PNJA Gramatyka praktyczna 1 [340-AS1-1PGR]
Rok akademicki 2023/24
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | PNJA Gramatyka praktyczna 1 [340-AS1-1PGR] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2023/24 [2023]
(zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Alina Suchowilska-Geniusz | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
M. Foley, D. Hall. 2018. My Grammar Lab. Advanced C1/C2. Pearson. F. V. Bywater. 1969. A Proficiency Course in English.Hodder and Stoughton. H. Gethin. 1983. Grammar in Context. Proficiency Level English. Collins ELT. B. D. Graver. 1999. Advanced English Practice. OUP. R. Quirk, S. Greenbaum, G.Leech, J. Svartvik. 2010. A Comprehensive Grammar of the English Language. Longman. M. Swan. 2005. Practical English Usage. OUP. A. J. Thomson, A. V. Martinet. 2000. A Practical English Grammar. OUP. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1.Podstawowe pojęcia gramatyczne i terminologia; 2. Czasy gramatyczne (omówienie, rodzaje czasowników, formy osobowe i bezosobowe, zmiany w pisowni form ciągłych i przeszłych, czasowniki nieregularne, użycie czasów w zdaniach czasowych i warunkowych, przysłówki w zdaniach czasowych); 3.Modalność (modalne czasowniki posiłkowe, prawdopodobieństwo, przymus, spekulacja oraz inne zastosowania); 4.Przyimki (wybrane przyimki czasu i miejsca, wyrażenia przyimkowe); 5.Rzeczowniki (rodzaje rzeczowników, liczba i rodzaj gramatyczny, dopełniacz saksoński, funkcja przymiotnikowa rzeczownika); 6. Przedimki; 7.Zaimki (zwrotne, nieokreślone, emfatyczne, wyrażenia ilościowe); 8. Przymiotniki (funkcja i pozycja w zdaniu, stopniowanie); 9. Przysłówki (rodzaje, forma, pozycja w zdaniu). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
praca indywidualna, w parach i grupowa |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania: test gramatyczny po przerobieniu każdej partii materiału. Aby otrzymać ocenę dostateczną, należy uzyskać min. 60% z testu. Zaliczenie na podstawie średniej z sumy ocen cząstkowych. W przypadku nieobecności lub oceny niedostatecznej z kolokwium, konieczność zaliczenia testu na konsultacjach. Nieobecność na więcej niż dwóch zajęciach w trakcie semestru bez podania istotnego powodu, potwierdzonego odpowiednim dokumentem, jest równoznaczna z niezaliczeniem przedmiotu. Dostarczenie zwolnień lekarskich wymagane jest nie później niż dwa tygodnie po powrocie na zajęcia. Doskonała frekwencja i aktywne uczestnictwo w zajęciach mogą przyczynić się do podwyższenia oceny. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Grupa nr 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.