Przygotowanie Pedagogiczne Rozkład (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2024 | |||||
380-SPPR-1BIH |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-SPPR-1DPD |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-SPPR-1JOI |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W toku zajęć student zapozna się ze sztuką prowadzenia lekcji, a także stylami i technikami pracy z uczniami . Rozwinie kompetencje merytoryczne, dydaktyczne i wychowawcze . |
|
||
380-SPPR-1EMG |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-SPPR-1JOG |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest ukazanie złożoności organizacji pracy uczniów klas 1-3 z uwzględnieniem ich indywidulanych potrzeb i możliwości. Podstawowe pojęcia i założenia indywidualizacji w pracy z uczniami, uwzględniające pracę z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych (m.in. uczeń zdolny, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; z problemami emocjonalnymi i społecznymi). Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów. Sposoby organizowania środowiska edukacyjnego sprzyjającego indywidualnemu rozwojowi ucznia. Sposoby indywidualizacji pracy. Personalizacja procesu uczenia się. Projektowanie sytuacji edukacyjnych wynikających z założeń indywidualizacji w klasach. |
|
||
380-SPPR-1JOF |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-SPPR-1IAR |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-SPPR-1JOJ |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-SPPR-1POG |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z przedmiotem badań i systemem pojęciowym współczesnej pedagogiki oraz z miejscem i znaczeniem nauk pedagogicznych w systemie innych nauk. Zapoznanie słuchaczy z podstawowymi kategoriami używanymi w badaniach nad edukacją i wychowaniem oraz relacją teorii pedagogicznej z praktyką edukacyjną. Słuchacze w ramach przedmiotu poznają koncepcje pracy nauczyciela, zasady etyki zawodowej oraz uwarunkowania sukcesów zawodowych. Studenci będą przygotowywani do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela. |
|
||
380-SPPR-1JOD |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z zasadami, metodami i formami pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela, elementami warsztatu pracy pedagoga. Istotą zajęć jest planowanie działań wychowawczych, dydaktycznych nauczyciela na podstawie analizy środowiska szkolnego i rodzinnego oraz możliwości rozwojowych uczniów. Zajęcia rozwiną umiejętności prospektywnego planowania pracy w zakresie opieki i wychowania dzieci i młodzieży oraz projektowania zajęć dydaktycznych z uwzględnieniem ewaluacji procesu kształcenia. Wprowadzą do różnorodnych zagadnień związanych z kierowaniem klasą szkolną jako grupą społeczną oraz kreowaniem sytuacji dydaktycznych służących aktywności i rozwojowi zainteresowań uczniów, a także popularyzacji wiedzy w zakresie edukacyjnego zastosowania mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnych. |
|
||
380-SPPR-1JAZ |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem realizacji przedmiotu jest poznanie wiadomości z zakresu zagadnień dydaktycznych dotyczących specyfiki i uwarunkowań współczesnego procesu kształcenia. Zamierzeniem realizacji przedmiotu jest również kształtowanie umiejętności w zakresie rozwiązywania problemów edukacyjnych w symulowanych sytuacjach oraz rozwijanie kompetencji społecznych związanych z działalnością edukacyjną. |
|
||
380-SPPR-1HEO |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rys historyczny psychologii jako nauki. Przedstawienie przedmiotu psychologii i jej celów. Omówienie podstawowych koncepcji osobowości (pojęcia, struktura, kryteria dojrzałej osobowości). Zagadnienia różnic indywidualnych (inteligencja, temperament). Możliwości wykorzystania wiedzy psychologicznej w pracy pedagogicznej. |
|
||
380-SPPR-1JNZ |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-SPPR-1JKY |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-SPPR-1JOC |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-SPPR-1JOH |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-SPPR-1JOE |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W czasie uczestnictw a w zajęciach student pozna konwencjonalne i niekonwencjonalne metody nauczania, w tym metody aktywizujące i metodę projektów, proces uczenia się przez działanie, odkrywanie lub dociekanie naukowe oraz pracę badawczą ucznia, a także zasady doboru metod nauczania typowych dla danego przedmiotu lub rodzaju zajęć. |
|
||
380-SPPR-1AEE |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest: dostarczenie wiedzy o teoretycznych ujęciach procesów rozwoju człowieka; wprowadzenie podstawowych pojęć służących wyjaśnianiu procesu rozwoju człowieka i jego modelowych ujęć; rozpoznanie procesów dotyczących rozwoju człowieka w poszczególnych fazach życia; uwrażliwienie na problemy związane ze wspomaganiem rozwoju człowieka, zapoznanie z potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi w poszczególnych okresach rozwoju człowieka od dzieciństwa do dorosłości. |
|
||
380-SPPR-1PSS |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest zapoznanie studentów z szerokim zakresem sytuacji opartych na psychologii społecznej, istotnych dla zrozumienia i profesjonalnego wpływania na różne sytuacje w edukacji. |
|
||
380-SPPR-1ORG |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-SPPR-1JNY |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest: 1) wprowadzenie podstawowych pojęć z zakresu prawa oświatowego; 2) przedstawienie założeń prawa oświatowego w Polsce; 3) prezentacja podstaw prawnych organizacji i funkcjonowania systemu edukacji w Polsce; 5) kształtowanie umiejętności analizy oraz interpretacji podstawowych zasad polityki oświatowej, także w ujęciu komparatywnym. System oświaty: organizacja i funkcjonowanie systemu oświaty, podstawowe zagadnienia prawa oświatowego, zagadnienie prawa wewnątrzszkolnego; nauczycielska pragmatyka zawodowa (prawa i obowiązki nauczycieli); podmioty polskiej polityki oświatowej; aktualne priorytety polskiej polityki oświatowej; system edukacji w Polsce w kontekście zachodzących zmian; nadzór pedagogiczny w świetle aktualnego prawa oświatowego; ścieżka rozwoju zawodowego nauczyciela. |
|
||
380-SPPR-1TWY |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-SPPR-1JOA |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-SPPR-1JOB |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||