Język angielski cz. IV [370-PN5-2LJA4]
Rok akademicki 2021/22
Lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język angielski cz. IV [370-PN5-2LJA4] | ||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2021/22 [2021]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Kuzia | ||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa Legal English: niezbędnik przyszłego prawnika; Sierocka H.; Beck; 2014 The Lawyer's English Language Coursebook (Second Edition); Mason C., Atkins R.; Global Legal English, 2016 Legal English Basics; Cyganik M.; Beck, 2018 Practical English for Lawyers. Handbook. Język angielski dla prawników; Konieczna-Purchała A.; Beck; 2014 Introduction to International Legal English; Krois-Lindner A., Firth M.; Cambridge; 2014 International Legal English; Krois-Lindner A., Firth M.; Cambridge; 2011 Career Paths: Law, Taylor J., Zeter J., Express Publishing, 2011 Literatura uzupełniająca English for Legal Professionals; Frost A.; Oxford; 2009 Test Your Professional English: Law; Brieger N.; Penguin English Guides, 2002 Key Legal Words, Kossakowska-Pisarek S., Niepytalska B.; WSP i Z. Koźmiński, 2004 Professional English in Use: Law; Brown G. D., Rice S.; Cambridge; 2007 Academic Vocabulary in Use; McCarthy M., O'Dell F.; Cambridge University Press; 2008 A course in English for Academic Purposes; De Chazal E., McCarter S., Rogers L., Moore J.; Oxford EAP; 2012 Britain for Learners of English; O'Driscoll J.; Oxford; 2009 Absolute Legal English; Callanan H., Edwards L.; Delta Publishing; 2010 Market Leader Business Law; Smith T.; Longman; 2006 Legal English; McKay W.R., Charlton H.E.,; Pearson Longman, 2005 bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers) www.oup.com/elt (Oxford University Press) www.pearsonelt.com (Pearson Longman) czasopisma i gazety: „Newsweek”, „The Guardian”, itp. serwisy informacyjne: www.bbcworld.com, www.euronews.net, www.ted.com, itp. |
||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Prawo cywilne – etapy procesu cywilnego. Delikt – rodzaje deliktów, konsekwencje prawne. Case study – proces o zniesławienie. Case study – odszkodowanie za produkt wadliwy. Prawo umów – rodzaje umów. Język umów – tłumaczenie i tworzenie umów. Prezentacja ustna z wybranej dziedziny prawa. Temat ogólny: Rozwój kariery zawodowej z uwzględnieniem umiejętności miękkich i potrzeby dokształcania się przez całe życie. |
||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie, pisanie, czytanie ,słuchanie w zakresie nauk prawniczych. Ćwiczenie umiejętności słuchania odbywa się w oparciu o krótkie filmy i wykłady z różnych dziedzin nauk prawniczych. Ćwiczenie umiejętności czytania odbywa się w oparciu o analizę anglojęzycznych tekstów prawniczych. Ćwiczenie umiejętności pisania odbywa się poprzez przygotowywanie streszczeń oraz dokumentów typowych dla zawodu prawniczego. Ćwiczenie umiejętności mówienia odbywa się w formie interakcji na zajęciach, pracy w parach i grupach, przedstawienia krótkiej prezentacji. |
||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Formy i warunki zaliczenia przedmiotu: - aktywny udział w zajęciach; - regularne przygotowanie do zajęć; - przedłożenie prac pisemnych (np. streszczenia, listy formalne, itp.); - przedstawienie prezentacji z uwzględnieniem treści i terminologii kierunkowej; -zdanie na min. 50% testów kontrolnych. Obecność na zajęciach (dopuszczalna jest jedna nieobecność w semestrze bez konieczności odpracowania). W przypadku dodatkowej nieusprawiedliwionej nieobecności na zajęciach od punktacji końcowej odejmowane są punkty (-8pkt.), w przypadku nieprzygotowania do zajęć od punktacji końcowej odejmowane są punkty (-4pkt.). W przypadku braku 50% punktów zaliczających lektorat student zobowiązany jest do streszczenia artykułu o tematyce kierunkowej (1 – 1.5 strony formatu A4). Do uzyskania zaliczenia niezbędna jest obecność na min. 50% zajęć, nie wliczając nieobecności usprawiedliwionych. Ocena po semestrze IV semestralny test zaliczeniowy 30% egzamin ustny – prezentacja 30% egzamin pisemny – pytania otwarte i zamknięte (czytanie, słuchanie, słownictwo) 40% Skala ocen: 51 – 60 % - 3.0 61 – 70 % - 3.5 71 – 80 % - 4.0 81 – 90 % - 4.5 91 – 100 % - 5.0 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.