Seminarium doktorskie [270-NPS3-2SEMNP]
Rok akademicki 2022/23
Konwersatorium,
grupa nr 7
Przedmiot: | Seminarium doktorskie [270-NPS3-2SEMNP] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2022/23 [2022]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 7 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 1 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Dariusz Kijowski | ||||||||||||
Literatura: |
1. Ch. Frankfort-Nachmias, D. Nachmias, Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001. 2. K. Pujer, Przygotowywanie rozprawy doktorskiej. Aspekty teoretyczno-praktyczne, Exante Wydawnictwo Naukowe 2019. 3. A. Dudziak, A. Żejmo, Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Warszawa 2008. 4. A. Kociołek-Pęsa, M. Stępień (red.), Metody i techniki badań socjologiczno-prawnych, (w:) Leksykon socjologii prawa, Warszawa 2013. 5. A. Łopatka (red.), Metody badania prawa, Wrocław 1973. 6. E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003. 7. E. Glińska, Specyfika metodologiczna nauk społecznych, (w:) B. Poskrobko (red.), Metody badań naukowych z przykładami ich zastosowania, Białystok 2012. 8. J. Apanowicz, Metodologia ogólna, Gdynia 2002. 9. J. Apanowicz, Metodologiczne elementy procesu poznania naukowego w teorii organizacji i zarządzania, Gdynia 2000. 10. J. Apanowicz, Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej. Prace doktorskie. Prace habilitacyjne, Warszawa 2005. 11. J. Majchrzak, T. Mendel, Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1999. 12. J. Sztumski, Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005. 13. J. W. Creswell, Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2013. 14. M. Borucka-Arctowa, Badania socjologiczno-prawne a dogmatyka prawa, (w:) J. Wróblewski (red.), Zagadnienia metodologicznej prawoznawstwa. Materiały z sesji naukowej. Łódź 27-28 marca 1980 r., Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk-Łódź 1982. 15. M. Borucka-Arctowa, Podejście socjologiczne, (w:) A. Łopatka (red.), Metody badania prawa, Wrocław 1973. 16. M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2007. 17. R. Kolman, K. Szczepańska, Doktoraty i habilitacje. Poradnik realizacji, Toruń 2011. 18. S. Juszczyk, Badania ilościowe w naukach społecznych, Katowice 2005 19. S. Nowak, Metodologia badań społecznych, Warszawa 2010. 20. T. Barankiewicz, Współczesne metody badania prawa, Studia Prawnicze KUL 2010, nr 1. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
- ustalenia w zakresie realizacji Indywidualnego Planu Badawczego - konsultacje w zakresie kolejnych rozdziałów pracy doktorskiej; - dyskusja nad kolejnymi rozdziałami rozprawy doktorskiej; |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, prezentacja |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Analiza bieżących postępów doktoranta w zakresie realizacji Indywidualnego Planu Badawczego oraz przygotowywania poszczególnych rozdziałów rozprawy doktorskiej. Zaliczenie odbywa się na podstawie pisemnej opinii promotora o postępach doktoranta w realizacji indywidualnego planu badawczego, w tym zwłaszcza w zakresie przygotowywania rozprawy doktorskiej, na podstawie materiałów i efektów badań naukowych przedstawianych przez doktoranta do oceny. |
||||||||||||
Uwagi: |
SDNS_NP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.