Marketing B2B
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 530-ZN1-3XMBB |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing B2B |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Zarządzanie 1 stopień 3 rok Niestacjonarne lato |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest uzyskanie przez studentów wiedzy związanej ze specyfiką działalności marketingowej na rynku BtoB oraz na rynku usług, poznanie metod realizacji funkcji marketingowej w przedsiębiorstwach działających w tym obszarze poprzez odpowiednie działania, z wykorzystaniem właściwych narzędzi. Ponadto spodziewane jest nabycie określonych umiejętności związanych z rozpoznaniem warunków rynkowych i dostosowaniem do ich specyfiki instrumentów marketingowych prowadzących do skutecznego oddziaływania na klientów instytucjonalnych. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Rodzaj przedmiotu: Specjalnościowy; Moduł 5 Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok III, semestr 6 Wymagania wstępne: Marketing i Badania marketingowe Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 9 godz.; ćwiczenia 18 godz. Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentacje multimedialne, studia przypadku, zadania grupowe, pisemne zaliczenie końcowe Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin, pisemne zaliczenie końcowe Punkty ECTS 4 Bilans nakładu pracy studenta - udział w wykładach 9 godz. - studia literaturowe 15 godz. - przygotowanie do egzaminu końcowego 15 godz. - egzamin 2 godz. - udział w ćwiczeniach 18 godz. - przygotowanie do ćwiczeń 15 godz. - udział w konsultacjach 16 godz. - przygotowanie do zaliczenia końcowego 10 godz. Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 45 punkty ECTS 1,8 |
Literatura: |
J. Skorupska, P. Truszkowski (red.) , B2B E-commerce: podręcznik menedżera, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2023. A. Czubała [et al.], Marketing usług, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012. M. D. Hutt, T. W. Speh, Business marketing management, South-Western/Cengage Learning, Mason 2010. A. Olczak, M. Urbaniak, Marketing B2B w praktyce gospodarczej, Difin, Warszawa 2006. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 3XMBB_W01 Student posiada wiedzę na temat roli więzi społecznych występujących w ramach organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych na rynku przemysłowym (KA6_WG1) 3XMMBB_W02 Student posiada elementarną wiedzę o rodzajach relacji zachodzących między organizacjami na rynku przemysłowym (KA6_WK4) UMIEJĘTNOŚCI 3XMBB_U01 Potrafi prawidłowo analizować i interpretować przyczyny konkretnych zjawisk gospodarczych na rynku przemysłowym (KA6_UW1) 3XMBB_U02 Potrafi pozyskiwać dane rynkowe niezbędne do rozwiązywania konkretnych problemów i podejmowania decyzji na rynku przemysłowym (KA6_UW2) 3XMBB_U03 Wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu marketingu do analizowania i rozstrzygania konkretnych problemów rynkowych (KA6_UW4) 3XMBB_U04 Potrafi analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w organizacji i jej otoczeniu marketingowym w kontekście decyzji biznesowych (KA6_UW5) 3XMBB_U05 Potrafi przygotować wypowiedź ustną poświęconą konkretnemu problemowi marketingowemu, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe do przygotowanych wystąpień ustnych (KA6_UK2) 3XMBB_U06 Potrafi pracować w grupie przyjmując różne role (KA6_U01) KOMPETENCJE SPOŁECZNE 3XMBB_K01 Wykazuje postawę kreatywności i przedsiębiorczości proponując innowacyjne rozwiązania w przypadku rynku przemysłowego (KA6_K02) |
Metody i kryteria oceniania: |
Skala ocen z zaliczenia ćwiczeń oraz egzaminu odpowiada skali określonej w par. 23 Regulaminu studiów UwB. Minimalny wymagany próg do zaliczenia przedmiotu/ćwiczeń wynosi 51% maksymalnej liczby punktów. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Zalesko | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Zalesko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.