Coaching kariery
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 480-SS1-2CKA1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.252
|
Nazwa przedmiotu: | Coaching kariery |
Jednostka: | Wydział Socjologii |
Grupy: |
3L stac.I st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z podstawową wiedzą z zakresu coachingu kariery. Słuchacze poznają podstawowe techniki pracy z klientem w obszarze planowania i osiągania celów zawodowych. Podjęta zostanie tematyka badania indywidualnych predyspozycji zawodowych, konstruowania indywidualnego plany kariery, technik motywacji oraz technik zarządzania czasem. Podjęte zostanie również zagadnienie wypalenia zawodowego oraz zróżnicowania ścieżek kariery w różnych kategoriach wiekowych (pokolenie baby boomers, X, Y, Z). |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Tematyka zajęć realizowanych podczas kursu składa się z następujących modułów: 1- coaching kariery a mentoring i doradztwo zawodowe 2- planowanie kariery 3- pscyhologiczne aspekty coachingu kariery 4-autoprezentacja i marka osobista 5-motywacja 6 -wypalenie zawodowe |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: fakultatywny Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki socjologiczne, socjologia Rok studiów/semestr: rok II/ sem. 3; rok III/ sem. 5 Wymagania wstępne: brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin ćwiczeń Metody dydaktyczne: ćwiczenia Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach: 30 godzin Udział w konsultacjach: 6 godzin Przygotowanie do zajęć: 21 godzin Przygotowanie prezentacji multimedialnej: 8 godzin Wykonanie prac domowych: 12 godzin Razem: 77 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS (przy założeniu 1 ECTS = 26 godzin) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 36 godzin - 1,4 ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 41 godzin - 1,6 ECTS |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: A. Król, Rozbój osobisty, „Wprowadzenie" i rozdział I „Wszystko, co wiesz o rozwoju osobistym, to kłamstwo", s. 7-30. K. Szydłowska-Kalukin, Beka z coachingu, „Coaching" nr 5/2017, s. 60-63. M. Konkel, Rozbój osobisty, „Coaching" nr 2/2016, s. 71-74. A. Witkiewicz, Jak wybrać ścieżkę kariery, „Coaching" nr 52016, s. 35-38. A. Witkiewicz, Niedopasowani, „Coaching" nr 3/2016, s. 58-62. I. Kokoszka, Symbioza pokoleń, „Coaching" nr 2/2017, s. 66-70. M. McKay, M. Davis, P. Fanning, „Sztuka skutecznego porozumiewania się. Praca. Rodzina. Zabawa", Gdańsk 2007, s. 95-108 (rozdział: Analiza transakcyjna). J. Gosk, W co gramy w pracy, „Coaching" nr 2/2017, s. 72-75. M. McKay, M. Davis, P. Fanning, Małe grupy, „Sztuka skutecznego porozumiewania się", s. 282-294. S. Trzeciak, Coaching marki osobistej, czyli kariera lidera M. Pantalon, Motywacja. Metoda sześciu kroków, rozdziały „Co sprawia, że ludzie chcą dokonać zmiany", „Wzmacnianie autonomii", „Sześć etapów motywacji błyskawicznej", s. 21-92. I. Kokoszko, Co Cię kręci, 'Coaching" nr 1/2017, s. 27-33. Literatura uzupełniająca: E. Domagała-Zyśk, Model projektowania uniwersalnego w akademickiej edukacji inkluzyjnej. Strategie i rekomendacje, w: "Oblicza życia. Księga Jubileuszowa Profesor Doroty Kornas-Bieli", red. E. Domagała-Zyśk, A. Borowicz, R. Kołodziejczyk, K. Martynowska, Lublin 2021, s. 858-870. E. Domagała-Zyśk, E. (2018). Racjonalne dostosowania i modyfikacje w edukacji uczniów mających specjalne potrzeby edukacyjne. W: S.M. Kwiatkowski (red.). Kompetencje przyszłości (s. 270-287). Warszawa: Wydawnictwo FRSE. www.universaldesign.com |
Efekty uczenia się: |
KP6_KO1 KP6_KO2 KP6_KO5 KP6_UW7 KP6_WG1 KP6_UW8 Efekty kształcenia/uczenia się wraz ze sposobem ich weryfikacji: KP6_KO1 - Student jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych. Weryfikacja: ocena aktywności na zajęciach, zadanie praktyczne KP6_KO2 - Student jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. Dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim. Weryfikacja: praca w małych grupach, ocena aktywności na zajęciach KP6_KO5 - Student ma świadomość swoich mocnych i słabych stron w kontekście funkcjonowania na rynku pracy. Weryfikacja: referat w postaci prezentacji multimedialnej, krótkie pisemne prace domowe KP6_UW7 - Student wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej. Weryfikacja: zadanie praktyczne, krótkie pisemne prace domowe KP6_WG1 - Student zna i rozumie definicje najważniejszych terminów z zakresu coachingu kariery. Weryfikacja: krótkie pisemne prace domowe, referat w postaci prezentacji multimedialnej KP6_UW8 - Student potrafi identyfikować problemy związane z planowaniem kariery oraz analizować, oceniać i proponować ich rozwiązania. Weryfikacja: zadanie praktyczne, referat w postaci prezentacji multimedialnej |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę na podstawie punktów zdobytych przez studenta w wyniku realizacji następujących zadań: Praca w małych grupach Zadanie praktyczne Ocena aktywności na zajęciach Referat w postaci prezentacji multimedialnej Krótkie pisemne prace domowe Maksymalna liczba punktów do zdobycia to 100. Student otrzymuje ocenę pozytywną jeśli uzyska min. 51% punktów możliwych do zdobycia w trakcie trwania zajęć, tj. 51 punktów. Dopuszczalne są 2 nieobecności w semestrze. Każda kolejna nieobecność musi być zaliczona w formie ustalonej z prowadzącym. Przekroczenie 50% nieobecności oznacza niezaliczenie przedmiotu. Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Karpińska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Karpińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Tematyka zajęć realizowanych podczas kursu składa się z następujących modułów: 1- coaching kariery a mentoring i doradztwo zawodowe 2- planowanie kariery 3- pscyhologiczne aspekty coachingu kariery 4-autoprezentacja i marka osobista 5-motywacja 6 -wypalenie zawodowe |
|
Pełny opis: |
profil studiów: ogólnoakademicki forma studiów: stacjonarne rodzaj przedmiotu: fakultatywny dziedzina i dyscyplina nauki: nauko socjologiczne, socjologia rok studiów/semestr: rok II/ sem. 3; rok III/ sem. 5 wymagania wstępne: brak liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin ćwiczeń metody dydaktyczne: ćwiczenia formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę punkty ECTS:Za zaliczenie przedmiotu student zdobywa 3 punkty ECTS: - w ramach zajęć z bezpośrednim udziałem nauczyciela akademickiego - 1,4 - bilans indywidualnej pracy studenta: przygotowanie do zajęć (21 h), przygotowanie prezentacji multimedialnej (8 h), wykonanie prac domowych (12 h), razem 41 godzin - 1,6. bilans nakładu pracy studenta, wskaźniki ilościowe: 30 godzin ćwiczeń - 1,6 ECTS przygotowanie do zajęć - 41 godzin - 1,6 ECTS Zastosowano metody dydaktyczne z zastosowaniem zasad projektowania uniwersalnego w edukacji w odniesieniu do różnorodnych form motywowania studentów do pracy (np. praca w grupie), różnorodnych sposobów przekazywania wiedzy (np. projekcja filmu oraz różnorodnych form ekspresji studentów (np. burza mózgów, design thinking). |
|
Literatura: |
literatura obowiązkowa: A. Król, Rozbój osobisty, „Wprowadzenie” i rozdział I „Wszystko, co wiesz o rozwoju osobistym, to kłamstwo”, s. 7-30. K. Szydłowska-Kalukin, Beka z coachingu, „Coaching” nr 5/2017, s. 60-63. M. Konkel, Rozbój osobisty, „Coaching” nr 2/2016, s. 71-74. A. Witkiewicz, Jak wybrać ścieżkę kariery, „Coaching” nr 52016, s. 35-38. A. Witkiewicz, Niedopasowani, „Coaching” nr 3/2016, s. 58-62. I. Kokoszka, Symbioza pokoleń, „Coaching” nr 2/2017, s. 66-70. Analiza transakcyjna, M. McKay, M. Davis, P. Fanning, „Sztuka skutecznego porozumiewania się. Praca. Rodzina. Zabawa”, Gdańsk 2007, s. 95-108. J. Gosk, W co gramy w pracy, „Coaching” nr 2/2017, s. 72-75. M. McKay, M. Davis, P. Fanning, Małe grupy, „Sztuka skutecznego porozumiewania się”, s. 282-294. S. Trzeciak, Coaching marki osobistej, czyli kariera lidera M. Pantalon, Motywacja. Metoda sześciu kroków, rozdziały „Co sprawia, że ludzie chcą dokonać zmiany”, „Wzmacnianie autonomii”, „Sześć etapów motywacji błyskawicznej”, s. 21-92. I. Kokoszko, Co Cię kręci, ‘Coaching” nr 1/2017, s. 27-33. literatura uzupełniająca: E. Domagała-Zyśk, Model projektowania uniwersalnego w akademickiej edukacji inkluzyjnej. Strategie i rekomendacje, w: "Oblicza życia. Księga Jubileuszowa Profesor Doroty Kornas-Bieli", red. E. Domagała-Zyśk, A. Borowicz, R. Kołodziejczyk, K. Martynowska, Lublin 2021, s. 858-870, URI: http://hdl.handle.net/20.500.12153/3343. E. Domagała-Zyśk, E. (2018). Racjonalne dostosowania i modyfikacje w edukacji uczniów mających specjalne potrzeby edukacyjne. W: S.M. Kwiatkowski (red.). Kompetencje przyszłości (s. 270–287). Warszawa: Wydawnictwo FRSE. www.universaldesign.com |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Karpińska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Karpińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
|
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Tematyka zajęć realizowanych podczas kursu składa się z następujących modułów: 1- coaching kariery a mentoring i doradztwo zawodowe 2- planowanie kariery 3- pscyhologiczne aspekty coachingu kariery 4-autoprezentacja i marka osobista 5-motywacja 6 -wypalenie zawodowe |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: fakultatywny Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki socjologiczne, socjologia Rok studiów/semestr: rok II/ sem. 3; rok III/ sem. 5 Wymagania wstępne: brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin ćwiczeń Metody dydaktyczne: ćwiczenia Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach: 30 godzin Udział w konsultacjach: 6 godzin Przygotowanie do zajęć: 21 godzin Przygotowanie prezentacji multimedialnej: 8 godzin Wykonanie prac domowych: 12 godzin Razem: 77 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS (przy założeniu 1 ECTS = 26 godzin) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 36 godzin - 1,4 ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 41 godzin - 1,6 ECTS |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: A. Król, Rozbój osobisty, „Wprowadzenie" i rozdział I „Wszystko, co wiesz o rozwoju osobistym, to kłamstwo", s. 7-30. K. Szydłowska-Kalukin, Beka z coachingu, „Coaching" nr 5/2017, s. 60-63. M. Konkel, Rozbój osobisty, „Coaching" nr 2/2016, s. 71-74. A. Witkiewicz, Jak wybrać ścieżkę kariery, „Coaching" nr 52016, s. 35-38. A. Witkiewicz, Niedopasowani, „Coaching" nr 3/2016, s. 58-62. I. Kokoszka, Symbioza pokoleń, „Coaching" nr 2/2017, s. 66-70. M. McKay, M. Davis, P. Fanning, „Sztuka skutecznego porozumiewania się. Praca. Rodzina. Zabawa", Gdańsk 2007, s. 95-108 (rozdział: Analiza transakcyjna). J. Gosk, W co gramy w pracy, „Coaching" nr 2/2017, s. 72-75. M. McKay, M. Davis, P. Fanning, Małe grupy, „Sztuka skutecznego porozumiewania się", s. 282-294. S. Trzeciak, Coaching marki osobistej, czyli kariera lidera M. Pantalon, Motywacja. Metoda sześciu kroków, rozdziały „Co sprawia, że ludzie chcą dokonać zmiany", „Wzmacnianie autonomii", „Sześć etapów motywacji błyskawicznej", s. 21-92. I. Kokoszko, Co Cię kręci, 'Coaching" nr 1/2017, s. 27-33. Literatura uzupełniająca: E. Domagała-Zyśk, Model projektowania uniwersalnego w akademickiej edukacji inkluzyjnej. Strategie i rekomendacje, w: "Oblicza życia. Księga Jubileuszowa Profesor Doroty Kornas-Bieli", red. E. Domagała-Zyśk, A. Borowicz, R. Kołodziejczyk, K. Martynowska, Lublin 2021, s. 858-870. E. Domagała-Zyśk, E. (2018). Racjonalne dostosowania i modyfikacje w edukacji uczniów mających specjalne potrzeby edukacyjne. W: S.M. Kwiatkowski (red.). Kompetencje przyszłości (s. 270-287). Warszawa: Wydawnictwo FRSE. www.universaldesign.com |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.