Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Superwizja w pracy socjalnej [380-SS2-2GRC] Rok akademicki 2020/21
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Superwizja w pracy socjalnej [380-SS2-2GRC]
Zajęcia: Rok akademicki 2020/21 [2020] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Joanna Szymanowska
Literatura:

Literatura podstawowa

Berne E., W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich, PWN, Warszawa 2012.

Domaradzki P., Krzyszkowski J., Sosnowski M., Włoch A., Superwizja pracy socjalnej dla praktyków, UŁ, Łódź 2016.

Ferreira M., Grewiński M., Reis-Jorge J., Superwizja jako instrument rozwoju zawodowego w służbach społęcznych, MCPS, Warszawa 2014.

Łuczyńska, M., Olech, A. Wprowadzenie do superwizji pracy socjalnej, Warszawa 2013, (http://irss.pl/wp-content/uploads/2014/01/Wprowadzenie-do-superwizji-pracy-socjalnej.pdf)

Nocuń A., Szmagalski J., Podstawowe umiejętności w pracy socjalnej i ich kształtowanie, Warszawa 1996.

Szmagalski J. (red), Superwizja pracy socjalnej. Zastosowania i dylematy, IRSS, Warszawa 2005.

Szmagalski J., Stres i wypalenie zawodowe pracowników socjalnych, IRSS, Warszawa 2009.

Literatura uzupełniająca

Gilbert, M., Evans, K., Superwizja w psychoterapii, GWP, Gdańsk 2004.

Mańkowska B., Superwizja. Jak chronić się przed wypaleniem zawodowym i utratą zdrowia, Warszawa 2020.

Krzyszkowski J. (red), Wybrane aspekty pracy socjalnej. Podręcznik dla pracowników socjalnych, Wrocław 2012.

Stoltzfus T., Sztuka zadawania pytań w coachingu. jak opanować najważniejszą umiejętność coacha?, Wrocław 2008.

Zakres tematów:

Superwizja w obszarze pomocy społecznej i pracy socjalnej - historia oraz regulacje prawne.

Analiza wybranych przesłanek uzasadniających wprowadzenie superwizji (m.in. kompetencje zawodowe, wartości w pracy socjalnej, dylematy etyczne pracownika socjalnego, metodyka działania pracownika socjalnego, stres zawodowy, konflikty w środowisku pracy, trudności w rozwoju zawodowym i skutecznej realizacji zadań).

Kontrakt superwizyjny w teorii oraz praktyce superwizyjnej.

Superwizja grupowa i indywidualna - organizacja i przebieg sesji superwizyjnej.

Gry transakcyjne w superwizji.

Wzorce komunikacji w superwizji.

Ewaluacja w superwizji pracy socjalnej.

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne: sytuacyjna, analiza przypadku, giełda pomysłów, dyskusja.

Metody i kryteria oceniania:

Forma zaliczenia przedmiotu: przygotowanie prezentacji (indywidualnie lub zespołowo) na temat zagadnień dotyczących superwizji w pracy socjalnej, aktywność podczas zajęć, praca pisemna (indywidualnie lub zespołowo) na temat przedstawiony na zajęciach organizacyjnych. Pozytywna ocena od 51% pkt. możliwych do uzyskania. Nieobecność na więcej niż połowie zajęć nie kwalifikuje do zaliczenia przedmiotu. Nieobecności zaliczane są w formie wypowiedzi ustnej.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)