PNJA - gramatyka praktyczna 1 [340-AG1-1PGR]
Rok akademicki 2022/23
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | PNJA - gramatyka praktyczna 1 [340-AG1-1PGR] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2022/23 [2022]
(w trakcie)
Laboratorium [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Alina Suchowilska-Geniusz | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
F. V. Bywater. 1969. A Proficiency Course in English.Hodder and Stoughton. H. Gethin. 1983. Grammar in Context. Proficiency Level English. Collins ELT. B. D. Graver. 1999. Advanced English Practice. OUP. R. Quirk, S. Greenbaum, G.Leech, J. Svartvik. 2010. A Comprehensive Grammar of the English Language. Longman. M. Swan. 2005. Practical English Usage. OUP. A. J. Thomson, A. V. Martinet. 2000. A Practical English Grammar. OUP. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1.Wprowadzenie – podstawowe pojęcia gramatyczne i terminologia; 2. Czasy gramatyczne (omówienie, rodzaje czasowników, formy osobowe i bezosobowe, zmiany w pisowni form ciągłych i przeszłych, czasowniki nieregularne, użycie czasów w zdaniach czasowych i warunkowych, przysłówki w zdaniach czasowych); 3.Modalność (modalne czasowniki posiłkowe, prawdopodobieństwo, przymus, spekulacja oraz inne zastosowania); 4.Przyimki (wybrane przyimki czasu i miejsca, wyrażenia przyimkowe); 5.Rzeczowniki (rodzaje rzeczowników, liczba i rodzaj gramatyczny, dopełniacz saksoński, funkcja przymiotnikowa rzeczownika); 6. Przedimki; 7.Zaimki (zwrotne, nieokreślone, emfatyczne, wyrażenia ilościowe); 8. Przymiotniki (funkcja i pozycja w zdaniu, stopniowanie); 9. Przysłówki (rodzaje, forma, pozycja w zdaniu). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metoda eklektyczna - kognitywna, gramatyczno-tłumaczeniowa. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania: test gramatyczny po przerobieniu każdej partii materiału. Aby otrzymać ocenę dostateczną, należy uzyskać min. 60% z testu. Zaliczenie na podstawie średniej z sumy ocen cząstkowych. W przypadku nieobecności lub oceny niedostatecznej z kolokwium, konieczność zaliczenia testu na konsultacjach. Nieobecność na więcej niż dwóch zajęciach w trakcie semestru bez podania istotnego powodu, potwierdzonego odpowiednim dokumentem, jest równoznaczna z niezaliczeniem przedmiotu. Dostarczenie zwolnień lekarskich wymagane jest nie później niż dwa tygodnie po powrocie na zajęcia. Doskonała frekwencja i aktywne uczestnictwo w zajęciach mogą przyczynić się do podwyższenia oceny. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.