Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Diagnoza i wspieranie rozwoju dziecka 380-PIWS1-3GOJ
Rok akademicki 2020/21
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Diagnoza i wspieranie rozwoju dziecka 380-PIWS1-3GOJ
Zajęcia Rok akademicki 2020/21 (2020) (w trakcie)
Wykład (WYK), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 10:15 - 11:45
sala C02
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji jaki jest adres?
Zajęcie prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcie prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań:
2021-03-08 10:15 : 11:00 sala #####
Budynek Wydziału Nauk o Edukacji
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 90
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Jolanta Muszyńska
Literatura:

Literatura podstawowa:

Brzezińska A.I., Jabłoński S., Ziółkowska B. (2014) Specyficzne i specjalne potrzeby edukacyjne. Edukacja 2(127)s. 37-52

Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. (2011) Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Oficyna Wydawnicza Impuls,

Kienig A. (2012) O potrzebie indywidualizacji pracy z dzieckiem w okresie wczesnej edukacji (w:) Barbara Dudel, Małgorzata Głoskowska-Sołdatow, Anna Kienig (red.) Potrzeby edukacyjne ucznia w pedagogicznej perspektywie

Kochan-Wójcik M. (2002) Edukacja elementarna a diagnoza pedagogiczna. Wyd. CODN

Włoch S., Włoch A. (2009) Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Wybrane problemy i rozwiązania. Wyd. Żak

Literatura uzupełniająca:

Brzezińska A.I., Matejczuk J., Nowotnik A. (2012) Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku od 5 do 7 lat a ich gotowość do radzenia sobie z wyzwaniami szkoły. Edukacja, 1(117), s. 7-22

Tokarska E., Kopała J. (2010) Obserwacje dziecka. Materiały dla nauczyciela w I i II roku wychowania przedszkolnego. Wyd. Edukacja Polska

Zakres tematów:

Diagnoza psychopedagogiczna

Cele diagnozowania psychopedagogicznego

Diagnoza dziecka na etapie edukacji przedszkolnej

Wybrane obszary diagnozowania w edukacji przedszkolnej i szkolnej

Znaczenie wczesnych więzi społecznych w rozwoju emocjonalnym dziecka

Teorie rozwoju języka – mowa dziecka i jej wspomaganie

Diagnoza dojrzałości szkolnej

Metody dydaktyczne:

wykład

Metody i kryteria oceniania:

egzamin pisemny, test 51% poprawnych odpowiedzi zalicza test

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.