Jęz. obcy [320-PS2-1JOB]
Rok akademicki 2020/21
Lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Jęz. obcy [320-PS2-1JOB] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2020/21 [2020]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 14 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Anna Kuzia |
Literatura: |
1. Bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com , www.linguahouse.com 2.Serwisy informacyjne :,https://edition.cnn.com/, https://www.bbc.com/ , https://www.newsweek.com/tech-science , https://www.theguardian.com/science, https://www.nature.com/ , https://www.sciencenewsforstudents.org/ , https://www.who.int/ 3. Wykłady internetowe i filmy przyrodnicze https://www.ted.com/ , National Geographic 4. Strony uniwersytetów, muzeów, towarzystw naukowych „Open Education Resources” :Royal Society of Biology Higher education (rsb.org.uk) , Royal Society of Chemistry Higher education teaching resources | RSC Education , University of Utah https://learn.genetics.utah.edu/ , Harvard Museum https://hmnh.harvard.edu/past-lecture-videos 5. McCarthy Michael, O’Dell Felicity.2010. Academic Vocabulary in Use: 50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice, Self-study and Classroom Use. Cambridge University Press. 6. Hewings Martin.2012. Cambridge Academic English: an Integrated Skills Course for EAP, Cambridge University Press. |
Zakres tematów: |
1. Kształcenie umiejętności tłumaczenia tekstów specjalistycznych z różnych dziedzin biologii, ćwiczenie słownictwa specjalistycznego. 2.Sformułowania publikacji naukowych, typowe zwroty i struktury zdań, język wypowiedzi ustnych i formalny język wypowiedzi pisemnych. 3. Wypowiedź pisemna – streszczenie artykułu naukowego, filmu naukowego, streszczenie pracy magisterskiej. 4. Wypowiedź ustna – umiejętność przekazania wiedzy specjalistycznej w formie prezentacji na podstawie tematyki pracy licencjackiej. 5. Wypowiedź ustna – dyskusja na temat artykułu z prasy naukowej, popularnonaukowej o najnowszych osiągnięciach w naukach ścisłych . |
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia językowe w mówieniu, pisaniu, czytaniu, ćwiczenia w tłumaczeniu tekstów, dyskusja, samodzielna praca z materiałem tekstowym i dźwiękowym, konsultacje |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach (dopuszczalne są 2 nieobecności w semestrze bez konieczności odpracowania), przygotowanie do zajęć i aktywność; zaliczenie na ocenę minimum dostateczną testu końcowego. Zdanie egzaminu końcowego na platformie Blackboard na ocenę dostateczną (łączna ocena z części pisemnej i prezentacji ustnej). 50% nieobecności na zajęciach dyskwalifikuje z możliwości przystąpienia do zaliczenia przedmiotu. |
Uwagi: |
Grupa 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.