Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ewaluacja i diagnoza szkolna [340-ON2-2EDR] Rok akademicki 2023/24
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Ewaluacja i diagnoza szkolna [340-ON2-2EDR]
Zajęcia: Rok akademicki 2023/24 [2023] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 9:45 - 11:15
sala 29
Budynek Instytutu Neofilologii jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Alina Suchowilska-Geniusz
Literatura:

B. Niemierko, Ocenianie szkolne bez tajemnic, Warszawa 2002.

Latkowska J., (2014) Ewaluacja krok po kroku. Podręcznik ewaluacji wewnętrznej programów profilaktycznych, Fundacja Paesterno, Warszawa

A. Konieczna (red.), Diagnozowanie potrzeb edukacyjnych dziecka pod, Wydawnictwo APS,. Warszawa 2010.

Ciężka B., (2010), Planowanie ewaluacji wewnętrznej w szkole (placówce) wraz z przykładami projektów ewaluacji. Ewaluacja w nadzorze pedagogiczny. Autonomia, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

B. Ciężka, A. Rybińska (red.) (2020), Ewaluacja w działaniach edukacyjnych, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa

Mazurkiewicz G., (2010), Po co szkołom ewaluacja? Ewaluacja w nadzorze pedagogiczny. Autonomia, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

Mizerek H., (2010), Dyskretny urok ewaluacji. Ewaluacja w nadzorze pedagogiczny. Konteksty, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008.

Zakres tematów:

Po co szkołom ewaluacja - wprowadzenie do tematyki ewaluacji w szkole

Podstawowe modele ewaluacji. Cele i struktura procesu ewaluacji.

Zasady planowania ewaluacji wewnętrznej w szkole.

Metody badawcze w ewaluacji.

Formułowanie kryteriów oceniania w odniesieniu do wymagań programowych określonych w podstawie programowej.

Ocenianie opisowe a ocenianie włączające – analiza przykładów.

Konstruowanie testów – analiza przykładów.

Kompetencje pedagoga ewaluatora.

Koncepcje wykorzystywane w ewaluacji projektów rozwojowych i szkoleniowych.

Metody dydaktyczne:

wykład konwersatoryjny

dyskusja

projekt

Metody i kryteria oceniania:

Końcowa ocena będzie oparta na frekwencji, aktywnym uczestnictwie w zajęciach i pracach projektowych przygotowanych przez studentów.

Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszcza się dwie nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze. Zwolnienia lekarskie muszą być dostarczane nie później niż dwa tygodnie po przebytej chorobie.

Przypadki studentów, którzy z poważnych przyczyn zdrowotnych nie będą mogli uczestniczyć w zajęciach będą rozpatrywane indywidualnie.

Uwagi:

Grupa nr 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)