Język rosyjski I [490-MS2-1JRO1]
Rok akademicki 2024/25
Lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język rosyjski I [490-MS2-1JRO1] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2024/25 [2024]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 7 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Maryna Michaluk |
Literatura: |
ЕС и Я - materiały wydane przez Komisję Europejską (wybrane fragmenty) Aktualne artykuły z Internetu. A. Bartosiewicz, A. Kaźmierak, L. Kędzierska, Język rosyjski dla studentów politologii, Lublin 2001. Русский язык в дипломатических и международных отношениях [on-line: https://na-journal.ru/1-2024-filologiya-lingvistika/8792-russkii-yazyk-v-diplomaticheskih-i-mejdunarodnyh-otnosheniyah#] Далкылыч Л.Ч. Роль русского языка на международной арене // Филология и литературоведение. 2014. № 2 [on-line: https://philology.snauka.ru/2014/02/672] |
Zakres tematów: |
Studenci pracują w zespole. Ich zadanie to zgromadzenie podstawowych informacji o UwB i Wydziale Stosunków Międzynarodowych, przygotowanie informacji o kierunkach studiowania, życiu studenckim (gdzie mieszkać, gdzie zjeść, jak się poruszać po mieście). Ponadto, w swoim projekcie mieli zawrzeć słowniczek z przydatnymi zwrotami i wyrażeniami (dotyczącymi Wydziału, kierunku studiów, miasta). Całość wykonana w języku rosyjskim. |
Metody dydaktyczne: |
Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Zajęcia prowadzone metodą projektową Problem Based Learning (PBL). Pod kierunkiem i przy wsparciu lektora studenci w grupach 3-4 osobowych opracowują projekt, dotyczący przygotowania przewodnika po Wydziale Stosunków Międzynarodowych dla studentów zagranicznych, którzy przyjeżdżają na ten Wydział w ramach programu Erasmus+ (lub dowolnego innego programu wymiany). Studenci doskonalą przede wszystkim umiejętność swobodnego wypowiadania się w języku obcym przy okazji rozwijając kompetencje miękkie takie jak umiejętność prowadzenia dyskusji, pracy w zespole, krytycznego wyszukiwania i przetwarzania informacji itp. |
Metody i kryteria oceniania: |
Praca studentów oceniana przez lektora zarówno w trakcie pracy nad projektem, jak również efekt końcowy. Ocena indywidualna uwzględnia m.in.: - prezentację projektu i umiejętność prowadzenia dyskusji - umiejętności językowe, tj. poziom językowy, zakres i poprawność struktur gramatyczno-leksykalnych, płynność wypowiedzi - wkład w pracę grupy, tj. zaangażowanie, współpraca, wykonanie przydzielonych zadań, znajomość wszystkich elementów projektu Ocena grupowa uwzględnia m.in.: - wstępną prezentację projektu - poszczególne etapy pracy nad projektem, np. wybór i weryfikacja informacji, opracowanie prezentacji, opracowanie ulotki - opracowanie słowniczka językowego dla pozostałych studentów - opracowanie zadań językowych dla pozostałych studentów |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.