Konflikt i kryzys w organizacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 530-ZN2-2PKKO |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.002
|
Nazwa przedmiotu: | Konflikt i kryzys w organizacji |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Zarządzanie 2 stopień 2 rok Niestacjonarne lato |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest nabycie przez studentów wiedzy teoretycznej, w zakresie etiologii i diagnozowania konfliktów organizacyjnych, przeciwdziałania nim, ale także sposobów zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Rodzaj przedmiotu: PRZEDMIOTY SPECJALIZACYJNE (PSYCHOLOGIA W ZARZĄDZANIU) Dziedzina nauki: Nauki społeczne, Dyscyplina: Nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: Studia drugiego stopnia, II rok, 4 semestr Wymagania wstępne: wiedza w zakresie komunikowania społecznego i zarządzania zasobami ludzkimi Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 9h, ćwiczenia 9h Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu. Na ćwiczeniach zadania grupowe, case study oraz dyskusja. Punkty ECTS 3 Bilans nakładu pracy studenta: -udział w wykładach 9 godz. -udział w ćwiczeniach 9 godz. -udział w konsultacjach 8 godz. -studiowanie literatury 20 godz. -przygotowanie do wykładów 20 godz. -przygotowanie do ćwiczeń 31 godz. -wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 24- liczba godzin; 0,96 pkt ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Adams K., Galanes G.J., Komunikacja w grupach, PWN, Warszawa 2008. 2. Doherty N., Guyler M., Mediacja i rozwiązywanie konfliktów w pracy, Wolters Kluwer, Warszawa 2010. 3. Kłusek-Wojciszke B., Konflikt w organizacji. Style postępowania. wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2020. 4. Moore Ch. W., Mediacje. Praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, Wolters Kluwer, Warszawa 2016. Literatura uzupełniająca: 1. Steward J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN, Warszawa 2009. |
Efekty uczenia się: |
PKKO_W01 - ma wiedzę na temat więzi społecznych istniejących w ramach organizacji oraz o występujących między nimi relacjach i źródłach mogących wywołać sytuacje konfliktowe i kryzysowe - KA7_WG4 - Egzamin pisemny PKKO_W02 - ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako zasobie organizacji, wie na czym polega perswazja i psycholingwistyka i w jaki sposób podejmować decyzje w sytuacjach konfliktowych - KA7_WG5 - Egzamin pisemny PKKO_W03 - ma pogłębioną wiedzę o normach i regułach organizacyjnych, zawodowych, etycznych, organizujących struktury i instytucje społeczne oraz wiedzę o metodach i technikach zarządzania konfliktem organizacyjnym (w tym technikach mediacyjnych) - KA7_WG7 - Egzamin pisemny PKKO_U01 - potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać przyczyny powstawiania konfliktów i kryzysów organizacyjnych - KA7_UW1 - Studia przypadków, praca indywidualna i w grupach, zadania praktyczne PKKO_U02 - wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu konfliktów w organizacjach do proponowania rozwiązań sytuacji konfliktowych i samodzielnego rozstrzygania konkretnych złożonych i nietypowych problemów - KA7_UW6 - Studia przypadków, praca indywidualna i w grupach, zadania praktyczne PKKO_U03 - potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role np. arbitra, mediatora, rozjemcy - KA7_U01 - Studia przypadków, praca indywidualna i w grupach, zadania praktyczne PKKO_K01 - prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z nieporozumieniami, konfliktami, kryzysami w zawodzie i organizacji - KA7_K01 - Studia przypadków, praca indywidualna i w grupach, zadania praktyczne PKKO_K02 - potrafi w sposób rozszerzony posługiwać się normami i regułami organizacyjnymi w celu rozwiązywania problemów z zakresu zarządzania - KA7_KR1 - Studia przypadków, praca indywidualna i w grupach, zadania praktyczne |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny z elementami prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu. ćwiczenia - zadania grupowe, studia przypadków oraz dyskusja, kolokwium. Formy zaliczenia przedmiotu: Wykład - zaliczenie pisemne w formie testu uważa się za zaliczony przy uzyskaniu min. 51% poprawnych odpowiedzi' do egzaminu dopuszczeni są jedynie studenci, którzy uzyskają zaliczenie z ćwiczeń. Ćwiczenia - 50% oceny - zadania robione podczas zajęć, w grupach lub indywidualnie, case study, część uważa się za zaliczoną przy uzyskaniu min. 51% punktów możliwych do zdobycia; 50% oceny - kolokwium, kolokwium uważa się za zaliczone przy uzyskaniu min 51% poprawnych odpowiedzi. Student ma prawo do 1 nieobecności. Zaliczenie nadwyżkowych nieobecności odbywa się na konsultacjach, student odpowiada na pytania dotyczące tematu zajęć na których był nieobecny oraz wykonuje zadania, które były na ćwiczeniach. Przy ponad 50% nieobecności na zajęciach student nie jest dopuszczony do zaliczenia ćwiczeń. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Szafranek | |
Prowadzący grup: | Anna Szafranek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest nabycie przez studentów wiedzy teoretycznej, w zakresie etiologii i diagnozowania konfliktów organizacyjnych, przeciwdziałania nim, ale także sposobów zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce. |
|
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Rodzaj przedmiotu: PRZEDMIOTY SPECJALIZACYJNE (PSYCHOLOGIA W ZARZĄDZANIU) Dziedzina nauki: Nauki społeczne, Dyscyplina: Nauki o zarządzaniu i jakości Rok studiów/semestr: Studia drugiego stopnia, II rok, 4 semestr Wymagania wstępne: wiedza w zakresie komunikowania społecznego i zarządzania zasobami ludzkimi Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 9h, ćwiczenia 9h Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu. Na ćwiczeniach zadania grupowe, case study oraz dyskusja. Punkty ECTS 3 Bilans nakładu pracy studenta: -udział w wykładach 9 godz. -udział w ćwiczeniach 9 godz. -udział w konsultacjach 8 godz. -studiowanie literatury 20 godz. -przygotowanie do wykładów 20 godz. -przygotowanie do ćwiczeń 31 godz. -wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 24- liczba godzin; 0,96 pkt ECTS |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Adams K., Galanes G.J., Komunikacja w grupach, PWN, Warszawa 2008. 2. Doherty N., Guyler M., Mediacja i rozwiązywanie konfliktów w pracy, Wolters Kluwer, Warszawa 2010. 3. Kłusek-Wojciszke B., Konflikt w organizacji. Style postępowania. wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2020. 4. Moore Ch. W., Mediacje. Praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, Wolters Kluwer, Warszawa 2016. Literatura uzupełniająca: 1. Steward J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN, Warszawa 2009. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Szafranek | |
Prowadzący grup: | Anna Szafranek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.