. Colander., H. Landreth, Historia myśli ekonomicznej, Warszawa 2012. Literatura uzupełniająca: R. Bartkowiak, Historia myśli ekonomicznej, Warszawa 2019. Współczesne teorie ekonomiczne, red. M. Ratajczak, Poznań 2012. W. Stankiewicz, Historia myśli ekonomicznej, Warszawa 2011. M. Blaug, Teoria ekonomii, Warszawa 2000. B. Snowdon, H. Vane, P. Dynarczyk, Współczesne nurty teorii makroekonomii, Warszawa 1998. M. Blaug, Metodologia ekonomii, Warszawa 1995. J. K. Galbraith, Ekonomia w perspektywie: krytyka historyczna, Warszawa 2011. |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawową metodą i kryterium oceny będzie kolokwium (test). Dodatkowo brana pod uwagę będzie aktywność na zajęciach. Znaczna aktywność na zajęciach umożliwia podwyższenie oceny o pół stopnia. Dopuszczalne są dwie nieobecności. Większa liczba nieobecności wymaga ich nadrobienia w porozumieniu z prowadzącym. Aby uzyskać zaliczenie z przedmiotu konieczne jest wykazanie obecności na min. 50% zajęć. Obowiązująca punktacja bardzo dobry – min. 91% dobry plus – min. 81 % dobry – min. 71 % dostateczny plus – min. 61% dostateczny – min. 51 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Kozłowska-Szyc | |
Prowadzący grup: | Monika Kozłowska-Szyc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest prezentacja, porównanie ze sobą i ocena głównych teorii ekonomicznych. Zajęcia mają za zadanie pokazać, że w danym okresie nie było jednej powszechnie akceptowanej teorii ekonomicznej, a jedynie teoria dominująca (standard, paradygmat ekonomii). |
|
Pełny opis: |
PROFIL STUDIÓW: ogólnoakademicki FORMA STUDIÓW: stacjonarne RODZAJ PRZEDMIOTU: przedmiot fakultatywny DZIEDZINA: nauki humanistyczne DYSCYPLINA: historia ROK STUDIÓW/ SEMESTR: studia I st/ rok II/ semestr III WYMAGANIA WSTĘPNE: brak wymagań wstępnych LICZBA GODZIN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH: ćwiczenia 30 h METODY DYDAKTYCZNE: elementy wykładu, dyskusja, praca pod kierunkiem z tekstem źródła FORMY ZALICZENIA PRZEDMIOTU: kolokwium (test) PUNKTY ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta z udziałem bezpośrednim nauczyciela – 40 godz. (zajęcia + konsultacje+ kolokwium zaliczeniowe) Nakład pracy własnej studenta – 35 godz. (przygotowanie do zajęć + przygotowanie i udział w kolokwium zaliczeniowym) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego nakładu nauczyciela: liczba godzin 40 h (ECTS: 1,8) - o charakterze praktycznym: 35 h (ECTS: 1,2) Prowadzący przewiduje możliwość dodatkowych, oprócz godzin dyżurów, konsultacji na prośbę studenta |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Historia myśli ekonomicznej. Zarys problemu, red. S. Czaja, Wrocław 2020. M. Bochenek, Historia rozwoju ekonomii, t. 1–6, Toruń 2017. D.C. Colander., H. Landreth, Historia myśli ekonomicznej, Warszawa 2012. Literatura uzupełniająca: R. Bartkowiak, Historia myśli ekonomicznej, Warszawa 2019. Współczesne teorie ekonomiczne, red. M. Ratajczak, Poznań 2012. W. Stankiewicz, Historia myśli ekonomicznej, Warszawa 2011. M. Blaug, Teoria ekonomii, Warszawa 2000. B. Snowdon, H. Vane, P. Dynarczyk, Współczesne nurty teorii makroekonomii, Warszawa 1998. M. Blaug, Metodologia ekonomii, Warszawa 1995. J. K. Galbraith, Ekonomia w perspektywie: krytyka historyczna, Warszawa 2011. |
|
Uwagi: |
Ze względu na możliwość zmian uwarunkowań prawnych forma zajęć okresowo może ulec zmianie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.