Jak badać (każdą) kulturę i jej zmiany? Konceptualny zestaw narzędzi (fakultet)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 480-SS1-3JKZ1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.253
|
Nazwa przedmiotu: | Jak badać (każdą) kulturę i jej zmiany? Konceptualny zestaw narzędzi (fakultet) |
Jednostka: | Wydział Socjologii |
Grupy: |
3L stac.I st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie studentom ogólnych ram teoretycznych w ramach których można badać kulturę oraz proces zmian kulturowych. Zajęcia mają charakter wprowadzający i są przygotowane z myślą o studentach, którzy nie posiadają pogłębionej wiedzy na temat teorii ewolucji, kognitywistyki oraz ich związków ze społecznym i kulturowym wymiarem ludzkich zachowań. Jednocześnie analizowane konkretne przykłady badań pozwalają zdobyć pewną specjalistyczną wiedzę w tym zakresie. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: fakultatywny, specjalnościowy Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina nauk społecznych, dyscyplina – socjologia Rok studiów/semestr: III rok/semestr I (studia I stopnia) Wymagania wstępne: posiadanie zasobu wiedzy i umiejętności zdobytych na wcześniejszych zajęciach z zakresu przedmiotów socjologicznych. Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin konwersatoriów. Formy prowadzenia zajęć i metody dydaktyczne są podane w sylabusie B. Punkty ECTS: 4 Bilans nakładu pracy studenta Rodzaje aktywności: – udział w konwersatoriach – 30 godz.; – przygotowanie do konwersatoriów – 50 godz.; – przygotowanie prezentacji – 18 godz.; – konsultacje – 2 godz. Razem 100 godzin, co odpowiada 4. punktom ECTS Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studentki/studenta związany z zajęciami: – wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 32 godziny, co odpowiada 1,3 punktu ECTS – o charakterze praktycznym – 68 godzin, co odpowiada 2,7 punktu ECTS |
Literatura: |
Sperber, D. (1996). Explaining culture: A naturalistic approach (p. 97). Blackwell: Oxford. Richerson, P. J., & Boyd, R. (2008). Not by genes alone: How culture transformed human evolution. University of Chicago press. Hoppitt, W., & Laland, K. N. (2013). Social learning: an introduction to mechanisms, methods, and models. Princeton University Press. |
Efekty uczenia się: |
KP7_WG3 - ma pogłębioną wiedzę na temat wieloparadygmatyczności w socjologii KP7_WG13 - ma rozszerzoną wiedzę o współczesnych zagadnieniach psychologii społecznej KP7_WG14 - potrafi scharakteryzować w pogłębiony sposób teorie socjologiczne i psychologiczne dotyczące miejsca jednostki w strukturze społecznej, tożsamości jednostkowych i kolektywnych KP7_UW2 - potrafi dokonać analizy różnorodnych struktur społecznych z wykorzystaniem interdyscyplinarnej terminologii w zakresie nauk społecznych i humanistycznych KP7_UK3 potrafi przygotować ustną wypowiedź na zadany temat związany ze studiowaną problematyką z wykorzystaniem źródeł socjologicznych KP7_UK4 potrafi czytać ze zrozumieniem teksty socjologiczne w języku obcym KP7_UO2 potrafi przygotować prezentację multimedialną, potrafi prezentować wyniki badań w formie multimedialnej KP7_KK4 jest otwarty na wykorzystanie wiedzy z innych dyscyplin naukowych w rozstrzyganiu problemów społecznych KP7_KO1 jest otwarty na przekazywanie swojej wiedzy KP7_KO2 jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role i jest świadomy roli kreatywnego kierowania zespołem ludzkim KP7_KR5 ma świadomość znaczenia kompetencji językowych i konieczności z korzystania z publikacji zagranicznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania zostały wymienione w części B sylabusa. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Chyc | |
Prowadzący grup: | Paweł Chyc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.