Język obcy [320-BS2-2JOB]
Rok akademicki 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język obcy [320-BS2-2JOB] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2020/21 [2020]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 20 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Anna Kuzia |
Literatura: |
1. Bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com , www.linguahouse.com 2.Serwisy informacyjne :,https://edition.cnn.com/, https://www.bbc.com/ , https://www.newsweek.com/tech-science , https://www.theguardian.com/science, https://www.nature.com/ , https://www.sciencenewsforstudents.org/ , https://www.who.int/ 3. Wykłady internetowe i filmy przyrodnicze https://www.ted.com/ , National Geographic 4. Strony uniwersytetów, muzeów, towarzystw naukowych „Open Education Resources” :Royal Society of Biology Higher education (rsb.org.uk) , Royal Society of Chemistry Higher education teaching resources | RSC Education , University of Utah https://learn.genetics.utah.edu/ , Harvard Museum https://hmnh.harvard.edu/past-lecture-videos 5. McCarthy Michael, O’Dell Felicity.2010. Academic Vocabulary in Use: 50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice, Self-study and Classroom Use. Cambridge University Press. 6. Hewings Martin.2012. Cambridge Academic English: an Integrated Skills Course for EAP, Cambridge University Press. |
Zakres tematów: |
1. Kształcenie umiejętności tłumaczenia tekstów specjalistycznych z różnych dziedzin biologii, ćwiczenie słownictwa specjalistycznego. 2.Sformułowania publikacji naukowych, typowe zwroty i struktury zdań, język wypowiedzi ustnych i formalny język wypowiedzi pisemnych. 3. Wypowiedź pisemna – streszczenie artykułu naukowego, filmu naukowego, streszczenie pracy magisterskiej. 4. Wypowiedź ustna – umiejętność przekazania wiedzy specjalistycznej w formie prezentacji na podstawie tematyki pracy licencjackiej. 5. Wypowiedź ustna – dyskusja na temat artykułu z prasy naukowej, popularnonaukowej o najnowszych osiągnięciach w naukach ścisłych . |
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia językowe w mówieniu, pisaniu, czytaniu, ćwiczenia w tłumaczeniu tekstów, dyskusja, samodzielna praca z materiałem tekstowym i dźwiękowym, konsultacje |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach (dopuszczalne są 2 nieobecności w semestrze bez konieczności odpracowania), przygotowanie do zajęć i aktywność. 50% nieobecności na zajęciach dyskwalifikuje z możliwości przystąpienia do zaliczenia przedmiotu. Zdanie egzaminu końcowego na ocenę dostateczną (łączna ocena z części pisemnej i prezentacji ustnej). W skład oceny końcowej (możliwe max. 100 pkt. do zdobycia) wchodzi: Egzamin ustny: - 30 pkt (prezentacja ustna pracy licencjackiej przedstawiona komunikatywnie i samodzielnie) , Egzamin pisemny: - 30 pkt (streszczenie pisemne pracy magisterskiej), - 30 pkt (test obejmujący ćwiczenie ze słuchu, czytanie, słownictwo specjalistyczne), Aktywność na zajęciach: - 10 pkt (aktywność w czasie dyskusji w zespołach i na forum całej grupy). W związku z sytuacją epidemiczną ćwiczenia , egzamin pisemny oraz ustny odbywają się za pośrednictwem platformy Blackboard . Skala ocen 90- 100% - 5.0 80- 89% – 4.5 70 –79% - 4.0 60 –69% - 3.5 51- 59 %- 3.0 |
Uwagi: |
Grupa 1 - Język angielski |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.