Język obcy [310-CS1-1JEO1]
Rok akademicki 2019/20
Lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język obcy [310-CS1-1JEO1] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2019/20 [2019]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Agnieszka Markowska |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Materiały autorskie opracowane na podstawie źródeł specjalistycznych z dedykowanych stron internetowych i kanałów edukacyjnych English for Chemistry:film bank: www.efch.jcj.uj.edu.pl www.elementalmatter.info www.onestopenglish.com www.chemistryabout.com periodictableofvideos English in Science and Technology, P. Domański An Introductory Course in Scientific English, L. Szkutnik Technical English Vocabulary and Grammar, N. Brieger, A. Pohl Science , Keith Kelly Basic English for Science. OUP A Matter of Life. English for Chemistry, Microbiology and Biotechnology, Paola Briano Professional English in Use Engineering, Mark Ibbotson, CUP English for Natural Sciences, A.W. Kierczak English for Environmental Engineering, M. Grzegożek, I. Starmach Literatura uzupełniająca (materiał ogólny): How English Works, M.Swan, C.Walter (OUP, 1997) English Grammar in Use, R.Murphy (Cambridge UP, 1990) English Vocabulary in Use, M.McCarthy, F.O’Dell (Cambridge UP, 1994 First Certificate Language Practice, Michael Vince (Macmillan, 2003) English Grammar Lessons, M.Dean ( OUP, 1993) |
Zakres tematów: |
Tematyka zajęć: Systemy kształcenia uniwersyteckiego w wybranych krajach anglojęzycznych. Studia na Uniwersytecie w Białymstoku. Sposoby efektywnego uczenia się. Sprzęt laboratoryjny, zasady bezpieczeństwa w laboratorium chemicznym. Odzież ochronna i sprzęt bezpieczeństwa używane w laboratorium chemicznym. Budowa atomu, różne teorie dotyczące atomu w ujęciu historycznym. Liczba i masa atomowa. Liczby i działania matematyczne Rozwijanie umiejętności pisania: list nieformalny dotyczący studiowania na UwB, Zagadnienia gramatyczne: tworzenie pytań |
Metody dydaktyczne: |
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie, czytanie, pisanie, słuchanie. Wykorzystywane metody to praca z tekstem, dyskusja, praca w grupach, praca w oparciu o autentyczne materiały, w tym materiały audio. Część zajęć prowadzona jest w formie e-learningu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę. Zajęcia prowadzone są w formie stacjonarnej w sali oraz online 3 x2 godz. Wymagane jest zaliczenie modułów e-learningowych w terminie na co najmniej 50%. Materiał z modułów e-learningowych jest sprawdzany na testach pisemnych . Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie w formie pisemnej-2 testy zaliczone na min.50%, praca pisemna . Obecność na zajęciach (dopuszczalne są 2 nieobecności w semestrze bez obowiązku odpracowania), przygotowanie do zajęć i aktywność. 100% - 90% - bardzo dobry (5.0) 89% - 80% - dobry plus (4.5) 79% - 70% - dobry (4.0) 69% - 60% - dostateczny plus (3.5) 59% - 51% - dostateczny (3.0) |
Uwagi: |
Grupa 1 - j. angielski |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.