Marketing międzynarodowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 530-ZN2-2MMN |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.002
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing międzynarodowy |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Zarządzanie 2 stopień 2 rok Niestacjonarne zima |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Treści wykładu obejmują kluczowe zagadnienia realizacji funkcji marketingu międzynarodowego w biznesie międzynarodowym przedsiębiorstwa. Omawiane są zagadnienia globalizacji i jej wpływu na teorię i praktykę budowania strategii międzynarodowych i elementów marketingu mix w biznesie międzynarodowym, strategie wejścia na rynek obcy, zagadnienia konkurencyjności międzynarodowej i udział marketingu w budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku globalnym. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma i stopień studiów: niestacjonarne, 2 stopień Rodzaj przedmiotu: kierunkowy. Moduł 3 Rok studiów /semestr: 2 rok/semestr 3 Wymagania wstępne: ogólna wiedza rynkowa Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład: 9 godzin, ćwiczenia 18 godzin Metody dydaktyczne: - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu, - ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne, dyskusja Liczba punktów ECTS: 4 (100 godzin) Bilans nakładu pracy studenta: Udział w wykładach - 9 Udział w ćwiczeniach - 18 Przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zadań - 40 Udział w konsultacjach - 6 Przygotowanie do egzaminu/ studia literatury - 25 Egzamin końcowy - 2 Łączny nakład pracy studenta w godz.: 100 godzin Wskaźniki ilościowe: Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela - 35h; 1,4 ECTS |
Literatura: |
1. A. Limański, I. Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010. 2. W. Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011. 3. M. J. Rakesh, International marketing, University Press, Oxford 2014. 4. E. Horská, International marketing: within and beyond, Wydawnictwo Episteme, Krakow 2014. 5. M. R. Czinkota, A. Ronkainen, G. Zvobgo, International marketing, 2nd edition, University Press, Oxford 2014. 6. A. Wąsowska, Przedsiębiorcy wobec okazji na rynkach zagranicznych: mikrofundamenty umiędzynarodowienia firmy, Wydanie I, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2019. 7. W. Grzegorczyk, Marketing na rynkach międzynarodowych: badania, decyzje, organizacja, Wydanie I, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020 [https://wydawnictwo.uni.lodz.pl/wp-content/uploads/2020/12/Grzegorczyk_Marketing-na-rynkach-oa.pdf]. 8. J. Pyka, Zarządzanie i marketing na globalnym rynku. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Arterior, Katowice 2021 [https://www.gwsh.pl/content/biblioteka/org/pdf/Pyka_zarzadzanie_e-book.pdf] 9. K. Szymanska, The best practice of marketing management in Polish and international enterprises: the marriage of science and business: case studies, First edition, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza 2MMN _W01 ma wiedzę na temat działań marketingowych przedsiębiorstw międzynardowych oraz o występujących między nimi powiązań, a także ma pogłębioną wiedzę na temat więzi występujących w ramach relacji rynkowych (KA7_WG4) Umiejętności 2MMN _U06 wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu marketingu do proponowania rozwiązań i samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów marketingowych (KA7_UW6) Kompetencje 2MMN _K01 wykazuje postawę kreatywności, innowacyjności i przedsiębiorczości w podejmowanej aktywności marketingowej w tym międzynarodowej (KA7_K03) |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu. Ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne, dyskusja. Formy zaliczenia przedmiotu: - ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie sumy punktów uzyskanych ze wskazanych w metodach aktywności na zajęciach oraz jakości realizowanych projektów, zalicza min 51% sumy zgromadzonych punktów - egzamin końcowy pisemny w formie pisemnej, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń Punktacja na zaliczenia: 91-100% punktów możliwych do zdobycia - ocena bardzo dobra 81-90% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra plus 71-80% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra 61-70% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna plus 51-60% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Zalesko | |
Prowadzący grup: | Damian Sówka, Elżbieta Zalesko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Literatura: |
1. A. Limański, I. Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010. 2. W. Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011. 3. M. J. Rakesh, International marketing, University Press, Oxford 2014. 4. E. Horská, International marketing: within and beyond, Wydawnictwo Episteme, Krakow 2014. 5. M. R. Czinkota, A. Ronkainen, G. Zvobgo, International marketing, 2nd edition, University Press, Oxford 2014. 6. A. Wąsowska, Przedsiębiorcy wobec okazji na rynkach zagranicznych: mikrofundamenty umiędzynarodowienia firmy, Wydanie I, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2019. 7. W. Grzegorczyk, Marketing na rynkach międzynarodowych: badania, decyzje, organizacja, Wydanie I, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020 [https://wydawnictwo.uni.lodz.pl/wp-content/uploads/2020/12/Grzegorczyk_Marketing-na-rynkach-oa.pdf]. 8. J. Pyka, Zarządzanie i marketing na globalnym rynku. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Arterior, Katowice 2021 [https://www.gwsh.pl/content/biblioteka/org/pdf/Pyka_zarzadzanie_e-book.pdf] 9. K. Szymanska, The best practice of marketing management in Polish and international enterprises: the marriage of science and business: case studies, First edition, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Zalesko | |
Prowadzący grup: | Damian Sówka, Elżbieta Zalesko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Literatura: |
1. A. Limański, I. Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010. 2. W. Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011. 3. M. J. Rakesh, International marketing, University Press, Oxford 2014. 4. E. Horská, International marketing: within and beyond, Wydawnictwo Episteme, Krakow 2014. 5. M. R. Czinkota, A. Ronkainen, G. Zvobgo, International marketing, 2nd edition, University Press, Oxford 2014. 6. A. Wąsowska, Przedsiębiorcy wobec okazji na rynkach zagranicznych: mikrofundamenty umiędzynarodowienia firmy, Wydanie I, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2019. 7. W. Grzegorczyk, Marketing na rynkach międzynarodowych: badania, decyzje, organizacja, Wydanie I, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020 [https://wydawnictwo.uni.lodz.pl/wp-content/uploads/2020/12/Grzegorczyk_Marketing-na-rynkach-oa.pdf]. 8. J. Pyka, Zarządzanie i marketing na globalnym rynku. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Arterior, Katowice 2021 [https://www.gwsh.pl/content/biblioteka/org/pdf/Pyka_zarzadzanie_e-book.pdf] 9. K. Szymanska, The best practice of marketing management in Polish and international enterprises: the marriage of science and business: case studies, First edition, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.