Zarządzanie działem sprzedaży [530-ZS1-3SZDS]
Rok akademicki 2023/24
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Zarządzanie działem sprzedaży [530-ZS1-3SZDS] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2023/24 [2023]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 13:15 - 14:45
sala 133 Budynek Wydziału Ekonomii i Finansów i Wydziału Zarządzania jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Monika Garwolińska, Tomasz Raducha |
Literatura: |
Podstawowa 1. Cybulski K., Zarządzanie działem sprzedaży firmy, PWN, Warszawa. 2016 2. Grzybek R., Sprzedaż osobista i zarządzanie zespołem sprzedaży, Helion, Gliwice 2015 3. Niemczyk A., Jak zarządzać zespołem handlowym i przetrwać, Helion, Gliwice 2012 Uzupełniająca 1. Sobczyk G. (red.), Zarządzanie sprzedażą w przedsiębiorstwie handlowym i usługowym, PWE, Warszawa 2010 2. Sławińska M., Przedsiębiorstwo handlowe. Ekonomika-Zarządzanie-Procesy, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2013 3. Filipiak B., Ekonomika przedsiębiorstwa handlowego, CeDeWu, Warszawa 2015 |
Zakres tematów: |
1. Planowanie i organizowanie działalności sprzedażowej 2. Rola i zakres odpowiedzialności menedżera ds. sprzedaży 3. Rola i zadania personelu sprzedażowego w nowoczesnej firmie 4. Proces zarządzania personelem sprzedażowym i jego składowe 5. Rekrutacja personelu sprzedażowego 6. Kierowanie operacyjną działalnością personelu sprzedażowego 7. Systemy wynagradzanie i motywowanie sprzedawców 8. Szkolenia i coaching – podwyższanie kompetencji zespołu handlowców 9. Kontrola i monitoring działalności handlowej 10. Skuteczne zarządzanie konfliktami w zespole handlowym |
Metody dydaktyczne: |
Analiza case studies - opracowania indywidualne Projekty grupowe - opracowania w formie prezentacji wizualnej i bezpośredniej określonych zagadnień z tematyki zarządzania działalnością sprzedażową Dyskusje tematyczne |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena projektów indywidualnych na podstawie nadesłanych prezentacji Ocena projektów grupowych - na podstawie formy, treści merytorycznej i kreatywności prezentowanych rozwiązań Ocena aktywności podczas zajęć |
Uwagi: |
zimowy, ZS, dr M. Garwolińska, T. Raducha |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.