Procesy grupowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 480-SS1-3PGR1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.253
|
Nazwa przedmiotu: | Procesy grupowe |
Jednostka: | Wydział Socjologii |
Grupy: |
3L stac.I st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
Cele: • umożliwienie studentom pozyskania wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu procesów grupowych • umożliwienie studentom doświadczenia procesów grupowych • zapoznanie studentów ze specyfiką funkcjonowania w społeczeństwie w zróżnicowanych kontekstach grupowych |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: fakultatywny Dziedzina i dyscyplina naukowa: nauki społeczne Rok studiów/semestr: II rok, I stopień, semestr III Wymagania wstępne: wiedza z socjologii ogólnej Liczba godzin zajęć: 30h laboratorium Metody dydaktyczne: warsztat, dyskusja, film, praca w grupach, prezentacja, gry symulacyjne, praca z tekstem, praca indywidualna, odgrywanie ról Punkty ECTS: 3 = 78 godzin Bilans nakładu pracy studenta: - udział w laboratoriach - 30 godzin, - udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 7 godzin, - udział w zaliczeniu - 0,5 godziny, - przygotowanie do laboratoriów - 29 godzin, - przygotowanie do kolokwium: 11,5 godziny razem: 78 godzin co odpowiada 3 pkt. ECTS Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 37 godzin, co odpowiada 1,4 pkt ECTS - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 41,5 godzin, co odpowiada 1,6 pkt. ECTS razem: łącznie 78 godzin = 3 pkt. ECTS |
Literatura: |
1. Z Okraj, DESIGN THINKING INSPIRACJE DLA DYDAKTYKI, Difin, 2020, 2. Joanna Heidtman, Kinga Wysieńska, Procesy grupowe perspektywa socjologiczna, SCHOLAR, 2013 3. Zasadnicze elementy szkolenia. Pakiet Szkoleniowy T-KIT6, © Rada Europy i Komisja Europejska, 2002 |
Efekty uczenia się: |
Poniższe efekty uczenia się wynikają z treści przedmiotu: KP6_WG1: zna i rozumie definicje najważniejszych terminów socjologicznych, potrafi wskazać specyficzne problemy podejmowane przez socjologię KP6_UW8: potrafi rozstrzygać dylematy etyczne związane z pracą socjologa KP6_KO1: jest zdeterminowany w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych KP6_KO2: jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim Sposoby weryfikacji: praca w małych grupach, zadanie praktyczne, ocena aktywności na zajęciach,, referat w postaci prezentacji multimedialnej, projekt grupowy,. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie zajęć jest na ocenę w formie zadanej przez osobę prowadzącą. Ocenę pozytywną uzyskuje się po zdobyciu min. 51% wymaganych punktów. 50% nieusprawiedliwionych nieobecności skutkuje brakiem zaliczenia przedmiotu. Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu. Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Winiecka | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Winiecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Cele: • umożliwienie studentom pozyskania wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu procesów grupowych • umożliwienie studentom doświadczenia procesów grupowych • zapoznanie studentów ze specyfiką funkcjonowania w społeczeństwie w zróżnicowanych kontekstach grupowych |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: fakultatywny Dziedzina i dyscyplina naukowa: nauki społeczne Rok studiów/semestr: II rok, I stopień, semestr III Wymagania wstępne: wiedza z socjologii ogólnej Liczba godzin zajęć: 30h laboratorium Metody dydaktyczne: warsztat, dyskusja, film, praca w grupach, prezentacja, gry symulacyjne, praca z tekstem, praca indywidualna, odgrywanie ról Punkty ECTS: 3 = 78 godzin Bilans nakładu pracy studenta: - udział w laboratoriach - 30 godzin, - udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 7 godzin, - udział w zaliczeniu - 0,5 godziny, - przygotowanie do laboratoriów - 29 godzin, - przygotowanie do kolokwium: 11,5 godziny razem: 78 godzin co odpowiada 3 pkt. ECTS Wskaźniki ilościowe: - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 37 godzin, co odpowiada 1,4 pkt ECTS - nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 41,5 godzin, co odpowiada 1,6 pkt. ECTS razem: łącznie 78 godzin = 3 pkt. ECTS |
|
Literatura: |
1. Z Okraj, DESIGN THINKING INSPIRACJE DLA DYDAKTYKI, Difin, 2020, 2. Joanna Heidtman, Kinga Wysieńska, Procesy grupowe perspektywa socjologiczna, SCHOLAR, 2013 3. Zasadnicze elementy szkolenia. Pakiet Szkoleniowy T-KIT6, © Rada Europy i Komisja Europejska, 2002 |
|
Uwagi: |
Dopuszcza się prowadzenie zajęć i konsultacji oraz zaliczenia w formie zdalnej. Podstawową platformą, na która prowadzi się zajęcia jest platforma rekomendowana w danym czasie przez UwB. Student przystępujący do zajęć zdalnych powinien mieć dostęp do komputera z podłączeniem do Internetu. Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.