Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programowanie aplikacji mobilnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 510-IS2-2PAM-22
Kod Erasmus / ISCED: 11.303 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Programowanie aplikacji mobilnych
Jednostka: Wydział Informatyki
Grupy: 2L stac. II st. studia informatyki - przedmioty specjalnościowe TIiM
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

specjalnościowe

Skrócony opis:

Mobilne systemy operacyjne, responsywne mobilne aplikacje webowe, natywne aplikacje mobilne, hybrydowe aplikacje mobilne i wieloplatformowe aplikacje mobilne. Cechy mobilnych systemów operacyjnych. Sieci komórkowe, sieci bezprzewodowe LAN, NFC, Bluetooth, akcelerometr, ekran dotykowy. Responsywne webowo-mobilne aplikacji dotyczą mobilnych aspektów standardów HTML5, CSS, JavaScript, biblioteki i frameworki front-endowe. Natywne aplikacje mobilne dotyczą API systemów operacyjnych takich jak: Android i iOS

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki ścisłe i przyrodnicze, informatyka

Rok studiów / semestr: 2 / 3

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): Zakres wiadomości: znajomość pojęć związanych z technologiami mobilnymi

Wykład: 15 Laboratorium: 30

Metody dydaktyczne: wykłady, prezentacje multimedialne, praca indywidualna na zajęciach laboratoryjnych, konsultacje

Punkty ECTS: 4

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w zajęciach:

- wykład 15h

- laboratorium 30h

Przygotowanie do zajęć:

- wykład 5h

- laboratorium 15h

Zapoznanie z literaturą: 5h

Przygotowanie do kolokwium: 10h

Przygotowanie do egzaminu: 10h

Czas trwania egzaminu: 1h

Udział w konsultacjach: 4h

Wskaźniki ilościowe:

- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 50h, 2ECTS

- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 50h, 2 ECTS

Literatura:

Literatura podstawowa:

Specyfikacja języka HTML5, CSS, ECMAScript i dokumentacja języka JavaScript 1.8

Dokumentacja bibliotek Bootstrap, jQuery, Semantic UI

Dokumentacja API Apache Cordova i systemów operacyjnych Android

Literatura uzupełniająca:

Douglas Crockford, JavaScript - mocne strony, Helion 2009

Thoriq Firdaus, Responsive Web Design. Nowoczesne strony WWW na przykładach, Helion 2014

Brad Green, Shyam Seshadri, AngularJS, Helion 2014

Adriaan de Jonge, Phillip Dutson, jQuery, jQuery UI oraz jQuery Mobile. Receptury. Helion 2013

Andrzej Stasiewicz, Android. Podstawy tworzenia aplikacji. Helion 2013

Erica Sadun, iOS 5. Podręcznik programisty. Helion 2013

Efekty uczenia się:

Zna techniki, metody i narzędzia wspomagających tworzenie responsywnego oprogramowania KA7_WG9, KA7_WK1

Potrafi znajdować informacje techniczne i informacje architektoniczne KA7_KR1, KA7_UU2

Potrafi tworzyć aplikacje z wykorzystaniem wybranych frameworków i bibliotek mobilnych KA7_UW1, KA7_UW11

Potrafi dobrać odpowiednie narzędzia do realizacji zadania KA7_UW15, KA7_UO4

Metody i kryteria oceniania:

Forma zaliczenia: egzamin, kolokwium, projekt

Uzyskanie co najmniej 51% maksymalnej liczby wszystkich punktów.

W przypadku nauczania zdalnego zaliczenie odbędzie się przy wykorzystaniu narzędzi dostępnych na platformie Eduportal/USOSMail.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominik Tomaszuk
Prowadzący grup: Łukasz Szeremeta, Dominik Tomaszuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)