Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Coaching kariery

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 480-SS1-2CKA1
Kod Erasmus / ISCED: 14.252 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Coaching kariery
Jednostka: Wydział Socjologii
Grupy: 3L stac.I st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne
fakultatywne specjalizacyjne
specjalizacyjne

Założenia (opisowo):

Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z podstawową wiedzą z zakresu coachingu kariery. Słuchacze poznają podstawowe techniki pracy z klientem w obszarze planowania i osiągania celów zawodowych. Podjęta zostanie tematyka badania indywidualnych predyspozycji zawodowych, konstruowania indywidualnego plany kariery, technik motywacji oraz technik zarządzania czasem. Podjęte zostanie również zagadnienie wypalenia zawodowego oraz zróżnicowania ścieżek kariery w różnych kategoriach wiekowych (pokolenie baby boomers, X, Y, Z).

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Tematyka zajęć realizowanych podczas kursu składa się z następujących modułów:

1- coaching kariery a mentoring i doradztwo zawodowe

2- planowanie kariery

3- pscyhologiczne aspekty coachingu kariery

4-autoprezentacja i marka osobista

5-motywacja

6 -wypalenie zawodowe

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: fakultatywny

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki socjologiczne, socjologia

Rok studiów/semestr: rok II/ sem. 3; rok III/ sem. 5

Wymagania wstępne: brak

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin ćwiczeń

Metody dydaktyczne: ćwiczenia

Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę

Punkty ECTS: 3

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w ćwiczeniach: 30 godzin

Udział w konsultacjach: 6 godzin

Przygotowanie do zajęć: 21 godzin

Przygotowanie prezentacji multimedialnej: 8 godzin

Wykonanie prac domowych: 12 godzin

Razem: 77 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS (przy założeniu 1 ECTS = 26 godzin)

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 36 godzin - 1,4 ECTS

Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 41 godzin - 1,6 ECTS

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

A. Król, Rozbój osobisty, „Wprowadzenie" i rozdział I „Wszystko, co wiesz o rozwoju osobistym, to kłamstwo", s. 7-30.

K. Szydłowska-Kalukin, Beka z coachingu, „Coaching" nr 5/2017, s. 60-63.

M. Konkel, Rozbój osobisty, „Coaching" nr 2/2016, s. 71-74.

A. Witkiewicz, Jak wybrać ścieżkę kariery, „Coaching" nr 52016, s. 35-38.

A. Witkiewicz, Niedopasowani, „Coaching" nr 3/2016, s. 58-62.

I. Kokoszka, Symbioza pokoleń, „Coaching" nr 2/2017, s. 66-70.

M. McKay, M. Davis, P. Fanning, „Sztuka skutecznego porozumiewania się. Praca. Rodzina. Zabawa", Gdańsk 2007, s. 95-108 (rozdział: Analiza transakcyjna).

J. Gosk, W co gramy w pracy, „Coaching" nr 2/2017, s. 72-75.

M. McKay, M. Davis, P. Fanning, Małe grupy, „Sztuka skutecznego porozumiewania się", s. 282-294.

S. Trzeciak, Coaching marki osobistej, czyli kariera lidera

M. Pantalon, Motywacja. Metoda sześciu kroków, rozdziały „Co sprawia, że ludzie chcą dokonać zmiany", „Wzmacnianie autonomii", „Sześć etapów motywacji błyskawicznej", s. 21-92.

I. Kokoszko, Co Cię kręci, 'Coaching" nr 1/2017, s. 27-33.

Literatura uzupełniająca:

E. Domagała-Zyśk, Model projektowania uniwersalnego w akademickiej edukacji inkluzyjnej. Strategie i rekomendacje, w: "Oblicza życia. Księga Jubileuszowa Profesor Doroty Kornas-Bieli", red. E. Domagała-Zyśk, A. Borowicz, R. Kołodziejczyk, K. Martynowska, Lublin 2021, s. 858-870.

E. Domagała-Zyśk, E. (2018). Racjonalne dostosowania i modyfikacje w edukacji uczniów mających specjalne potrzeby edukacyjne. W: S.M. Kwiatkowski (red.). Kompetencje przyszłości (s. 270-287). Warszawa: Wydawnictwo FRSE.

www.universaldesign.com

Efekty uczenia się:

KP6_KO1

KP6_KO2

KP6_KO5

KP6_UW7

KP6_WG1

KP6_UW8

Efekty kształcenia/uczenia się wraz ze sposobem ich weryfikacji:

KP6_KO1 - Student jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych.

Weryfikacja: ocena aktywności na zajęciach, zadanie praktyczne

KP6_KO2 - Student jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. Dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim.

Weryfikacja: praca w małych grupach, ocena aktywności na zajęciach

KP6_KO5 - Student ma świadomość swoich mocnych i słabych stron w kontekście funkcjonowania na rynku pracy.

Weryfikacja: referat w postaci prezentacji multimedialnej, krótkie pisemne prace domowe

KP6_UW7 - Student wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.

Weryfikacja: zadanie praktyczne, krótkie pisemne prace domowe

KP6_WG1 - Student zna i rozumie definicje najważniejszych terminów z zakresu coachingu kariery.

Weryfikacja: krótkie pisemne prace domowe, referat w postaci prezentacji multimedialnej

KP6_UW8 - Student potrafi identyfikować problemy związane z planowaniem kariery oraz analizować, oceniać i proponować ich rozwiązania.

Weryfikacja: zadanie praktyczne, referat w postaci prezentacji multimedialnej

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę na podstawie punktów zdobytych przez studenta w wyniku realizacji następujących zadań:

Praca w małych grupach

Zadanie praktyczne

Ocena aktywności na zajęciach

Referat w postaci prezentacji multimedialnej

Krótkie pisemne prace domowe

Maksymalna liczba punktów do zdobycia to 100. Student otrzymuje ocenę pozytywną jeśli uzyska min. 51% punktów możliwych do zdobycia w trakcie trwania zajęć, tj. 51 punktów.

Dopuszczalne są 2 nieobecności w semestrze. Każda kolejna nieobecność musi być zaliczona w formie ustalonej z prowadzącym. Przekroczenie 50% nieobecności oznacza niezaliczenie przedmiotu.

Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Karpińska
Prowadzący grup: Agnieszka Karpińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Tematyka zajęć realizowanych podczas kursu składa się z następujących modułów:

1- coaching kariery a mentoring i doradztwo zawodowe

2- planowanie kariery

3- pscyhologiczne aspekty coachingu kariery

4-autoprezentacja i marka osobista

5-motywacja

6 -wypalenie zawodowe

Pełny opis:

profil studiów: ogólnoakademicki

forma studiów: stacjonarne

rodzaj przedmiotu: fakultatywny

dziedzina i dyscyplina nauki: nauko socjologiczne, socjologia

rok studiów/semestr: rok II/ sem. 3; rok III/ sem. 5

wymagania wstępne: brak

liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin ćwiczeń

metody dydaktyczne: ćwiczenia

formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę

punkty ECTS:Za zaliczenie przedmiotu student zdobywa 3 punkty ECTS:

- w ramach zajęć z bezpośrednim udziałem nauczyciela akademickiego - 1,4

- bilans indywidualnej pracy studenta: przygotowanie do zajęć (21 h), przygotowanie prezentacji multimedialnej (8 h), wykonanie prac domowych (12 h), razem 41 godzin - 1,6.

bilans nakładu pracy studenta,

wskaźniki ilościowe:

30 godzin ćwiczeń - 1,6 ECTS

przygotowanie do zajęć - 41 godzin - 1,6 ECTS

Zastosowano metody dydaktyczne z zastosowaniem zasad projektowania uniwersalnego w edukacji w odniesieniu do różnorodnych form motywowania studentów do pracy (np. praca w grupie), różnorodnych sposobów przekazywania wiedzy (np. projekcja filmu oraz różnorodnych form ekspresji studentów (np. burza mózgów, design thinking).

Literatura:

literatura obowiązkowa:

A. Król, Rozbój osobisty, „Wprowadzenie” i rozdział I „Wszystko, co wiesz o rozwoju osobistym, to kłamstwo”, s. 7-30.

K. Szydłowska-Kalukin, Beka z coachingu, „Coaching” nr 5/2017, s. 60-63.

M. Konkel, Rozbój osobisty, „Coaching” nr 2/2016, s. 71-74.

A. Witkiewicz, Jak wybrać ścieżkę kariery, „Coaching” nr 52016, s. 35-38.

A. Witkiewicz, Niedopasowani, „Coaching” nr 3/2016, s. 58-62.

I. Kokoszka, Symbioza pokoleń, „Coaching” nr 2/2017, s. 66-70.

Analiza transakcyjna, M. McKay, M. Davis, P. Fanning, „Sztuka skutecznego porozumiewania się. Praca. Rodzina. Zabawa”, Gdańsk

2007, s. 95-108.

J. Gosk, W co gramy w pracy, „Coaching” nr 2/2017, s. 72-75.

M. McKay, M. Davis, P. Fanning, Małe grupy, „Sztuka skutecznego porozumiewania się”, s. 282-294.

S. Trzeciak, Coaching marki osobistej, czyli kariera lidera

M. Pantalon, Motywacja. Metoda sześciu kroków, rozdziały „Co sprawia, że ludzie chcą dokonać zmiany”, „Wzmacnianie autonomii”,

„Sześć etapów motywacji błyskawicznej”, s. 21-92.

I. Kokoszko, Co Cię kręci, ‘Coaching” nr 1/2017, s. 27-33.

literatura uzupełniająca:

E. Domagała-Zyśk, Model projektowania uniwersalnego w akademickiej edukacji inkluzyjnej. Strategie i rekomendacje, w: "Oblicza życia.

Księga Jubileuszowa Profesor Doroty Kornas-Bieli", red. E. Domagała-Zyśk, A. Borowicz, R. Kołodziejczyk, K. Martynowska, Lublin 2021,

s. 858-870,

URI: http://hdl.handle.net/20.500.12153/3343.

E. Domagała-Zyśk, E. (2018). Racjonalne dostosowania i modyfikacje w edukacji uczniów mających specjalne potrzeby edukacyjne. W:

S.M. Kwiatkowski (red.). Kompetencje przyszłości (s. 270–287). Warszawa: Wydawnictwo FRSE.

www.universaldesign.com

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Karpińska
Prowadzący grup: Agnieszka Karpińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Tematyka zajęć realizowanych podczas kursu składa się z następujących modułów:

1- coaching kariery a mentoring i doradztwo zawodowe

2- planowanie kariery

3- pscyhologiczne aspekty coachingu kariery

4-autoprezentacja i marka osobista

5-motywacja

6 -wypalenie zawodowe

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: fakultatywny

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki socjologiczne, socjologia

Rok studiów/semestr: rok II/ sem. 3; rok III/ sem. 5

Wymagania wstępne: brak

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin ćwiczeń

Metody dydaktyczne: ćwiczenia

Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę

Punkty ECTS: 3

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w ćwiczeniach: 30 godzin

Udział w konsultacjach: 6 godzin

Przygotowanie do zajęć: 21 godzin

Przygotowanie prezentacji multimedialnej: 8 godzin

Wykonanie prac domowych: 12 godzin

Razem: 77 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS (przy założeniu 1 ECTS = 26 godzin)

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 36 godzin - 1,4 ECTS

Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 41 godzin - 1,6 ECTS

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

A. Król, Rozbój osobisty, „Wprowadzenie" i rozdział I „Wszystko, co wiesz o rozwoju osobistym, to kłamstwo", s. 7-30.

K. Szydłowska-Kalukin, Beka z coachingu, „Coaching" nr 5/2017, s. 60-63.

M. Konkel, Rozbój osobisty, „Coaching" nr 2/2016, s. 71-74.

A. Witkiewicz, Jak wybrać ścieżkę kariery, „Coaching" nr 52016, s. 35-38.

A. Witkiewicz, Niedopasowani, „Coaching" nr 3/2016, s. 58-62.

I. Kokoszka, Symbioza pokoleń, „Coaching" nr 2/2017, s. 66-70.

M. McKay, M. Davis, P. Fanning, „Sztuka skutecznego porozumiewania się. Praca. Rodzina. Zabawa", Gdańsk 2007, s. 95-108 (rozdział: Analiza transakcyjna).

J. Gosk, W co gramy w pracy, „Coaching" nr 2/2017, s. 72-75.

M. McKay, M. Davis, P. Fanning, Małe grupy, „Sztuka skutecznego porozumiewania się", s. 282-294.

S. Trzeciak, Coaching marki osobistej, czyli kariera lidera

M. Pantalon, Motywacja. Metoda sześciu kroków, rozdziały „Co sprawia, że ludzie chcą dokonać zmiany", „Wzmacnianie autonomii", „Sześć etapów motywacji błyskawicznej", s. 21-92.

I. Kokoszko, Co Cię kręci, 'Coaching" nr 1/2017, s. 27-33.

Literatura uzupełniająca:

E. Domagała-Zyśk, Model projektowania uniwersalnego w akademickiej edukacji inkluzyjnej. Strategie i rekomendacje, w: "Oblicza życia. Księga Jubileuszowa Profesor Doroty Kornas-Bieli", red. E. Domagała-Zyśk, A. Borowicz, R. Kołodziejczyk, K. Martynowska, Lublin 2021, s. 858-870.

E. Domagała-Zyśk, E. (2018). Racjonalne dostosowania i modyfikacje w edukacji uczniów mających specjalne potrzeby edukacyjne. W: S.M. Kwiatkowski (red.). Kompetencje przyszłości (s. 270-287). Warszawa: Wydawnictwo FRSE.

www.universaldesign.com

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)