Język obcy [320-BS1-1JOBII]
Rok akademicki 2019/20
Lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język obcy [320-BS1-1JOBII] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2019/20 [2019]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Anna Kuzia |
Literatura: |
Science, Keith Kelly (Macmillan, 2008) How English Works, M.Swan, C.Walter (OUP, 1997) Oxford EAP –a Course in English for Academic Purposes, E.deChazal, S. McCarter (Oxford,2016) English Vocabulary in Use, M.McCarthy, F.O’Dell (Cambridge UP, 1994) Technical English, N.Brieger, A.Pohl (Summertown Publishing,2009) English in Science and Technology, P. Domański (Wyd.Naukowo-Techniczne, 1996) World English, K.Johannsen, R.Chase (Heinle/National Geographic, 2010) Reading Explorer, P. MacIntyre (Heinle/National Geographic, 2009) English File Upper-intermediate , C.Latham-Koenig,C.Oxenden,(OUP, 2014) czasopisma i gazety: Nature, The Guardian, Newsweek, prasa naukowa: np. Journal of Ecology, International Journal of Microbiology, bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com, www.linguahouse.com serwisy informacyjne: www.bbcworld.com, www.ted.com, itp. |
Zakres tematów: |
1. Terminologia związana z opisem krajobrazu, nazwy geograficzne, krajobraz Polski. 2. Graficzne środki przekazu informacji naukowej (tabele, wykresy, symbole). 3. Metody badawcze, osiągnięcia w dziedzinie nauk ścisłych. 4. Świat roślin- systematyka, budowa, czynniki potrzebne do życia, choroby roślin. 5. Świat roślin – rozmnażanie, rodzaje zapylenia, fotosynteza. 6. Świat roślin – opis cyklu rozwojowego od nasiona do owocu. 7. Bieżące problemy w środowisku naturalnym – plastik i mikro plastik. 8. Zrównoważony rozwój. |
Metody dydaktyczne: |
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie, pisanie, czytanie ,słuchanie w zakresie nauk ścisłych. Ćwiczenie umiejętności słuchania odbywa się w oparciu o krótkie filmy i wykłady z różnych dziedzin nauki. Ćwiczenie umiejętności czytania odbywa się w oparciu o analizę anglojęzycznych tekstów popularnonaukowych i naukowych. Ćwiczenie umiejętności pisania odbywa się poprzez przygotowywanie raportów, opisu cyklów rozwojowych, procesów, streszczeń. Ćwiczenie umiejętności mówienia odbywa się w formie interakcji na zajęciach, pracy w parach i grupach, przedstawienia krótkiej prezentacji. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach (dopuszczalne są 2 nieobecności w semestrze bez konieczności odpracowania), przygotowanie do zajęć i aktywność; zaliczenie na ocenę minimum dostateczną testów semestralnych. Zaliczenie modułów e-learningu na minimum 50% na platformie Blackboard. Zdanie egzaminu końcowego na ocenę dostateczną (łączna ocena z części pisemnej i ustnej). 50% nieobecności na zajęciach dyskwalifikuje z możliwości przystąpienia do zaliczenia przedmiotu. Terminowe wykonywanie modułów na platformie Blackboard jest obowiązkowe i równoznaczne z obecnością na zajęciach. Testy zaliczeniowe i egzamin odbywają się w sali lub na zdalnie na platformie Blackboard. |
Uwagi: |
Język angielski 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.