Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Procesy grupowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 480-SS1-2PGR1
Kod Erasmus / ISCED: 14.252 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Procesy grupowe
Jednostka: Wydział Socjologii
Grupy: 3L stac.I st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia przedmiotu:

mieszany: w sali i zdalnie

Skrócony opis:

Cele:

• umożliwienie studentom pozyskania wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu procesów grupowych

• umożliwienie studentom doświadczenia procesów grupowych

• zapoznanie studentów ze specyfiką funkcjonowania w społeczeństwie w zróżnicowanych kontekstach grupowych

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: fakultatywny

Dziedzina i dyscyplina naukowa: nauki społeczne

Rok studiów/semestr: II rok, I stopień, semestr III

Wymagania wstępne: wiedza z socjologii ogólnej

Liczba godzin zajęć: 30h laboratorium

Metody dydaktyczne: warsztat, dyskusja, film, praca w grupach, prezentacja, gry symulacyjne, praca z tekstem, praca indywidualna, odgrywanie ról

Punkty ECTS: 3 = 78 godzin

Bilans nakładu pracy studenta:

- udział w laboratoriach - 30 godzin,

- udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 7 godzin,

- udział w zaliczeniu - 0,5 godziny,

- przygotowanie do laboratoriów - 29 godzin,

- przygotowanie do kolokwium: 11,5 godziny

razem: 78 godzin co odpowiada 3 pkt. ECTS

Wskaźniki ilościowe:

- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 37 godzin, co odpowiada 1,4 pkt ECTS

- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 41,5 godzin, co odpowiada 1,6 pkt. ECTS

razem: łącznie 78 godzin = 3 pkt. ECTS

Literatura:

1. Z Okraj, DESIGN THINKING INSPIRACJE DLA DYDAKTYKI, Difin, 2020,

2. Joanna Heidtman, Kinga Wysieńska, Procesy grupowe perspektywa socjologiczna, SCHOLAR, 2013

3. Zasadnicze elementy szkolenia. Pakiet Szkoleniowy T-KIT6, © Rada Europy i Komisja Europejska, 2002

Efekty uczenia się:

Poniższe efekty uczenia się wynikają z treści przedmiotu:

KP6_WG1: zna i rozumie definicje najważniejszych terminów socjologicznych, potrafi wskazać specyficzne problemy podejmowane przez socjologię

KP6_UW8: potrafi rozstrzygać dylematy etyczne związane z pracą socjologa

KP6_KO1: jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych

KP6_KO2: jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim

Sposoby weryfikacji: praca w małych grupach, zadanie praktyczne, ocena aktywności na zajęciach,, referat w postaci prezentacji multimedialnej, projekt grupowy,.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie zajęć jest na ocenę w formie zadanej przez osobę prowadzącą.

Ocenę pozytywną uzyskuje się po zdobyciu min. 51% wymaganych punktów. 50% nieusprawiedliwionych nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu.

Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu.

Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Winiecka
Prowadzący grup: Katarzyna Winiecka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Cele:

• umożliwienie studentom pozyskania wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu procesów grupowych

• umożliwienie studentom doświadczenia procesów grupowych

• zapoznanie studentów ze specyfiką funkcjonowania w społeczeństwie w zróżnicowanych kontekstach grupowych

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: fakultatywny

Dziedzina i dyscyplina naukowa: nauki społeczne

Rok studiów/semestr: II rok, I stopień, semestr III

Wymagania wstępne: wiedza z socjologii ogólnej

Liczba godzin zajęć: 30h laboratorium

Metody dydaktyczne: warsztat, dyskusja, film, praca w grupach, prezentacja, gry symulacyjne, praca z tekstem, praca indywidualna, odgrywanie ról

Punkty ECTS: 3 = 78 godzin

Bilans nakładu pracy studenta:

- udział w laboratoriach - 30 godzin,

- udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 7 godzin,

- udział w zaliczeniu - 0,5 godziny,

- przygotowanie do laboratoriów - 29 godzin,

- przygotowanie do kolokwium: 11,5 godziny

razem: 78 godzin co odpowiada 3 pkt. ECTS

Wskaźniki ilościowe:

- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 37 godzin, co odpowiada 1,4 pkt ECTS

- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 41,5 godzin, co odpowiada 1,6 pkt. ECTS

razem: łącznie 78 godzin = 3 pkt. ECTS

Literatura:

1. Z Okraj, DESIGN THINKING INSPIRACJE DLA DYDAKTYKI, Difin, 2020,

2. Joanna Heidtman, Kinga Wysieńska, Procesy grupowe perspektywa socjologiczna, SCHOLAR, 2013

3. Zasadnicze elementy szkolenia. Pakiet Szkoleniowy T-KIT6, © Rada Europy i Komisja Europejska, 2002

Uwagi:

Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu.

Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Winiecka
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Cele:

• umożliwienie studentom pozyskania wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu procesów grupowych

• umożliwienie studentom doświadczenia procesów grupowych

• zapoznanie studentów ze specyfiką funkcjonowania w społeczeństwie w zróżnicowanych kontekstach grupowych

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: fakultatywny

Dziedzina i dyscyplina naukowa: nauki społeczne

Rok studiów/semestr: II rok, I stopień, semestr III

Wymagania wstępne: wiedza z socjologii ogólnej

Liczba godzin zajęć: 30h laboratorium

Metody dydaktyczne: warsztat, dyskusja, film, praca w grupach, prezentacja, gry symulacyjne, praca z tekstem, praca indywidualna, odgrywanie ról

Punkty ECTS: 3 = 78 godzin

Bilans nakładu pracy studenta:

- udział w laboratoriach - 30 godzin,

- udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 7 godzin,

- udział w zaliczeniu - 0,5 godziny,

- przygotowanie do laboratoriów - 29 godzin,

- przygotowanie do kolokwium: 11,5 godziny

razem: 78 godzin co odpowiada 3 pkt. ECTS

Wskaźniki ilościowe:

- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 37 godzin, co odpowiada 1,4 pkt ECTS

- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 41,5 godzin, co odpowiada 1,6 pkt. ECTS

razem: łącznie 78 godzin = 3 pkt. ECTS

Literatura:

1. Z Okraj, DESIGN THINKING INSPIRACJE DLA DYDAKTYKI, Difin, 2020,

2. Joanna Heidtman, Kinga Wysieńska, Procesy grupowe perspektywa socjologiczna, SCHOLAR, 2013

3. Zasadnicze elementy szkolenia. Pakiet Szkoleniowy T-KIT6, © Rada Europy i Komisja Europejska, 2002

Uwagi:

Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu.

Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-2 (2024-05-20)