Ewaluacja i diagnoza szkolna [340-ON2-2EDR]
Rok akademicki 2023/24
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Ewaluacja i diagnoza szkolna [340-ON2-2EDR] | ||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2023/24 [2023]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 7 | ||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Alina Suchowilska-Geniusz | ||||||||||||||||||||||
Literatura: |
B. Niemierko, Ocenianie szkolne bez tajemnic, Warszawa 2002. Latkowska J., (2014) Ewaluacja krok po kroku. Podręcznik ewaluacji wewnętrznej programów profilaktycznych, Fundacja Paesterno, Warszawa A. Konieczna (red.), Diagnozowanie potrzeb edukacyjnych dziecka pod, Wydawnictwo APS,. Warszawa 2010. Ciężka B., (2010), Planowanie ewaluacji wewnętrznej w szkole (placówce) wraz z przykładami projektów ewaluacji. Ewaluacja w nadzorze pedagogiczny. Autonomia, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego B. Ciężka, A. Rybińska (red.) (2020), Ewaluacja w działaniach edukacyjnych, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa Mazurkiewicz G., (2010), Po co szkołom ewaluacja? Ewaluacja w nadzorze pedagogiczny. Autonomia, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego Mizerek H., (2010), Dyskretny urok ewaluacji. Ewaluacja w nadzorze pedagogiczny. Konteksty, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008. |
||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Po co szkołom ewaluacja - wprowadzenie do tematyki ewaluacji w szkole Podstawowe modele ewaluacji. Cele i struktura procesu ewaluacji. Zasady planowania ewaluacji wewnętrznej w szkole. Metody badawcze w ewaluacji. Formułowanie kryteriów oceniania w odniesieniu do wymagań programowych określonych w podstawie programowej. Ocenianie opisowe a ocenianie włączające – analiza przykładów. Konstruowanie testów – analiza przykładów. Kompetencje pedagoga ewaluatora. Koncepcje wykorzystywane w ewaluacji projektów rozwojowych i szkoleniowych. |
||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład konwersatoryjny dyskusja projekt |
||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Końcowa ocena będzie oparta na frekwencji, aktywnym uczestnictwie w zajęciach i pracach projektowych przygotowanych przez studentów. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze. Zwolnienia lekarskie muszą być dostarczane nie później niż dwa tygodnie po przebytej chorobie. Przypadki studentów, którzy z poważnych przyczyn zdrowotnych nie będą mogli uczestniczyć w zajęciach będą rozpatrywane indywidualnie. |
||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Grupa nr 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.