Moduł spec. 1 rok sem. letni Matematyka - 2 stopień (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Matematyki)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023 - Rok akademicki 2023/24 2024 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2023 | 2024 | |||||
360-MS2-1DP |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie: • problematyki diagnozy pedagogicznej, diagnozy problemów wych.,społ. • analizy etapów diagnozowania, diagnoz cząstkowych, • metod stawiania diagnoz, • rozpoznania potrzeb opiekuńczych i edukacyjnych. |
|
||
360-MS2-1DYD |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest nabycie przez studenta wiedzy i umiejętności niezbędnych w nauczaniu matematyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. |
|
||
360-MS2-1PPR |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie się studentów z zasadami pracy opiekuńczo-wychowawczej nauczyciela oraz kształcenie umiejętności długofalowego i krótkofalowego planowania pracy, wprowadzenie do różnorodnych zagadnień związanych z kierowaniem klasą szkolną jako grupą społeczną. |
|
||
360-MS2-1POD |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem realizacji treści przedmiotu "Podstawy dydaktyki" w zakresie ćwiczeń jest zdobycie przez studentów wiedzy o procesie uczenia się i nauczania, wybranych elementach instrumentarium pracy dydaktycznej nauczyciela, kształtowanie umiejętności niezbędnych projektowania zajęć dydaktycznych oraz rozwijanie kompetencji społecznych wymaganych do wykonywania zadań zawodowych wynikających z przyszłej roli nauczyciela. Celem realizacji treści wykładów z "Podstaw dydaktyki" jest ukształtowanie wiedzy studentów o współczesnym środowisku edukacyjnym, zdobycie przez studentów wiedzy o dydaktyce jako subdyscyplinie pedagogicznej; poznanie i zrozumienie współczesnych teorii uczenia się i nauczania, jak i różnych ujęć koncepcji szkoły; poznanie wybranych elementów procesu projektowania działań dydaktycznych i elementów procesu porozumiewania się z uczniami w środowisku klasy szkolnej. |
|
||
360-MS2-2PZPP |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Jest to pierwsza praktyka w szkole (tzw. pedagogiczno-psychologiczna). Jej celem głównym jest zapoznanie studenta ze specyfiką pracy wychowawczo-opiekuńczej i funkcjonowaniem szkoły w tym zakresie. |
|
||
360-MS2-1TK |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Treści: Teorie i poziomy twórczości, podejścia do wyjaśniania fenomenu twórczości w psychologii i pedagogice twórczości. Twórczość w szkole - cechy dotychczasowych podejść. Diagnoza potencjału twórczego uczniów - metody badań. Metody rozwijania kompetencji twórczych uczniów. Kompetencje twórcze nauczycieli. |
|
||
360-MS2-1WD |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Laboratoria mają na celu nabycie podstawowej wiedzy w zakresie rozpoznawania i opisu interesujących diagnostę stanów rzeczy, stawiania trafnych i rzetelnych diagnoz psychopedagogicznych za pomocą odpowiednich metod, technik i narzędzi badawczych, ich ocenę i interpretację. Celem zaprojektowania działań zapobiegawczych (profilaktycznych) lub korekcyjnych oraz podjęcia adekwatnych form wsparcia i pomocy. |
|
||
360-MS2-1WK |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i wyćwiczenie podstawowych umiejętności z zakresu procesów komunikowania interpersonalnego takich jak: aktywne słuchanie, efektywne nadawanie, komunikacja jedno- i dwukierunkowa, komunikacja werbalna i niewerbalna, a także z zakresu identyfikowania barier i trudności w procesie komunikowania się. Ponad to celem jest nabycie umiejętności autoprezentacji, porozumiewania się emocjonalnego, porozumiewania się w sytuacji konfliktowej, asertywnego komunikowania się oraz budowania korzystnych relacji interpersonalnych. Podczas zajęć student pozna i nauczy się stosować metody usprawniania komunikacji z uczniem oraz między uczniami, techniki wspomagania samodzielnego i krytycznego analizowania sposobu komunikacji przez uczniów, kreatywnego szukania rozwiązań ich konfliktów interpersonalnych, a także tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji w klasie szkolnej i poza nią. Omówiona zostanie także rola nawiązywania współpracy ze środowiskiem pozaszkolnym. |
|
||