(in Polish) 3L stac. I. st. studia filozofii i etyki - przedmioty fakultatywne (course group defined by Faculty of History and Sociology)
Course group schedules
Key
If course is offered then a registration cart will be displayed.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Use one of the "i" icons below for additional information.
2024 - Academic year 2024/2025 (there could be semester, trimester or one-year classes) |
Actions | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2024 | |||||||
500-FS1-3FCZM8 |
![]() |
Classes
Academic year 2024/2025
Groups
Brief description
(in Polish) Przedmiot ma na celu wielowymiarową analizę miejsca i relacji człowieka z miejscem. Omawiane będą kwestie takie jak: koncepcje miejsca, cechy miejsca, brak miejsca i nie-miejsca, zamieszkiwanie, mieszkańcy i goście/obcy w miejscu/ w domu i inne. Omawiając relacje człowieka w i z miejscem przyjrzymy się m. in. znaczeniu i doświadczaniu miejsca, przywiązaniu do miejsca i na roli jaką tutaj odgrywają nowe technologie. Analizując znaczenie i relacje człowieka z miejscem szczególnie skupimy się na mobilności ale i niemobilność, związku /przywiązaniu migranta do miejsca, z którego wyjechał i do którego przyjechał oraz do którego powrócił. Skupimy się też na analizie przestrzeni np miejskiej, koncentracji, segregacji, dzielnicach biednych/bogatych, migranckich/„tubylczych” i.in. Przedmiot prowadzony jest w formie konwersatorium w oparciu o wybrane pozycje z literatury. |
|
||||
500-FS1-3FFG6 |
![]() |
Classes
Academic year 2024/2025
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
500-FS1-3FKI7 |
![]() |
Classes
Academic year 2024/2025
Groups
Brief description
(in Polish) Celem fakultetu jest refleksja nad problemem kultury indywidualizmu i jego współczesnymi reinterpretacjami. W ramach przedmiotu podjęta zostanie analiza tego, w jaki sposób elementy charakterystyczne dla postfordowskiej gospodarki (np. technologia, kreatywność, samorealizacja) kształtują organizację życia jednostki i przekształcają kolejne sfery życia w obiekt zarządzania i twórczej troski o siebie (m.in. ciało, podmiotowość, emocje). |
|
||||
500-FS1-3FMAS5 |
![]() |
Classes
Academic year 2024/2025
Groups
Brief description
(in Polish) W trakcie zajęć studenci poznają problematykę związaną z refleksją nad współczesnym muzealnictwem związana z paradygmatem krytycznych studiów muzealnych w kontekście społecznej roli i znaczenia placówek muzealnych. Zakres tematów obejmować będzie następujące zagadnienia: Spory o definicję muzeum Muzeum krytyczne Obiekt muzealny i jego znaczenie Ekspozycja muzealna jako sposób komunikacji Muzeum w otoczeniu społecznym Muzealne narracje o przeszłości Trudne tematy w muzeach Zwrot edukacyjny w instytucjach muzealnych Współczesne muzeum: miejsce nauki czy rozrywki? Muzeum partycypacyjne Muzea w zmieniającej się rzeczywistości społecznej W trakcie kursu Studenci wezmą udział w wizytach studyjnych w wybranych oddziałach Muzeum Podlaskiego w Białymstoku, Muzeum Pamięci Sybiru oraz Muzeum Wojska |
|
||||
500-FS1-2FPWZ4 |
![]() |
Classes
Academic year 2024/2025
Groups
Brief description
(in Polish) Myślenie europejskiego Wschodu, czy jednak Zachodu? Inspiracje starożytne, czy aptycypacja tego, co dopiero ma w filozofii nadejść? Pretekstem i swoistą soczewką do rozważenia tak ogólnych zestawień posłuży postać Hryhorija Skoworody, najważniejszego w dziejach filozofii ukraińskiej myśliciela, którego, mimo jego emblematyczności, bardzo trudno jest zaklasyfikować do tego czy innego nurtu, a nawet do tej czy innej epoki, natomiast interpretacja jego dzieł wymaga uwzględnienia i zestawienia zaskakujących niekiedy źródeł i kontekstów, w tym m.in. szkoły aleksandryjskiej czy mistyki niemieckiej, a także zainteresowania ze strony strukturalistów i przedstawicieli tradycji hermeneutycznej w XX w. |
|
||||
500-FS1-2FPWB3 |
![]() |
Classes
Academic year 2024/2025
Groups
Brief description
No brief description found, go to course home page to get more information.
|
|
||||
500-FS1-2FWPR1 |
![]() |
Classes
Academic year 2024/2025
Groups
Brief description
(in Polish) Barbara Skarga pisała, że „zapanował kryzys wyobraźni”. Podczas zajęć zastanowimy się nad tym, czy antropocen – epoka, w której człowiek wywiera wpływ na życie (na) Ziemi na bezprecedensową skalę – pobudza naszą wyobraźnię do działania i wyciąga ją z zapaści, czy wprost przeciwnie – pogłębia jej kryzys. Jak wyobrażamy sobie samych siebie i nasze relacje ze światem dziś? Jak mierzymy się z wyzwaniami środowiskowymi i społecznymi? Jak i czy wyobrażamy sobie naszą przyszłość? Czym owa przyszłość może się stać? Na pytania te odpowiedzi poszukamy u dzisiejszych utopistów, pisarek science fiction, cyborgów i transhumanistów oraz posthumanistek. |
|
||||