Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język obcy [320-BS2-2JOB] Rok akademicki 2020/21
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język obcy [320-BS2-2JOB]
Zajęcia: Rok akademicki 2020/21 [2020] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anna Kuzia
Literatura:

1. Bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com , www.linguahouse.com

2.Serwisy informacyjne :,https://edition.cnn.com/, https://www.bbc.com/ , https://www.newsweek.com/tech-science , https://www.theguardian.com/science, https://www.nature.com/ , https://www.sciencenewsforstudents.org/ , https://www.who.int/

3. Wykłady internetowe i filmy przyrodnicze https://www.ted.com/ , National Geographic

4. Strony uniwersytetów, muzeów, towarzystw naukowych „Open Education Resources” :Royal Society of Biology Higher education (rsb.org.uk) , Royal Society of Chemistry Higher education teaching resources | RSC Education , University of Utah https://learn.genetics.utah.edu/ , Harvard Museum https://hmnh.harvard.edu/past-lecture-videos

5. McCarthy Michael, O’Dell Felicity.2010. Academic Vocabulary in Use: 50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice, Self-study and Classroom Use. Cambridge University Press.

6. Hewings Martin.2012. Cambridge Academic English: an Integrated Skills Course for EAP, Cambridge University Press.

Zakres tematów:

1. Kształcenie umiejętności tłumaczenia tekstów specjalistycznych z różnych dziedzin biologii, ćwiczenie słownictwa specjalistycznego.

2.Sformułowania publikacji naukowych, typowe zwroty i struktury zdań, język wypowiedzi ustnych i formalny język wypowiedzi pisemnych.

3. Wypowiedź pisemna – streszczenie artykułu naukowego, filmu naukowego, streszczenie pracy magisterskiej.

4. Wypowiedź ustna – umiejętność przekazania wiedzy specjalistycznej w formie prezentacji na podstawie tematyki pracy licencjackiej.

5. Wypowiedź ustna – dyskusja na temat artykułu z prasy naukowej, popularnonaukowej o najnowszych osiągnięciach w naukach ścisłych .

Metody dydaktyczne:

ćwiczenia językowe w mówieniu, pisaniu, czytaniu, ćwiczenia w tłumaczeniu tekstów, dyskusja, samodzielna praca z materiałem tekstowym i dźwiękowym, konsultacje

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na zajęciach (dopuszczalne są 2 nieobecności w semestrze bez konieczności odpracowania), przygotowanie do zajęć i aktywność.

50% nieobecności na zajęciach dyskwalifikuje z możliwości przystąpienia do zaliczenia przedmiotu.

Zdanie egzaminu końcowego na ocenę dostateczną (łączna ocena z części pisemnej i prezentacji ustnej).

W skład oceny końcowej (możliwe max. 100 pkt. do zdobycia) wchodzi:

Egzamin ustny:

- 30 pkt (prezentacja ustna pracy licencjackiej przedstawiona komunikatywnie i samodzielnie) ,

Egzamin pisemny:

- 30 pkt (streszczenie pisemne pracy magisterskiej),

- 30 pkt (test obejmujący ćwiczenie ze słuchu, czytanie, słownictwo specjalistyczne),

Aktywność na zajęciach:

- 10 pkt (aktywność w czasie dyskusji w zespołach i na forum całej grupy).

W związku z sytuacją epidemiczną ćwiczenia , egzamin pisemny oraz ustny odbywają się za pośrednictwem platformy Blackboard .

Skala ocen

90- 100% - 5.0

80- 89% – 4.5

70 –79% - 4.0

60 –69% - 3.5

51- 59 %- 3.0

Uwagi:

Grupa 1 - Język angielski

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)