Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Pisanie akademickie 350-HS1-1PIA
Rok akademicki 2021/22
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Pisanie akademickie 350-HS1-1PIA
Zajęcia Rok akademicki 2021/22 (2021) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Monika Kozłowska-Szyc
Literatura:

Bielec Ewa, Janusz, Podręcznik do pisania prac albo technika pisania po polsku, Kraków 2000.

Domańska E., Mikrohistorie, Poznań 2005.

Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. G. Jurkowlaniec, Warszawa 2007.

Hartley J., Academic Writing and Publishing. A practical Handbook, Routledge 2008.

Kamień J., Podręcznik Autora, Gdańsk 2015.

Swieżawski A., Warsztat naukowy historyka , Łódź 1978.

Wojcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną, Warszawa 2005.

Współczesna dydaktyka historii. Zarys encyklopedyczny, pod red. J. Maternickiego, Warszawa 2004, s. 253-254 (hasło: “opracowania historyczne”).

Materiał ćwiczeniowy: wybrane artykuły, sprawozdania naukowe i recenzje z “Przeglądu Historycznego”, „Przeszłości Demograficznej

Polski”, “Odrodzenia i Reformacji w Polsce”

Zakres tematów:

1. Organizacja procesu zbierania i porządkowania informacji z literatury i źródeł

2-5. Sposoby prezentacji wyników badań historycznych: prezentacja w Power Point oraz plakat naukowy; zasady konstrukcji prezentacji i wystąpienia naukowego; prezentacje studentów

6-8. Recenzja jako forma pisarstwa historycznego: zasady konstrukcji, lektura przykładowych recenzji; napisanie recenzji

9-11. Artykuł naukowy: zasady konstrukcji; lektura przykładowych artykułów naukowych i omówienie ich wad i zalet

12-13.Esej historyczny i artykuł popularnonaukowy: lektura przykładowych esejów, omówienie, napisanie artykułu popularyzatorskiego lub popularnego

14. Etyka pracy naukowej historyka

Metody dydaktyczne:

warsztaty grupowe, prace indywidualne studentów (pisemne), studium przypadku

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia, obok aktywności na zajęciach, jest zrobienie prezentacji, napisanie recenzji oraz artykułu popularyzatorskiego lub popularnego.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.