2L stac. II stopnia studia biologiczne-przedm.specjalistyczne (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Biologii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | |||||
320-BS2-1BHB |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami prawnymi dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny obowiązującymi w szkole i nauczyciela biologii prowadzącego zajęcia edukacyjne z uczniami. |
|
||
320-BS2-1DPE |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie: • problematyki diagnozy pedagogicznej, diagnozy problemów wych.,społ. • analizy etapów diagnozowania, diagnoz cząstkowych, • metod stawiania diagnoz, • rozpoznania potrzeb opiekuńczych i edukacyjnych. |
|
||
320-BS2-1DBP |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założeniem przedmiotu dydaktyka biologii w szkole podstawowej jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności niezbędne do wykonywania zawodu nauczyciela biologii w szkole podstawowej. Podczas zajęć studenci poznają założenia oraz warunki zapewniania wysokiej skuteczności i efektywności nauczania biologii. Zakłada się wyposażenie studentów w umiejętności analizy podstawy programowej, analizy i modyfikacji programów nauczania, konstruowania rozkładów materiału, planów wynikowych i metodycznych w zależności od założonych celów, przyjętej strategii kształcenia oraz zrozumienie przez studentów przebiegu procesu kształtowania pojęć i umiejętności biologicznych. Podczas zajęć z przedmiotu dydaktyka biologii będzie także kształtowane przekonanie studentów o konieczności ustawicznego uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu dydaktycznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji. |
|
||
320-BS2-2DBPp |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest wyposażenie uczniów w umiejętności dokonywania dydaktycznej transformacji wiedzy biologicznej z poziomu uniwersyteckiego na poziom szkoły ponadpodstawowej oraz umiejętności kształtowania u uczniów kompetencji kluczowych na lekcjach biologii. |
|
||
320-BS2-2EMG |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest poznanie zagadnień związanych z emisją głosu. Budowa, działanie i ochrona narządu mowy. Zasady emisji głosu, posługiwanie się aparatem emisji głosu zgodnie z zasadami. Skuteczne korygowanie błędów językowych i doskonalenie aparatu emisji głosu nauczyciela. Problematykę pracy z uczniami z ograniczoną znajomością języka polskiego lub zaburzeniami komunikacji językowej. Znaczenie języka jako narzędzia pracy nauczyciela: metody porozumiewania się w celach dydaktycznych – sztuka wykładania i zadawania pytań, sposoby zwiększania aktywności komunikacyjnej uczniów, praktyczne aspekty wystąpień publicznych – poprawność językową, etykę języka, etykietę korespondencji tradycyjnej i elektronicznej. Poprawne posługiwanie się językiem polskim. |
|
||
320-BS2-2IPU |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu studenci poznają metody pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych ze szczególnym zwróceniem uwagi na uczniów zdolnych. Opanują umiejętności związane z planowaniem pracy/zadań dla uczniów o zróżnicowaniach zdolnościach i motywacjach do nauki. Studenci pogłębiają wiedzę dotyczącą edukacji włączającej. |
|
||
320-BS2-1PEO |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest ogólne przygotowanie pedagogiczne obejmujące opanowanie podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu pedagogiki. Studenci w ramach przedmiotu będą przygotowywani do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela. |
|
||
320-BS2-1POD |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem realizacji treści wykładów z "Podstaw dydaktyki" jest ukształtowanie wiedzy studentów o współczesnym środowisku edukacyjnym, zdobycie przez studentów wiedzy o dydaktyce jako subdyscyplinie pedagogicznej; poznanie i zrozumienie współczesnych teorii uczenia się i nauczania, jak i różnych ujęć koncepcji szkoły; poznanie wybranych elementów procesu projektowania działań dydaktycznych i elementów procesu porozumiewania się z uczniami w środowisku klasy szkolnej. Celem realizacji treści przedmiotu "Podstawy dydaktyki" w zakresie ćwiczeń jest zdobycie przez studentów wiedzy o procesie uczenia się i nauczania, wybranych elementach instrumentarium pracy dydaktycznej nauczyciela, kształtowanie umiejętności niezbędnych do projektowania zajęć dydaktycznych oraz rozwijanie kompetencji społecznych wymaganych do wykonywania zadań zawodowych wynikających z przyszłej roli nauczyciela. |
|
||
320-BS2-1PPO |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
320-BS2-1PzOSP |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem praktyki zawodowej w szkole podstawowej pod opieką dydaktyka jest zdobywanie doświadczenia związanego z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela, konfrontowanie nabytej wiedzy z dydaktyki biologii z rzeczywistością pedagogiczną w szkole podstawowej. Realizacja praktyki jest zintegrowana z zajęciami z zakresu dydaktyki biologii. |
|
||
320-BS2-2PSP |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem praktyki zawodowej w szkole podstawowej pod opieką dydaktyka jest zdobywanie doświadczenia związanego z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela, konfrontowanie nabytej wiedzy z dydaktyki biologii z rzeczywistością pedagogiczną w szkole podstawowej. |
|
||
320-BS2-2PSPp |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci poznają podstawowe etapy i uwarunkowania prawidłowego kształtowania pojęć i umiejętności biologicznych oraz kompetencji kluczowych i przedmiotowych, analizują specyfikę i prawidłowości uczenia się biologii w szkole ponadpodstawowej. |
|
||
320-BS2-2PZoSPp |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym celem zajęć jest powiązanie zagadnień teoretycznych z działaniem praktycznym |
|
||
320-BS2-1PRO |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
320-BS2-2PSS |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia łączą w sobie teoretyczne, metodologiczne i praktyczne zagadnienia psychologii społecznej i uwzględniają ich wartość praktyczną w obszarach edukacyjnych. |
|
||
320-BS2-2SOP |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest: 1) wprowadzenie podstawowych pojęć z zakresu prawa oświatowego; 2) przedstawienie założeń prawa oświatowego w Polsce; 3) prezentacja podstaw prawnych organizacji i funkcjonowania systemu edukacji w Polsce; 5) kształtowanie umiejętności analizy oraz interpretacji podstawowych zasad polityki oświatowej, także w ujęciu komparatywnym. System oświaty: organizacja i funkcjonowanie systemu oświaty, podstawowe zagadnienia prawa oświatowego, krajowe i międzynarodowe regulacje dotyczące praw człowieka, dziecka, ucznia oraz osób z niepełnosprawnościami, znaczenie pozycji szkoły jako instytucji edukacyjnej, funkcje i cele edukacji szkolnej, modele współczesnej szkoły, zagadnienie prawa wewnątrzszkolnego, podstawę programową w kontekście programu nauczania oraz działania wychowawczo-profilaktyczne, tematykę oceny jakości działalności szkoły lub placówki systemu oświaty. |
|
||
320-BS2-2TIB |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot zapoznaje studentów z nowoczesnymi narzędziami cyfrowymi wspierającymi nauczanie biologii. Uczestnicy poznają interaktywne prezentacje, quizy, wirtualne laboratoria, symulacje oraz technologie AR i VR. Omówione zostaną także aplikacje mobilne i narzędzia do analizy danych biologicznych. Studenci zdobędą praktyczne umiejętności w tworzeniu multimedialnych scenariuszy lekcyjnych. |
|
||
320-BS2-2TWY |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Teoria wychowania jest przedmiotem, który pomoże studentom zrozumieć czym jest proces wychowania, jaka jest jego struktura oraz prawidłowości i uwarunkowania. Zadaniem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę, która pozwoli im podjąć problematykę wychowania w zakresie kształtowania postaw wobec innych ludzi, norm i wartości, cech osobowych osób wychowywanych, zarówno w swojej pracy zawodowej, jak też w dalszych studiach. Zdobyta na ten wiedza umożliwi jej praktyczne zastosowanie w codzienności wychowawczej. Zakres tematyczny: podstawowe treści z zakresu metodologicznych i aksjologicznych zagadnień teorii wychowania oraz struktury i uwarunkowań procesu wychowania. |
|
||
320-BS2-1TKR |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Treści Teorie i poziomy twórczości, podejścia do wyjaśniania fenomenu twórczości w psychologii i pedagogice twórczości. Twórczość w szkole - cechy dotychczasowych podejść. Diagnoza potencjału twórczego uczniów - metody badań. Metody rozwijania kompetencji twórczych uczniów. Kompetencje twórcze nauczycieli |
|
||
320-BS2-1WDP |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu nabycie podstawowej wiedzy w zakresie rozpoznawania i opisu interesujących diagnostę stanów rzeczy, stawiania trafnych i rzetelnych diagnoz psychopedagogicznych za pomocą odpowiednich metod, technik i narzędzi badawczych, ich ocenę i interpretację. Celem zaprojektowania działań zapobiegawczych (profilaktycznych) lub korekcyjnych oraz podjęcia adekwatnych form wsparcia i pomocy. |
|
||
320-BS2-1WKI |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i wyćwiczenie podstawowych umiejętności z zakresu procesów komunikowania interpersonalnego takich jak: aktywne słuchanie, efektywne nadawanie, komunikacja jedno- i dwukierunkowa, komunikacja werbalna i niewerbalna, a także z zakresu identyfikowania barier i trudności w procesie komunikowania się. Ponad to celem jest nabycie umiejętności autoprezentacji, porozumiewania się emocjonalnego, porozumiewania się w sytuacji konfliktowej, asertywnego komunikowania się oraz budowania korzystnych relacji interpersonalnych. Podczas zajęć student pozna i nauczy się stosować metody usprawniania komunikacji z uczniem oraz między uczniami, techniki wspomagania samodzielnego i krytycznego analizowania sposobu komunikacji przez uczniów, kreatywnego szukania rozwiązań ich konfliktów interpersonalnych, a także tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji w klasie szkolnej i poza nią. Omówiona zostanie także rola nawiązywania współpracy ze środowiskiem pozaszkolnym. |
|
||