Podstawy komunikacji międzykulturowej [340-RM1-2PKM]
Rok akademicki 2024/25
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy komunikacji międzykulturowej [340-RM1-2PKM] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Rok akademicki 2024/25 [2024]
(w trakcie)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Marzanna Karolczuk | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Podstawowa: Budzanowska-Drzewiecka, M., Marcinkowski, A. S., Motyl-Adamczyk, A., 2016. Różnice kulturowe w komunikacji biznesowej, Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Głażewska, E. Kusio, U., 2012. Komunikacja niewerbalna, Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. Hofstede, G., 2000. Kultury i organizacje: Zaprogramowanie umysłu. Warszawa: Polskie Wydawnictwo ekonomiczne. Karolczuk M., 2016. Nauczanie języka rosyjskiego jako drugiego języka obcego w Polsce z perspektywy edukacji międzykulturowej, Białystok: Wydawnictwo Prymat, Białystok. Uzupełniająca: Boski, P. 2009. Kulturowe ramy zachowań społecznych: podręcznik psychologii interkulturowej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Zenderowski, R. Koziński, A. 2022. Różnice kulturowe w biznesie, Warszawa : CeDeWu, Inna, wynikająca z bieżących potrzeb. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Treści zakładają budowanie wiedzy i umiejętności z zakresu różnic kulturowych (odmienne priorytety kulturowe), podkreślenie roli wartości kulturowych w porozumiewaniu się osób pochodzących z odmiennych kultur (kwestia inności/obcości, komunikacja międzykulturowa w dyplomacji, w życiu codziennym, w kontaktach interpersonalnych), a także zaprezentowanie problemów wynikających z nieznajomości różnic kulturowych. Kurs obejmuje następujące zagadnienia: • Koncepcje kultury • Teorie wymiarów kultury • Uprzedzenia kulturowe • Komunikacja niewerbalna • Kompetencja interkulturowa w kontekście prywatnym i zawodowym • Techniki treningu interkulturowego |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody aktywizujące, np. dyskusja, prezentacja, projekty, metoda problemowa |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu na ocenę. Oceny cząstkowe za wykonane zadanie (analiza tekstów, udział w dyskusjach, rozwiązywanie problemów, przygotowanie wypowiedzi ustnej wspomaganej prezentacją, wykonanie zadań pisemnych itp) Nieobecności: – student nie otrzymuje zaliczenia, jeśli opuści powyżej 30% zajęć, – student może mieć jedną nieobecność nieusprawiedliwioną. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Grupa B |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.