Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

International security in Maghreb region in XX-XXI centuries. [350-MS2-2PF13] Rok akademicki 2020/21
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: International security in Maghreb region in XX-XXI centuries. [350-MS2-2PF13]
Zajęcia: Rok akademicki 2020/21 [2020] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Oksana Voytyuk
Literatura:

BOOKS:

1. Michael J. Willis. 2014. Politics and Power in the Maghreb Algeria, Tunisia, and Morocco from Independence to the Arab Spring. Oxford.

2. Bruce Maddy-Weitzman. 2011. The Berber Identity Movement and the Challenge to the North African States. University of Texas Press, Austin.

3. Barry Rubin (eds) 2010. Guide to Islamist Movements, M.E. Sharpe Armonk, New York London, England.

INTERNET SOURCES:

1. Issues of the Maghreb integration “The Cost of Non-Maghreb”, https://www.finances.gov.ma/Etude/depf/2008/2435_issuesofthemaghrebintegration.pdf

2. David A. Bolton. 2014, Understanding the Berbers. The Many Face of a Nomadic People. Boletin California Mission Studies Association 30(1):19-27.

3. The North African Military Balance: Force Developments in the Maghreb Anthony H. Cordesman Center for Strategic and International Studies, www.pdfs.semanticscholar.org/0e53/4d8477965c6a13b9eb4846267d3049d22ab8.pdf

4. Sven Biscop and Julien Sassel, MILITARY FACTORS IN THE MENA REGION: CHALLENGING TRENDS, http://www.iai.it/sites/default/files/menara_wp_6.pdf

5. U.N. Peacekeeping Operations in Africa September 23, 2019, https://fas.org/sgp/crs/row/R45930.pdf

6. Major János BESENYŐ, PEACEKEEPING MISSION IN MAGHREB: THE MINURSO, https://www.researchgate.net/publication/276280410_Peacekeeping_mission_in_Maghreb_The_MINURSO

7. Amel Boubekeur Samir Amghar, Islamist Parties in the Maghreb and Their Links with EU: Mutual Influences and the Dynamics of Democratisation, https://www.euromesco.net/wp-content/uploads/2017/10/200610-EuroMeSCo-Paper-1.55.pdf

8. Party Politics and the Prospects for Democracy in North Africa Lise Storm, https://www.rienner.com/uploads/5253236e1c043.pdf

9.Economic integration in the Maghreb, https://siteresources.worldbank.org/INTMENA/Resources/Maghrebpub.pdf

10. Djallil Lounnas and Nizar Messari, Algeria–Morocco Relations And Their Impact On The Maghrebi Regional System, https://www.iai.it/sites/default/files/menara_wp_20.pdf

11. Algeria, the Arab Maghreb Union and Regional Integration, http://ftp.euromesco.net/images/59_eng.pdf

12. American Policy in the Maghreb: The Conquest of a New Region? https://www.files.ethz.ch/isn/25177/WP%2013,%202006.pdf

13. Both Ends of the Spectrum: GCC-Maghreb Relations Florence Gaub, https://agsiw.org/wp-content/uploads/2017/12/Gaub_GCC-Maghreb_ONLINE-1.pdf

14. Yasmina Allouche, Regional Power Rivalry and the Failure of the Arab Maghreb Union REPORT. https://researchcentre.trtworld.com/images/files/reports/Arab-maghrib-union.pdf

Zakres tematów:

1. UWARUNKOWANIA HISTORYCZNE REGIONU (1-2)

2. ROZWÓJ PAŃSTW REGIONU PO UZYSKANIU NIEPODLEGŁOŚCI (3-4)

3. POTENCJAŁ WOJSKOWY PAŃSTW REGIONU (5-6)

4. PARTIE POLITYCZNE (7)

5. RUCHY ISLAMISTYCZNE (8-9)

6. KWESTIA BERBERYJSKA (10)

7. POLITYKA I GOSPODARKA (11)

8. RELACJE REGIONALNE (12-13)

9. STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE (14-15)

Metody dydaktyczne:

Metody podające – objaśnienie lub wyjasnienie

Metody praktyczne – pokaz

Metody problemowe – dyskusja dydaktyczna

Metody aktywizujące – metoda sytuacyjna (przypadków)

Metody i kryteria oceniania:

Jeśli zajęcia będą odbywały się online

Aby zaliczyć przedmiot niezbędnym jest:

1.Aktywny udział w zajęciach online (z wlączoną kamerą pod czas odpowiedzi - warunek niezbędny) oraz przygotowanie co najmniej 5 prezentacji na zadany temat przez każdego studenta

2. Napisanie esseju na wybrany temat (ok. 15 stron w języku polskim)

3. Dopuszcza się 1 nieobecność, resztę nieobecności student powinien zaliczyć w czasie dyżurów w trybie online

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)