Realizacja badań z zakresu socjologii filmu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 480-SS1-3RBF1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.253
|
Nazwa przedmiotu: | Realizacja badań z zakresu socjologii filmu |
Jednostka: | Wydział Socjologii |
Grupy: |
3L stac.I st.studia socjologiczne - przedmioty fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów–stacjonarne Rodzaj przedmiotu – fakultatywny (moduł praktyczny) Język prowadzenia przedmiotu – język polski Dziedzina i dyscyplina nauki – nauki socjologiczne Rok studiów/semestr – 3 rok / 5 semestr (studiów I stopnia) Wymagania wstępne – brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 30 godzin laboratoriów Metody dydaktyczne – dyskusje na podstawie literatury przedmiotu, ćwiczenia w grupach, projekt badawczy, konsultacje Forma zaliczenia przedmiotu – zaliczenie na ocenę Punkty ECTS – 3 Bilans nakładu pracy studenta : udział w ćwiczeniach 30 godzin konsultacje 7 godzin przygotowanie do zajęć 20 godzin przygotowanie do zaliczenia 21 godzin Razem 78 godzin, co odpowiada 3 punktom ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 37 godzin (1.4 ECTS) Liczba godzin niewymagających bezpośredniego udziału nauczyciela - 41 godzin (1,6 ECTS) |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Marcin Adamczak, Globalne Hollywood, filmowa Europa i polskie kino po 1989 roku, słowo/obraz terytoria 2010. Guy Austin (red.), New uses of Bourdieu in film and media studies, New York, London 2016. Konrad Klejsa, Magdalena Saryusz-Wolska (red.), Badanie widowni filmowej. Antologia przekładów. Warszawa 2014 J. Kaczmarek, Zobaczyć społeczeństwo. Film i wideo w badaniach socjologicznych, Poznań 2014. Literatura uzupełniająca: Maciej Białous, Społeczna konstrukcja filmów historycznych, Gdańsk 2017. Maciej Białous, Dyskurs użytkowników filmowych portali internetowych wobec konfliktów pamięci zbiorowych we współczesnej Polsce, w: D. Skotarczak, J. Sczutkowska, P. Kurpierwski (red.) Historia wizualna w działaniu, Poznań 2020. Graeme Turner, Film as social practice, Routledge 1988. |
Efekty uczenia się: |
KP6_WG1 Student/ka zna i rozumie definicje najważniejszych terminów z zakresu socjologii filmu, potrafi wskazać specyficzne problemy podejmowane przez socjologię filmu i sposoby ich rozwiązywania KP6_UW8 Student/ka potrafi identyfikować problemy z zakresu socjologii filmu oraz analizować, oceniać i proponować ich rozwiązania w zgodzie z uznanymi metodami badawczymi KP6_KO1 Student/ka jest zdeterminowany/a w kierunku potrzeby udoskonalania swoich umiejętności społecznych, przede wszystkim w zakresie projektowania i realizacji badań w zespole KP6_KO2 Student/ka jest otwarty/a na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny: Obecność na zajęciach, aktywne uczestnictwo w laboratoriach (i odpowiednie przygotowanie do zajęć), przygotowanie referatu indywidualnego lub grupowego, przygotowanie i realizacja grupowego projektu badawczego. Ocena będzie opierała się na systemie punktowym (20 p. do zdobycia, z czego 12 p. za projekt badawczy, 4 p. za aktywność, 4 p. za referat). Dopuszczalna jest 1 nieobecność w czasie kursu, każda następna nieobecność powinna być zaliczona w przeciągu 2 tygodni od powrotu studenta/ki na uczelnię, każda niezaliczona w terminie następna nieobecność skutkuje dwoma punktami ujemnymi. Nieobecność na połowie zajęć uniemożliwia zaliczenie kursu. Minimum 51% punktów uzyskanych przez studenta/kę jest niezbędne do uzyskania przez niego/nią oceny pozytywnej. Skala ocen: 19-20 pkt = 5 17-18 pkt = 4+ 15-16 pkt = 4 13-14 pkt = 3+ 11-12 pkt = 3 0-10 pkt = 2 |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Białous | |
Prowadzący grup: | Maciej Białous | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki. Forma studiów–stacjonarne Rodzaj przedmiotu – fakultatywny (moduł praktyczny) Język prowadzenia przedmiotu – język polski Dziedzina i dyscyplina nauki – nauki socjologiczne Rok studiów/semestr – 3 rok / 5 semestr (studiów I stopnia) Wymagania wstępne – brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć – 30 godzin laboratoriów Metody dydaktyczne – dyskusje na podstawie literatury przedmiotu, ćwiczenia w grupach, projekt badawczy, konsultacje Forma zaliczenia przedmiotu – zaliczenie na ocenę Punkty ECTS – 3 Bilans nakładu pracy studenta : udział w ćwiczeniach 30 godzin konsultacje 7 godzin przygotowanie do zajęć 20 godzin przygotowanie do zaliczenia 21 godzin Razem 78 godzin, co odpowiada 3 punktom ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 37 godzin (1.4 ECTS) Liczba godzin niewymagających bezpośredniego udziału nauczyciela - 41 godzin (1,6 ECTS) |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Marcin Adamczak, Globalne Hollywood, filmowa Europa i polskie kino po 1989 roku, słowo/obraz terytoria 2010. Guy Austin (red.), New uses of Bourdieu in film and media studies, New York, London 2016. Konrad Klejsa, Magdalena Saryusz-Wolska (red.), Badanie widowni filmowej. Antologia przekładów. Warszawa 2014 J. Kaczmarek, Zobaczyć społeczeństwo. Film i wideo w badaniach socjologicznych, Poznań 2014. Literatura uzupełniająca: Maciej Białous, Społeczna konstrukcja filmów historycznych, Gdańsk 2017. Maciej Białous, Dyskurs użytkowników filmowych portali internetowych wobec konfliktów pamięci zbiorowych we współczesnej Polsce, w: D. Skotarczak, J. Sczutkowska, P. Kurpierwski (red.) Historia wizualna w działaniu, Poznań 2020. Graeme Turner, Film as social practice, Routledge 1988. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.