Personal Development Management
General data
Course ID: | 530-ZN2-2PZRO |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Personal Development Management |
Name in Polish: | Zarządzanie rozwojem osobistym |
Organizational unit: | Faculty of Management |
Course groups: |
(in Polish) Zarządzanie 2 stopień 2 rok Niestacjonarne lato |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | (in Polish) specjalizacyjne |
Prerequisites (description): | (in Polish) Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu psychologii ogólnej. |
Mode: | (in Polish) w sali |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest pełniejsze poznanie siebie. Swoich słabości, aby nad nimi pracować i swoich mocnych stron, aby je wykorzystywać w realizacji swojego potencjału. |
Full description: |
(in Polish) Ogólnoakademicki Studia niestacjonarne drugiego stopnia Moduł specjalnościowy Zarządzanie Rok 2, semestr IV Podstawy kursu z psychologii ogólnej 9 godz. wykładów 9 godz. ćwiczeń Wykłady z wykorzystaniem prezentacji wizualnych Ćwiczenia prowadzone metodami aktywizującymi Punkty ECTS: 3,00 Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - z bezpośrednim udziałem nauczyciela 30 godz. - 1,00 ECTS - o charakterze praktycznym 50 godz. - 2,00 ECTS |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Domanowska J. (2020). Strategiczna rola inteligencji wielorakich w procesie zarządzania wiedzą. Horyzonty Polityki, 11(37), 83‑97. Jaworowska A., Matczak A. (2001). Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE. Warszawa: PTP PTP. Kożusznik B. (red.)(1994). Psychologia w pracy menedżera. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Matczak A. (2001). Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS. Warszawa: PTP PTP. McKay M., Davis M., Fanning P. (2001). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk: GWP. Oleś P.K. (2011). Psychologia człowieka dorosłego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Reddin B. (1993). Testy dla menedżerów stawiających na efektywność. Warszawa: OW Alma-Press. Stojanowska E. (2018). Percepcja JA w relacjach interpersonalnych. O metapercepcji i poczuciu transparentności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR. Townend A. (1996). Jak doskonalić asertywność. Praktyczny podręcznik asertywności dla menedżerów. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo. Whitmore J. (2011). Coaching. Trening efektywności. Rozwój ludzkiego potencjału w oparciu o model GROW. Zasady oraz praktyka coachingu i przywództwa. Warszawa: G+J Gruner+Jahr Polska Sp. z .o.o. & C.o. Spółka Komandytowa. Zimbardo P.G., Johnson R.L., McCann V. (2017). Psychologia kluczowe koncepcje. Struktura i funkcje świadomości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Literatura uzupełniająca: Lauster P. (1995). Świadomość samego siebie. Warszawa: Świat Książki. Oleś P.K., Puchalska-Wasyl M., Brygoła E. (red.) (2012). Dialog z samym sobą. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Santorski J. (2002). Miłość i praca. Warszawa: Wydawnictwa Biznesowe. |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA 2PZRO_W01 Student ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy i aktywnym uczestniku struktur społecznych i zasad ich funkcjonowania (KA7_WG5) UMIEJĘTNOŚCI 2PZRO_U01 Student potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne i relacje między nimi w zakresie rozwoju osobistego (KA7_UW1) 2PZRo_U02 Student potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny (KA7_UU1) 2PZRO_U03 Student potrafi inspirować i wspierać innych w rozwoju ich wiedzy i umiejętności (KA7_UU2) KOMPETENCJE 2PZRO_K01 Student ma pogłębioną świadomość konieczności samodzielnej i krytycznej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz odbieranych treści, uwzględniając dynamikę procesów rynkowych i społecznych zachodzących na świecie i ich wpływ na poziom posiadanych kompetencji oraz rozwoju osobistego (KA7_UK1) 2PZRO_K02 Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z aktywnością w otoczeniu społeczno-gospodarczym i wykonywaniem zawodu (KA7_K01) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie ćwiczeń na podstawie pisemnego testu jednokrotnego wyboru (10 pytań z treści ćwiczeń i literatury). Warunkiem przystąpienia do zaliczenia ćwiczeń jest uczęszczanie na zajęcia. Dopuszczalne są 2 (dwie) nieobecności, które należy usprawiedliwić i ustalić z prowadzącym warunki odpracowania nieobecności. Ocena pozytywna po uzyskaniu min. 6 pozytywnych odpowiedzi. Zaliczenie wykładów na podstawie pisemnego testu jednokrotnego wyboru (15 pytań z treści wykładów i literatury). Ocena pozytywna po uzyskaniu min. 8 pozytywnych odpowiedzi. |
Classes in period "Academic year 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Go to timetable
MO TU W TH FR SA CW
SU WYK
|
Type of class: |
Class, 9 hours
Lecture, 9 hours
|
|
Coordinators: | Andrzej Dakowicz | |
Group instructors: | Andrzej Dakowicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
Examination
Class - Grading |
|
Type of course: | (in Polish) specjalizacyjne |
|
Mode: | (in Polish) w sali |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest pełniejsze poznanie siebie. Swoich słabości, aby nad nimi pracować i swoich mocnych stron, aby je wykorzystywać w realizacji swojego potencjału. |
|
Full description: |
(in Polish) Ogólnoakademicki Studia stacjonarne drugiego stopnia Moduł specjalnościowy Zarządzanie Rok 2, semestr IV Podstawy kursu z psychologii ogólnej 9 godz. wykładów 9 godz. ćwiczeń Wykłady z wykorzystaniem prezentacji wizualnych Ćwiczenia prowadzone metodami aktywizującymi Punkty ECTS: 3,00 Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - z bezpośrednim udziałem nauczyciela 30 godz. - 1,00 ECTS - o charakterze praktycznym 50 godz. - 2,00 ECTS |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Jaworowska A., Matczak A. (2001). Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE. Warszawa: PTP PTP. Kożusznik B. (red.)(1994). Psychologia w pracy menedżera. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Matczak A. (2001). Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS. Warszawa: PTP PTP. McKay M., Davis M., Fanning P. (2001). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk: GWP. Oleś P.K. (2011). Psychologia człowieka dorosłego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Reddin B. (1993). Testy dla menedżerów stawiających na efektywność. Warszawa: OW Alma-Press. Stojanowska E. (2018). Percepcja JA w relacjach interpersonalnych. O metapercepcji i poczuciu transparentności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR. Townend A. (1996). Jak doskonalić asertywność. Praktyczny podręcznik asertywności dla menedżerów. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo. Whitmore J. (2011). Coaching. Trening efektywności. Rozwój ludzkiego potencjału w oparciu o model GROW. Zasady oraz praktyka coachingu i przywództwa. Warszawa: G+J Gruner+Jahr Polska Sp. z .o.o. & C.o. Spółka Komandytowa. Zimbardo P.G., Johnson R.L., McCann V. (2017). Psychologia kluczowe koncepcje. Struktura i funkcje świadomości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Literatura uzupełniająca: Lauster P. (1995). Świadomość samego siebie. Warszawa: Świat Książki. Oleś P.K., Puchalska-Wasyl M., Brygoła E. (red.) (2012). Dialog z samym sobą. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Santorski J. (2002). Miłość i praca. Warszawa: Wydawnictwa Biznesowe. |
Classes in period "Academic year 2024/2025" (past)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Go to timetable
MO TU W TH FR SA CW
SU WYK
|
Type of class: |
Class, 9 hours
Lecture, 9 hours
|
|
Coordinators: | Andrzej Dakowicz | |
Group instructors: | Andrzej Dakowicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
Examination
Class - Grading |
|
Type of course: | (in Polish) specjalizacyjne |
|
Mode: | (in Polish) w sali |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest pełniejsze poznanie siebie. Swoich słabości, aby nad nimi pracować i swoich mocnych stron, aby je wykorzystywać w realizacji swojego potencjału. |
|
Full description: |
(in Polish) Ogólnoakademicki Studia stacjonarne drugiego stopnia Moduł specjalnościowy Zarządzanie Rok 2, semestr IV Podstawy kursu z psychologii ogólnej 9 godz. wykładów 9 godz. ćwiczeń Wykłady z wykorzystaniem prezentacji wizualnych Ćwiczenia prowadzone metodami aktywizującymi Punkty ECTS: 3,00 Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - z bezpośrednim udziałem nauczyciela 30 godz. - 1,00 ECTS - o charakterze praktycznym 50 godz. - 2,00 ECTS |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Jaworowska A., Matczak A. (2001). Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE. Warszawa: PTP PTP. Kożusznik B. (red.)(1994). Psychologia w pracy menedżera. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Matczak A. (2001). Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS. Warszawa: PTP PTP. McKay M., Davis M., Fanning P. (2001). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk: GWP. Oleś P.K. (2011). Psychologia człowieka dorosłego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Reddin B. (1993). Testy dla menedżerów stawiających na efektywność. Warszawa: OW Alma-Press. Stojanowska E. (2018). Percepcja JA w relacjach interpersonalnych. O metapercepcji i poczuciu transparentności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR. Townend A. (1996). Jak doskonalić asertywność. Praktyczny podręcznik asertywności dla menedżerów. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo. Whitmore J. (2011). Coaching. Trening efektywności. Rozwój ludzkiego potencjału w oparciu o model GROW. Zasady oraz praktyka coachingu i przywództwa. Warszawa: G+J Gruner+Jahr Polska Sp. z .o.o. & C.o. Spółka Komandytowa. Zimbardo P.G., Johnson R.L., McCann V. (2017). Psychologia kluczowe koncepcje. Struktura i funkcje świadomości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Literatura uzupełniająca: Lauster P. (1995). Świadomość samego siebie. Warszawa: Świat Książki. Oleś P.K., Puchalska-Wasyl M., Brygoła E. (red.) (2012). Dialog z samym sobą. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Santorski J. (2002). Miłość i praca. Warszawa: Wydawnictwa Biznesowe. |
Classes in period "Academic year 2025/2026" (future)
Time span: | 2025-10-01 - 2026-06-30 |
Go to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Class, 9 hours
Lecture, 9 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
Examination
Class - Grading |
|
Type of course: | (in Polish) specjalizacyjne |
|
Mode: | (in Polish) w sali |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest pełniejsze poznanie siebie. Swoich słabości, aby nad nimi pracować i swoich mocnych stron, aby je wykorzystywać w realizacji swojego potencjału. |
|
Full description: |
(in Polish) Ogólnoakademicki Studia stacjonarne drugiego stopnia Moduł specjalnościowy Zarządzanie Rok 2, semestr IV Podstawy kursu z psychologii ogólnej 9 godz. wykładów 9 godz. ćwiczeń Wykłady z wykorzystaniem prezentacji wizualnych Ćwiczenia prowadzone metodami aktywizującymi Punkty ECTS: 3,00 Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - z bezpośrednim udziałem nauczyciela 30 godz. - 1,00 ECTS - o charakterze praktycznym 50 godz. - 2,00 ECTS |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Jaworowska A., Matczak A. (2001). Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE. Warszawa: PTP PTP. Kożusznik B. (red.)(1994). Psychologia w pracy menedżera. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Matczak A. (2001). Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS. Warszawa: PTP PTP. McKay M., Davis M., Fanning P. (2001). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk: GWP. Oleś P.K. (2011). Psychologia człowieka dorosłego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Reddin B. (1993). Testy dla menedżerów stawiających na efektywność. Warszawa: OW Alma-Press. Stojanowska E. (2018). Percepcja JA w relacjach interpersonalnych. O metapercepcji i poczuciu transparentności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR. Townend A. (1996). Jak doskonalić asertywność. Praktyczny podręcznik asertywności dla menedżerów. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo. Whitmore J. (2011). Coaching. Trening efektywności. Rozwój ludzkiego potencjału w oparciu o model GROW. Zasady oraz praktyka coachingu i przywództwa. Warszawa: G+J Gruner+Jahr Polska Sp. z .o.o. & C.o. Spółka Komandytowa. Zimbardo P.G., Johnson R.L., McCann V. (2017). Psychologia kluczowe koncepcje. Struktura i funkcje świadomości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Literatura uzupełniająca: Lauster P. (1995). Świadomość samego siebie. Warszawa: Świat Książki. Oleś P.K., Puchalska-Wasyl M., Brygoła E. (red.) (2012). Dialog z samym sobą. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Santorski J. (2002). Miłość i praca. Warszawa: Wydawnictwa Biznesowe. |
Copyright by University of Bialystok.