Interpersonal communication
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 480-SS1-2INC1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.252
|
Nazwa przedmiotu: | Interpersonal communication |
Jednostka: | Wydział Socjologii |
Grupy: |
3L stac.I st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Kurs jest wprowadzeniem do komunikacji międzyludzkiej, jej kategorii pojęciowych oraz zasad, z uwzględnieniem taktyk wpływu społecznego oraz analizy funkcjonalnych i dysfunkcjonalnych wzorców komunikacji. |
Skrócony opis: |
Tematyka kursu obejmuje kategorie pojęciowe związane z komunikacją międzyludzką, taktyki wpływu społecznego, a także wdrażania umiejętności skutecznej komunikacji w sytuacjach życiowych, zarówno prywatnych, jak i związanych z nauką lub pracą. |
Pełny opis: |
Tematyka kursu obejmuje podstawowe kategorie pojęciowe związane z komunikacją międzyludzką i kompetencjami w tym zakresie, a także funkcjonalne i dysfunkcjonalne wzorce komunikacji. Kurs zwiększa umiejętności werbalne i niewerbalne, a także pomaga doskonalić umiejętności zarządzania emocjami i radzenia sobie z konfliktami. Dysfunkcjonalne wzorce komunikacji są omawiane z wykorzystaniem analizy transakcyjnej, dzięki czemu studenci mogą odnieść się do typowych sytuacji życiowych – zarówno prywatnych, jak i związanych z nauką lub pracą – podczas których komunikacja okazuje się nieskuteczna, jest hamowana lub w inny sposób tłumiona. |
Literatura: |
Toseland, Ronald W., Jones, Lani V., Gellis, Zvi D., 2004, Group dynamics, in: Charles D. Garvin, Lorraine M. Gutierrez, Maeda J. Galinsky (eds.), Handbook of Social Work with Groups, New York, The Guilford Press. pp. 13–31, https://www.researchgate.net/publication/277286672_Group_Dynamics (otwarty dostęp) Peter Hartley, Peter, Bruckmann, Clive G., 2007 (2002), Business Communication, London and New York, Routledge, https://www.lsms.ac/public/uploads/YbBkW8F7LAVRLjc7RZJh9PVbojT8dkUv8DV0d4iF1YKVh8Bywd1575394856ZiK14FBsdZIJoyn9O7Yp4gTIui0ioob62VKDTlEWmjzs8rkSeE.pdf (otwarty dostęp) |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: KP6_WG1 - student/ka zna i rozumie definicje najważniejszych terminów socjologicznych, potrafi wskazać specyficzne problemy podejmowane przez socjologię Umiejętności: KP6_UW8 - student/ka potrafi identyfikować problemy społeczne wybranej zbiorowości / grupy oraz analizować, oceniać i proponować ich rozwiązania Kompetencje społeczne KP6_KO1 - student/ka jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych KP6_KO2- student/ka jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim Sposób weryfikacji wszystkich efektów: dyskusja, praca w grupach, prace pisemne, test |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa jest wystawiana według poniższego wzorca: 5 - zaliczone uczestnictwo w trzech projektach 4 - zaliczone uczestnictwo w dwóch projektach 3 - zaliczone uczestnictwo w jednym projekcie Zasady dopuszczenia do zaliczenia: systematyczne uczestnictwo w zajęciach i realizowanie bieżących zadań. Dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność w semestrze, z koniecznością nadrobienia materiału i wywiązania się z bieżących zadań na kolejne zajęcia. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- zajęcia z K. Winiecka Zaliczenie zajęć jest na ocenę. Pozytywne zaliczenie przedmiotu składa się z: - testu końcowego, - zadań do wykonania na poszczególne zajęcia, - obecności - można być 2 razy nieobecnym bez usprawiedliwienia, wszystkie nadprogramowe nieobecności należy zaliczyć na konsultacjach w toku problemowej dyskusji, - aktywności. Dopuszcza się przeprowadzenie wejściówek. Jeżeli student/ka będzie nieobecny/a na więcej niż 50% zajęć, bez usprawiedliwienia (lekarskiego, od dziekana) nie może podejść do zaliczenia/egzaminu, co wiąże się z powtórzeniem przedmiotu w kolejnym roku akademickim. Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu. Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Studenci z takimi potrzebami są zobowiązani do swoich potrzebach najpóźniej do dwóch tygodniu od momentu rozpoczęcia zajęć. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania. Stosowanie AI należy konsultować z wykładowcą. Przypadki plagiatu będą zgłaszane do komisji dyscyplinarnej. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maja Biernacka, Katarzyna Winiecka | |
Prowadzący grup: | Maja Biernacka, Katarzyna Winiecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Tematyka kursu obejmuje kategorie pojęciowe związane z komunikacją międzyludzką, taktyki wpływu społecznego, a także wdrażania umiejętności skutecznej komunikacji w sytuacjach życiowych, zarówno prywatnych, jak i związanych z nauką lub pracą. |
|
Pełny opis: |
Kurs jest wprowadzeniem do komunikacji międzyludzkiej, jej kategorii pojęciowych oraz zasad, z uwzględnieniem taktyk wpływu społecznego oraz analizy funkcjonalnych i dysfunkcjonalnych wzorców komunikacji. Tematyka kursu obejmuje podstawowe kategorie pojęciowe związane z komunikacją międzyludzką i kompetencjami w tym zakresie, a także funkcjonalne i dysfunkcjonalne wzorce komunikacji. Kurs zwiększa umiejętności werbalne i niewerbalne, a także pomaga doskonalić umiejętności zarządzania emocjami i radzenia sobie z konfliktami. Dysfunkcjonalne wzorce komunikacji są omawiane z wykorzystaniem analizy transakcyjnej, dzięki czemu studenci mogą odnieść się do typowych sytuacji życiowych – zarówno prywatnych, jak i związanych z nauką lub pracą – podczas których komunikacja okazuje się nieskuteczna, jest hamowana lub w inny sposób tłumiona. |
|
Literatura: |
Toseland, Ronald W., Jones, Lani V., Gellis, Zvi D., 2004, Group dynamics, in: Charles D. Garvin, Lorraine M. Gutierrez, Maeda J. Galinsky (eds.), Handbook of Social Work with Groups, New York, The Guilford Press. pp. 13–31, https://www.researchgate.net/publication/277286672_Group_Dynamics (otwarty dostęp) Peter Hartley, Peter, Bruckmann, Clive G., 2007 (2002), Business Communication, London and New York, Routledge, https://www.lsms.ac/public/uploads/YbBkW8F7LAVRLjc7RZJh9PVbojT8dkUv8DV0d4iF1YKVh8Bywd1575394856ZiK14FBsdZIJoyn9O7Yp4gTIui0ioob62VKDTlEWmjzs8rkSeE.pdf (otwarty dostęp) |
|
Uwagi: |
zajęcia z K. Winiecka Jeżeli student/ka będzie nieobecny/a na więcej niż 50% zajęć, bez usprawiedliwienia (lekarskiego, od dziekana) nie może podejść do zaliczenia/egzaminu, co wiąże się z powtórzeniem przedmiotu w kolejnym roku akademickim. Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu. Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Studenci z takimi potrzebami są zobowiązani do swoich potrzebach najpóźniej do dwóch tygodniu od momentu rozpoczęcia zajęć. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania. Stosowanie AI należy konsultować z wykładowcą. Przypadki plagiatu będą zgłaszane do komisji dyscyplinarnej. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maja Biernacka | |
Prowadzący grup: | Maja Biernacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Tematyka kursu obejmuje kategorie pojęciowe związane z komunikacją międzyludzką, taktyki wpływu społecznego, a także wdrażania umiejętności skutecznej komunikacji w sytuacjach życiowych, zarówno prywatnych, jak i związanych z nauką lub pracą. |
|
Pełny opis: |
Kurs jest wprowadzeniem do komunikacji międzyludzkiej, jej kategorii pojęciowych oraz zasad, z uwzględnieniem taktyk wpływu społecznego oraz analizy funkcjonalnych i dysfunkcjonalnych wzorców komunikacji. Tematyka kursu obejmuje podstawowe kategorie pojęciowe związane z komunikacją międzyludzką i kompetencjami w tym zakresie, a także funkcjonalne i dysfunkcjonalne wzorce komunikacji. Kurs zwiększa umiejętności werbalne i niewerbalne, a także pomaga doskonalić umiejętności zarządzania emocjami i radzenia sobie z konfliktami. Dysfunkcjonalne wzorce komunikacji są omawiane z wykorzystaniem analizy transakcyjnej, dzięki czemu studenci mogą odnieść się do typowych sytuacji życiowych – zarówno prywatnych, jak i związanych z nauką lub pracą – podczas których komunikacja okazuje się nieskuteczna, jest hamowana lub w inny sposób tłumiona. |
|
Literatura: |
Toseland, Ronald W., Jones, Lani V., Gellis, Zvi D., 2004, Group dynamics, in: Charles D. Garvin, Lorraine M. Gutierrez, Maeda J. Galinsky (eds.), Handbook of Social Work with Groups, New York, The Guilford Press. pp. 13–31, https://www.researchgate.net/publication/277286672_Group_Dynamics (otwarty dostęp) Peter Hartley, Peter, Bruckmann, Clive G., 2007 (2002), Business Communication, London and New York, Routledge, https://www.lsms.ac/public/uploads/YbBkW8F7LAVRLjc7RZJh9PVbojT8dkUv8DV0d4iF1YKVh8Bywd1575394856ZiK14FBsdZIJoyn9O7Yp4gTIui0ioob62VKDTlEWmjzs8rkSeE.pdf (otwarty dostęp) |
|
Uwagi: |
zajęcia z K. Winiecka Jeżeli student/ka będzie nieobecny/a na więcej niż 50% zajęć, bez usprawiedliwienia (lekarskiego, od dziekana) nie może podejść do zaliczenia/egzaminu, co wiąże się z powtórzeniem przedmiotu w kolejnym roku akademickim. Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu. Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Studenci z takimi potrzebami są zobowiązani do swoich potrzebach najpóźniej do dwóch tygodniu od momentu rozpoczęcia zajęć. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania. Stosowanie AI należy konsultować z wykładowcą. Przypadki plagiatu będą zgłaszane do komisji dyscyplinarnej. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.