Psycholog_rozkład (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Edukacji)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024 - Rok akademicki 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2024 | |||||
380-SPP-1BIH |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-SPP-1JNH |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z celami i zasadami prowadzenia diagnozy psychologicznej dzieci i młodzieży, realizowanej w środowisku szkolnym oraz projektowania działań wspierających rozwój dziecka. |
|
||
380-SPP-1JNF |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-SPP-1DYD |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z ogólną teorią kształcenia, obejmującą wszystkie przedmioty i szczeble pracy szkolnej. |
|
||
380-SPP-1JNG |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-SPP-1JNL |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z formami pomocy psychologicznej umożliwiającymi przetrwanie sytuacji kryzysowych i odnalezienie się w nowej sytuacji oraz zapoznanie z zasadami mediacji. |
|
||
380-SPP-1JNJ1 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest kształtowanie umiejętności Słuchaczy w obszarze wsparcia psychologicznego, zwłaszcza w realizacji działań interwencyjnych, profilaktycznych, poradnictwie, diagnozie, ale i współpracy z rodzicami/opiekunami prawnymi, nauczycielami czy innymi podmiotami pracującymi na rzecz wsparcia dzieci i młodzieży, rozwoju, opieki, wychowania, profilaktyki czy terapii. |
|
||
380-SPP-1JNJ2 |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest kształtowanie umiejętności Słuchaczy w obszarze wsparcia psychologicznego, zwłaszcza w realizacji działań interwencyjnych, profilaktycznych, poradnictwie, diagnozie, ale i współpracy z rodzicami/opiekunami prawnymi, nauczycielami czy innymi podmiotami pracującymi na rzecz wsparcia dzieci i młodzieży, rozwoju, opieki, wychowania, profilaktyki czy terapii. |
|
||
380-SPP-1JNE |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-SPP-1JNC |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-SPP-1GISP |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-SPP-1JND |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z regulacjami dotyczącymi obowiązującego prawa oświatowego. |
|
||
380-SPP-1JNO |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu uczestnicy zapoznają się z głównymi koncepcjami psychologii pozytywnej, poznają kluczowe determinanty i czynniki wpływające na dobrostan psychofizyczny i subiektywne poczucie szczęścia. Uczestnicy poznają elementy modelu PERMA, M. Seligmana oraz jego znaczenie dla poprawy jakości życia i optymalnego funkcjonowania w otoczeniu społecznym. Omówione zostaną koncepcja FLOW Csikszentmihalyiego oraz mechanizm hedonistycznego kołowrotu. Słuchacze będą mieli okazję zwiększyć świadomość własnych sił charakteru oraz zapoznać się z wybranymi elementami terapii pozytywnej. Uczestnictwo w kursie umożliwi przełożenie wiedzy na praktyczne działania takie jak: dbanie o relacje w kontaktach interpersonalnych, umiejętne wykorzystanie wewnętrznych zasobów osobowościowych, dostrzeganie indywidualnych korzyści wynikających z doświadczania trudności życiowych a w konsekwencji efektywne wpływanie na swój poziom dobrostanu psychofizycznego. |
|
||
380-SPP-1JNI |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
380-SPP-1IAH |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Treści przedmiotu: · Umocowanie pedagogiki wśród nauk społecznych i humanistycznych. Subdyscypliny pedagogiki. Paradygmaty pedagogiczne. Przedmiot badań i system pojęciowy współczesnej polskiej pedagogiki. Pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych. Wychowanie w kontekście rozwoju: ontologiczne, aksjologiczne i antropologiczne podstawy wychowania. Istota i funkcje wychowania oraz proces wychowania, jego struktura, właściwości i dynamika. Wybrane teorie, nurty i kierunki pedagogiczne. |
|
||
380-SPP-1JNK |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot koncentruje się na rozwijaniu wiedzy i praktycznych kompetencji z zakresu wspierania rozwoju emocjonalnego, społecznego i poznawczego dzieci i młodzieży. Studenci poznają metody pracy takie jak trening funkcji poznawczych, trening umiejętności społecznych, działania w duchu edukacji inkluzyjnej oraz podstawy interwencji kryzysowej. Zajęcia obejmują również budowanie relacji z dzieckiem i jego środowiskiem oraz skuteczną współpracę z rodzicami i nauczycielami. Praca ma charakter warsztatowy i refleksyjny – opiera się na analizie przypadków, projektowaniu działań wspierających i rozwoju własnych zasobów osobistych. |
|
||