Projektowanie włączające [380-S2-2YJEG]
Rok akademicki 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Projektowanie włączające [380-S2-2YJEG] | ||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2021/22 [2021]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Chańko-Kraszewska | ||||||||||||||||||||||
Literatura: |
M. Zemło M., A. Sakowicz – Boboryko, M. Bilewicz, M. Dziekońska, D. Otapowicz, J. Szada – Borzyszkowska, J. Mantur, W kierunku inkluzji społecznej. Potrzeby osób z niepełnosprawnością w mieście Białystok, Białystok – Gdańsk 2018. J. Grotowska-Leder, K. Faliszek (red.), Ekskluzja i inkluzja społeczna. Diagnoza – uwarunkowania – kierunki działań, Toruń 2005. W. Zawieska (red.), Projektowanie obiektów, pomieszczeń oraz przystosowanie stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych o specyficznych potrzebach – ramowe wytyczne, Warszawa 2014. |
||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Niepełnosprawność i jej oblicza. 2. Tworzenie środowiska włączającego - projektowanie uniwersalne i włączające. 3. Od teorii do praktyki - mini audyt (warsztat). 4. Teoria a rzeczywistość, czyli spotkania z osobami zmagającymi się z niepełnosprawnością lub/-i pracującymi z osobami niepełnosprawnymi. 5. Realizacja i prezentacja zadania projektowego (audyt dostępności wybranej placówki oraz opracowanie praktycznych rozwiązań z wykorzystaniem zasad projektowania uniwersalnego). |
||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody oparte na słowie: wykład, opowiadanie, pogadanka, opis, dyskusja, praca z książką; metody oparte na obserwacji i pomiarze: pokaz; metody oparte na praktycznej działalności studentów: warsztat; metody aktywizujące: burza mózgów, sytuacyjna, inscenizacji, problemowa itp |
||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenianie ciągłe. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest: obecność na zajęciach, aktywność, realizacja zadania praktycznego - mini audyt Wydziału Nauk o Edukacji, przygotowanie zadania projektowego - audytu wybranej placówki wg wytycznych podanych przez prowadzącą zajęcia. |
||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
1gr O-W |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.