Diagnoza i wspieranie rozwoju dziecka [380-PIWS1-3GOJ]
Rok akademicki 2020/21
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Diagnoza i wspieranie rozwoju dziecka [380-PIWS1-3GOJ] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2020/21 [2020]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 90 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Jolanta Muszyńska |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Brzezińska A.I., Jabłoński S., Ziółkowska B. (2014) Specyficzne i specjalne potrzeby edukacyjne. Edukacja 2(127)s. 37-52 Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. (2011) Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Oficyna Wydawnicza Impuls, Kienig A. (2012) O potrzebie indywidualizacji pracy z dzieckiem w okresie wczesnej edukacji (w:) Barbara Dudel, Małgorzata Głoskowska-Sołdatow, Anna Kienig (red.) Potrzeby edukacyjne ucznia w pedagogicznej perspektywie Kochan-Wójcik M. (2002) Edukacja elementarna a diagnoza pedagogiczna. Wyd. CODN Włoch S., Włoch A. (2009) Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Wybrane problemy i rozwiązania. Wyd. Żak Literatura uzupełniająca: Brzezińska A.I., Matejczuk J., Nowotnik A. (2012) Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku od 5 do 7 lat a ich gotowość do radzenia sobie z wyzwaniami szkoły. Edukacja, 1(117), s. 7-22 Tokarska E., Kopała J. (2010) Obserwacje dziecka. Materiały dla nauczyciela w I i II roku wychowania przedszkolnego. Wyd. Edukacja Polska |
Zakres tematów: |
Diagnoza psychopedagogiczna Cele diagnozowania psychopedagogicznego Diagnoza dziecka na etapie edukacji przedszkolnej Wybrane obszary diagnozowania w edukacji przedszkolnej i szkolnej Znaczenie wczesnych więzi społecznych w rozwoju emocjonalnym dziecka Teorie rozwoju języka – mowa dziecka i jej wspomaganie Diagnoza dojrzałości szkolnej |
Metody dydaktyczne: |
wykład |
Metody i kryteria oceniania: |
egzamin pisemny, test 51% poprawnych odpowiedzi zalicza test |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.