Pisanie akademickie [350-HS1-1PIA]
Rok akademicki 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Pisanie akademickie [350-HS1-1PIA] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2021/22 [2021]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 11:30 - 13:00
sala 46 Budynek Wydziału Historii, Wydziału Filozofii i Wydziału Socjologii jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Monika Kozłowska-Szyc |
Literatura: |
Bielec Ewa, Janusz, Podręcznik do pisania prac albo technika pisania po polsku, Kraków 2000. Domańska E., Mikrohistorie, Poznań 2005. Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. G. Jurkowlaniec, Warszawa 2007. Hartley J., Academic Writing and Publishing. A practical Handbook, Routledge 2008. Kamień J., Podręcznik Autora, Gdańsk 2015. Swieżawski A., Warsztat naukowy historyka , Łódź 1978. Wojcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną, Warszawa 2005. Współczesna dydaktyka historii. Zarys encyklopedyczny, pod red. J. Maternickiego, Warszawa 2004, s. 253-254 (hasło: “opracowania historyczne”). Materiał ćwiczeniowy: wybrane artykuły, sprawozdania naukowe i recenzje z “Przeglądu Historycznego”, „Przeszłości Demograficznej Polski”, “Odrodzenia i Reformacji w Polsce” |
Zakres tematów: |
1. Organizacja procesu zbierania i porządkowania informacji z literatury i źródeł 2-5. Sposoby prezentacji wyników badań historycznych: prezentacja w Power Point oraz plakat naukowy; zasady konstrukcji prezentacji i wystąpienia naukowego; prezentacje studentów 6-7. Recenzja jako forma pisarstwa historycznego: zasady konstrukcji, lektura przykładowych recenzji; napisanie recenzji 8-9. Artykuł naukowy: zasady konstrukcji; lektura przykładowych artykułów naukowych i omówienie ich wad i zalet 10. Abstrakt 11. Sprawozdanie 12-13.Esej historyczny i artykuł popularnonaukowy: lektura przykładowych esejów, omówienie, napisanie artykułu popularyzatorskiego lub popularnego 14. Etyka pracy naukowej historyka |
Metody dydaktyczne: |
warsztaty grupowe, prace indywidualne studentów (pisemne), studium przypadku |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia, obok aktywności na zajęciach, jest zrobienie prezentacji, napisanie recenzji, abstraktu oraz artykułu popularyzatorskiego lub popularnego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.